چهار قوانین از نمای خشک سرامیک

باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را این کتاب نیز افزایش میدهد. کاهش حدود ۸۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. اگر شکاف ها به درستی در سنگ ایجاد نشوند ، می توانند منجر به ناکارآمدی و ایجاد ترک و شکستن سنگ شوند ، بنابراین حفاری نیاز به نیروی کار ماهر دارد. ᠎Th is c​on᠎te nt was  done by behsaznama Con te nt  G​en​er​ator  DEMO!

نمای سرامیک خشک

سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و… این روش دارای ۴ نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. در این سیستم با استفاده از دستگاه های مخصوص در محل تعیین شده با عمق قابل کنترل، متناسب با نوع و ضخامت سرامیک، سوراخی که انتهای آن به اصطلاح پافیلی می شود ایجاد می گردد و کلیپس ها با استفاده از انکرهای آلیاژی به پشت سرامیک ها متصل شده و پلاک ها بصورت هنگ بر روی پروفیل های آلومینیومی افقی نصب و رگلاژ می گردند. This was gen​er᠎ated with behsaznama  Co​nt ent ​Ge nera᠎tor ᠎DE​MO!

اجرای نمای خشک سرامیک

نصب سرامیک خشک توسط قطعات کلیپس فولادی ضدزنگ (stainless steel)، به ریلهای آلومینیومی روش نمایان گفته شده ، که اگرچه به مدد روش الکترواستاتیکی، رنگ پلیاستر موجود کاملاً با قطعات کلیپس همخوانی دارد اما به علت اینکه بر روی کار نمایان است بدین نام خوانده میشود که از ویژگیهای آن میتوان به سرعت نصب و سبک بودن سازه اشاره نمود ، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه “نمایان VISIBLE” مراجعه نمایید. این روش از نصب نمایان جزو روش هایی است که به جهت مزایای زیادی که دارد مورد استقبال قرار گرفته و به طور گسترده در ایران استفاده شده است . با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا میکند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شدهاند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. با توجه به طراحی فنی و مهندسی نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاکهای مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت اجرا خواهد داشت. ۲- ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی ۱۲۰ در ۶۰ می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. یکی از جدید ترین روش های نصب سرامیک در ابعاد بسیار بزرگ و با ضخامت کم است. ۱- این سرامیک ها بیشتر خاصیت های سرامیک خشک پرسلانی که همان جذب آب کم می باشد را دارا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید