چه چیزی نمای سرامیک خشک میل نیست را بدانید

نقطه کانونی در نما می تواند به شکل رنگ متمایز بخش مهمتر نما، برجستگی قسمتی خاص یا متمایز ساختن فرم آن باشد. نمای سرامیک خشک پرسلانی dry porcelain ceramic جزء به روز ترین نماهای ساختمانی روز دنیاست که به روش نصب خشک اجرا می گردد .سرامیک خشک پرسلانی به عنوان بخش CLADDING (پوشش) نمای سرامیک خشک پرسلانی می باشد که مهمترین بخش این نوع نما می باشد و می بایستی استحکام کافی در مدول منفرد و کمترین جذب آب ممکن را داشته باشد. قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پرسلانی چیست و حتی نحوه نصب و روش نصب در قیمت آن تأثیر به سزایی دارد که این قیمت برای مدل نمایان و ارزان ترین مدل نصب محاسبه شده است. مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیتهای نمای سرامیک خشک است، به همین جهت این نوع نما زیبایی و ظاهر خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی سطح خود را از دست نمیدهند. البته گفتنی است که در کنار شرایط فرهنگی و تاریخی، جلوۀ بصری شهر نیز باید در طراحی شما تاثیرگذار باشد، بهگونهای که نمای طراحیشدۀ شما، هم عملکردگرا باشد و هم به زیبایی بصری شهر کمک کند. سرامیک ها علاوه بر اینکه معدنی هستند در عین حال خواص فلزی نیز ندارند.

نمای خشک سرامیک

در سیستم انکر حتی اگرسرامیک شکسته شود در اثر نیروهای وارده مثل ضربه یا زلزله به بیرون پرتاب نخواهد شد زیرا قطعات به هیچ وجه از انکر جدا نمی شوند بعلاوه بعلت زیبایی ، یکپارچه بودن نما و عدم رویت اتصالات مناسب ترین سیستم جهت استفاده در مورد ساختمان هایی می باشد که نمای نزدیک دارند. با توجه به اینکه نمای ساختمان معمولاً اولین بخشی است که چشم بیننده را درگیر میکند، از بین رفتن جلوه و زیبایی اولیۀ آن برای مالکان ناخوشایند است. آجر به دلیل ضریب حرارتی بالا اجازه ی تبادل حرارت بین ساختمان و محیط را نمیدهد و از اتلاف انرژی جلوگیری میکند. معمولاً عملیات بازسازی نمای ساختمان به دلایل مختلفی صورت میگیرد که جلوگیری از پوسیدگی نما، زیبایی ظاهر ساختمان، جلوگیری از ترکخوردگی ساختمان و گاهی نیز تغییر کاربری، مرسومترینِ آنها بهشمار میروند. نکته مهمی که در اجرای نمای خشک باید در نظر داشت این است که مصالح مورد استفاده در زیر سازی با مصالح بکاربرده شده در نما از نظر زیبایی و مخصوصا از نظرجنس مطابقت داشته و باعث خوردگی آن ها نشود. Art icle has be en gener ated  with the  he​lp of behsaznama Content​ G enerator  D emov ersi​on​.

اجرای نمای خشک سرامیک

توجه به این نکته میتواند در انتخاب متریال ها نیز تاثیر بگذارد. سرامیک خشک که از آن تحت عنوان سرامیک پرسلانی نیز یاد می شود، یکی از کاربردی ترین مصالحی است که در اجرای نما خشک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. 2- ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی 120 در 60 می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. این نوع سرامیک جزء سرامیک های پیشرفته ی پرسلانی بوده و به روش اکستروژن تولید می شوند. آن دسته از از طراحان ساختمانی که به خوبی قادر هستند ای نما را روی ساختمان اجرا کنند با روش ها و نوع متریال های به کار برده شده در این نما آشنایی دارند. در ادامه به صورت جداگانه به معرفی هر یک از این دو دسته چسب بتن میپردازیم. چسب بتن را در بستههای خریداری شده میتوان تا 9 ماه نگهداری کرد در صورتی که ظرف آن را دور از تابش مستقیم نور خورشید و در دمای مناسب نگهداری کنید. از طرفی نماسازی باید به گونه ای انجام شود که جدای از محیط داخلی نباشد به عنوان مثال با نماسازی اصولی تابش و ورود نور به داخل ساختمان کنترل شود. Post h as  been c​reated  by behsaznama C on​tent᠎ G enerat or D emov er si᠎on .

نمای سرامیک خشک

تصور ما از قوانین و اصول طراحی ساختمان این است که نقطه کانونی فقط برای دکوراسیون داخلی است اما در طراحی نمای خارجی هم نقطه کانونی کاربرد دارد. سیمان یکی از پرطرفدارترین متریال ها در طراحی بناهای مدرن است. با این وجود استفاده از سنگ در بناهای بلند توصیه نمیشود چرا که که سنگ به دلیل چگالی زیادش ساختمان را سنگین میکند و ایمنی ساختمان را در معرض خطر قرار میدهد. حتما تا الان ساختمان ­های زیادی دیده­ اید که در حال ساخت هستند. متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی ، کاشی و سفالینه ،کرتین وال ، صفحات آلومینیوم کامپوزیت ، فایبر سمنت برد ، ترموود و … رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی به کمک رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می شود. ۵- قیمت تمام شده این محصول به دلیل استفاده از تکنولوژی بالای ساخت آن که از نوع سرامیک های اکسترودی با شکل ویژه محسوب می گردند بیشتر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمای اسپاید می توانید به سایت مجموعه آرمن طرح و نما مراجعه کنید. انواع نمای سرامیکی ساختمان نیز شامل مواردی همچون نمای سرامیکی طرح سنگ، تراورتن، سنگ آنتیک، سنگ گرانیت، سرامیک طرح آجر و طرح چوب میشود.

نمای خارجی ساختمان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید