چهار روش‌های کمتر شناخته شده برای استفاده حداکثری از اجرای نما

از سوی دیگر، میلگرد علاوه بر اینکه در فونداسیون و آرماتوربندی ساختمان کاربرد دارد، در نما نیز مورد استفاده قرار میگیرد. تولید بتن با کیفیت بالا و تنوع رنگ و پرداخت و استفاده در شکل و اندازه متفاوت میتواند سبب شود تا این نوع بتن پیشساخته کاربرد و استفاده بیشتر از روش درجای آن داشته باشد. این رود در فصول کمبارش تا حد زیادی خشک میشود. همانند اقلیم معتدل و مرطوب در این مناطق نیز استفاده از چوب گزینه خوبی می­باشد. بنابراین لازم است تا از مواد و مصالح مقاوم و با دوام در اجرای بدنه و فوندانسیون ساختمان ها نیز استفاده شود . از آنجایی که سرامیک و کامپوزیت، از جمله متریالهای مدرن و پرکاربرد در صنعت نماسازی هستند، در این مطلب قصد داریم که به معرفی این دو متریال بپردازیم و این دو را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب را برای شما سادهتر کنیم. نمای کامپوزیت، نمایی است که در روکش نهایی آن، از ورق آلومینیوم استفاده شده است. روش ملاتی از روشهای رایجی است که از گذشته تا به امروز از آن برای ساختمانسازی استفاده میشده است؛ که میگفت معایب آن، باعث شده تا امروزه کمتر از این روش در ساختمانسازی استفاده شود. مقاله نبشی کشی ساختمان و نحوه اجرای آن، به شما در شناخت این فرایند کمک خواهد کرد.

ی ساختمان، دو نوع مجوف و توپر دارد.

استفاده از سرامیک میتواند جلوهی ساختمان شما را چند برابر کند، اما این مصالح به جز جنبهی زیبایی، محاسن دیگری نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم، اما قبل از آن میخواهیم کمی با انواع و روشهای اجرای نمای سرامیک آشنا شویم. پس تا اینجا با نمای سرامیکی، انواع روش اجرا و محاسن و معایب آن آشنا شدید، حالا میرویم سراغ شناخت نمای کامپوزیت! سرامیک و کامپوزیت از جمله متریالهای مدرن و پرکاربرد در صنعت نماسازی هستند، در این مطلب قصد داریم که به معرفی این دو متریال بپردازیم و این دو را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب را برای شما سادهتر کنیم. سرامیک در نمای ساختمان به دو روش خشک و ملاتی اجرا میشود. چرا سرامیک خشک نما جزو سرامیک های پیشرفته است؟ همانطور که گفتیم سرامیک یکی از مصالح محبوب در ساختمان است که در نمای داخلی و خارجی ساختمان به کار میرود. همانطور که گفتیم سرامیک خشک به دو روش visible و invisible اجرا میشوند. سرامیک پرسلان نمای ساختمان، دو نوع مجوف و توپر دارد. سرامیک نما از نظر نوع به دو دسته پرسلان و فول بادی تقسیم می شود. احجام غالب: منظر ابنیه تحت تأثیر فرم غالب هر یک از احجام ساختمانی است که حاصل ترکیب احجام هندسی (عمدتاً مکعب مستطیل) می باشد که اندازه و بزرگی، نحوه قرار گیری و تناسب آن ها با یکدیگر در شکل گیری منظر شهری موثر می باشد.

نما های خشک

کامپوزیت این روزها از محبوبترین نماهای ساختمان است که طرفداران زیادی در بین کارفرمایان و مجریان ساختمانی دارد. سرمایه گذاری که برای چند ده سال سالم مانده و تحت هیچ شرایطی زیبایی خود را از دست نمی دهد. در طراحی نما باید به نحوه طراحی این پنجره ها، محل قرارگیری و ریتم آن ها توجه کرد و پنجره ها را در مکان درست در نما قرار داد تا تاثیر خود را بر نمای ساختمان اعمال کنند. احتمالا تا کنون بارها برایتان پیش آمدهاست که هنگام تردد در فضای شهری، ساختمانهای مختلفی توجه شما را به خود جلب کنند. این قانون برای تغییر در نمای آپارتمان نیز صدق میکند و طبق دستور شهرداری، مالکین قبل از ایجاد هرگونه تغییری در نمای ساختمانشان بایستی به ادارهی شهرسازی منطقه خود مراجعه کرده و پس از اخذ تاییدیه نما، اقدام به تغییر آن نمایند. چه بسا اگر هدف ساخت و ساز، ویلاهای شهرکی یا مجتمعهای مسکونی متمرکز باشد، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا میکند. به دلیل اهمیت بالای نما بر عملکرد ظاهری و سازهای ساختمان، فرادرس، یک فیلم آموزشی به مدت ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه در قالب ۴ درس تهیه کرده است. A rtic​le w​as c reat ed wi​th behsaznama Con tent G​enerat᠎or Dem ov ersion!

اگر قصد طراحی و اجرای یک نمای شیک و مدرن را داشته باشید و بخواهید صاحب یک ساختمان با نمای بی نقص و زیبا باشید، حتما انتخاب متریال مناسب برای ساختمان، از مهمترین تصمیماتی است که باید بگیرید. در این روش برای نصب سرامیک روی جداره خارجی ساختمان، از پیچ و مهره و اتصالات استفاده میشود. بعد از این مرحله نیز به کمک مجری نما، سرامیکها بر روی جداره خارجی ساختمان نصب میشوند. آجرهای عایق صوت علاوه بر کاهش و جلوگیری از عبور صدا باعث جلوگیری از انعکاس صدا در محیط نیز میشوند. بالابردن امنیت کنترل کننده ی صدا ، جلوگیری از عبور اشعه، استفاده از انرژی خورشید ، تنوع رنگ، نسبت به نماهای دیگربارکمتری دارد وکاهش هزینه ازخواص نمای شیشه ای است . نئور به سوباتان؛ منبع عکس: toptourist.irاگر اهل پیادهروی و طبیعتگردی هستید و تجربه عبور از مسیرهای معروف طبیعتگردی ایران را دارید، لطفا نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با مخاطبان کجارو به اشتراک بگذارید. روش اینویزیبل، تنها چیزی که شما در نمای ساختمان مشاهده میکنید، درزهای بین سرامیکها هستند؛ و سرامیک ۲ها بوسیلهی شیارهایی که در سطح آنها ایجاد شده، بر روی صفحات زیری خود نصب میشوند. سرامیک طرح آجرنما رکتیفاید در هنگام نصب نیاز به کار پر زحمت بند کشی نداشته و بعد نصب سطح کاملا صاف و بدون بند و درز را ارائه می دهد که این ویژگی سبب افزایش زیبایی نمای ساختمان می شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد قطعات نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید