چهار روش‌های کمتر شناخته شده برای استفاده حداکثری از نمای سرامیک خشک

متشکل از دولایه ورق آلومینیوم ، هسته داخلی که از جنس پلیاتیلن و یا مواد معدنی ضد حریق و پوشش رویه از جنس رزین ( ورق را در برابر تابش و بارش اسیدی مقاوم می سازد) می باشد. همانطور که میدانید به دلیل فی بودن جنس ورقها، واکنش آنها در برابر حرارت و برودت بهصورت مع هست. جوشقان با رنگهاي مختلف که امروزه به صرفه مي باشدبا کيفيت عالي اجرا مي شود . در مرحله بعد، ریلهای آلومینیومی با مقطع مشخص در آکس نبشیهای آهنی بهوسیله براکت های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیرسازی متصل میشوند. ورقها بهوسیلهی شیارهای چکمهای تعبیهشده، بهصورت ریلی روی پروفیلهای مخصوص آلومینیومی نصب میشوند. پس از اجرای کمربندیهای آهنی زیرسازی، برای حذف خطاهای احتمالی سازه، نبشیهای آهنی با شیارهای لوبیایی روی کمربندیها مطابق با آکس بندی ارائهشده در نقشههای اجرایی، نصب میشوند. با درک این مطلب می توان نتیجه گرفت که برای دیوارهایی که در آن ها ابعاد بزرگی از شیشه وجود دارند و نما در قسمت های باریک میان این شیشه ها باید انجام شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه خواهد بود.

ساختمان نیز می شود./.

نمای شیشه ای ممکن است به مرور زمان در اثر جذب آلودگی و گرد و غبار کدر شود، از این رو نماشویی نمای شیشه ای را باید هر چند وقت یکبار انجام داد. طراحی نما با شیشه ساختمان را مدرن تر نشان می دهد. ساختمان نیز می شود./. اگرچه دلایل اولیه استفاده از نمای خشک در یک پروژه ساختمانی دلایل عملیاتی است، اما جنبه زیبایی نیز در آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هرچند که با در نظر گرفتن یک سری اقدامات میتوان میزان معایب را به حداقل کاهش داد. همچنین فشار و بار باد در ارتفاعات زیاد استحکام نما را زیر سوال برده و موجب سقوط نما می شد که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشت. بهتر است از اجرای این نما در شهرهای قدیمی مانند دزفول، یزد و … چراکه سرعت اجرای این نما بسیار بیشتر از نماهای دیگر هست، دلیل این سرعت به خاطر قطعات از پیشساخته است که فقط نیاز به نصب در محل اجرا دارند.

نمای خشک سرامیک

در مقایسه با سطوح رنگ شده، این نما نیاز به تمیز کردن یا تعمیر بسیار کمی دارد. که در صورت نصب صحیح ورقهای آلومینیومی میتوان از این ویژگی در جهت رعایت کردن قوانین مصوب نظاممهندسی و ساختوساز استفاده کرد. اجرای نما کامپوزیت به دو صورت زیر انجام میشود که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان رادارند که در ادامه سعی داریم هرکدام از مزایا و معایب آن بررسی کنیم. اجرای نمای کامپوزیت بصورت کلی اجرای نمای خشک محسوب می شود. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه ۸۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا می نماید.

اجرای نمای خشک سرامیک

نانو نما پوششی کاملا نامرئی می باشد که می تواند به حفظ سطوح مختلف کمک کند. در پروژههایی که زمان به اتمام رسیدن کار اهمیت زیادی دارد توصیه میشود از نمای آلومینیومی استفاده شود. عایق حرارتی باید بهصورت مجزا از طریق اتصال مکانیکی یا چسب به سطح زیر کار متصل شود. به همین جهت روزانه شاهد گسترش نمای کامپوزیت در سطح شهر هستیم. چراکه در صورت بهرهگیری از این نما، منظر شهری دستخوش تغییر قرارگرفته و با سبک اصیل معماری شهر در تناقض قرار میگیرد و ارزش معماری و هویتی آن را زیر سؤال میبرد. اجرای نمای کامپوزیت نیازمند گروه حرفهای اجرایی است چراکه نصب ورقهای کامپوزیت مهمترین اصل در نمای آلومینیومی است. چراکه نمای سبکتر گامی مناسب برای کاهش صدمات حاصل از زله خواهد بود. بهصورت کلی، سیستم هنگینگ به سیستم فیکس برای داشتن نمای کامپوزیت آلومینیومی بادوام بالاتر، اولویت دارد. در این سیستم پس از برش و شیار، ورقهای کامپوزیت آلومینیومی بهصورت ثابت، با پیچ یا پرچبر روی زیرسازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که سرعت نصب آن بسیار چشمگیر است. این نرم افزار، دیاگرامهای طراحی نمای چشمگیر با مصالح شرکت Royal Building Products را به نمایش میگذارد. ​This article h as been w᠎ri tten by behsaznama  C on te᠎nt Gen erator Demov᠎ersion​!

نمای خارجی ساختمان

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید