چه کاری می‌توانید انجام دهید برای جلوگیری از اتلاف اجرای نما شما از نابودی توسط رسانه‌های اجتماعی؟

پیش از این متریال نما ، با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و نهایتاً باعث سقوط آن شده که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. این پوشش قادر به از بین بردن مشکل خوردگی و سوراخ شدن فریم درب است که موجب میشود فریم درب نسبت به رطوبت و بی توجهی که در نگهداری از آن ممکن است صورت بگیرد، ایمن شود. چارچوب درب های چوبی در مقابل رطوبت ایمن نیست و درب فلزی نیز دچار خش و خوردگی می شود. درب و پنجره های آلومینیومی در برابر رطوبت مقاوم هستند، اما تیغه ای که در آنها نصب شده است با دوام نیست. ۱- در این روش، ابتدا عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات به دیوار متصل میشود و سپس چهارچوب یا اسکلت بر روی آن قرار داده میشود تا آجرنما با فاصله بر روی آن نصب گردد. 1- معمولا ساختمان های تازه ساخت و نوساز بعد از تمام شدن پروژه به علت عملیات سنگکاری نما و یا برشکاری سنگ ها در محیط حیاط یا پارکینگ، گردوخاک های ناشی از این برشکاریی بر روی سطح سنگ های نما می نشیند و در آخر موجب کدر شدن سنگ های نصب شده میشود.همچنین بدلیل بی اهمیتی و کارکنان سنگ کاری و عدم سلیقه در هنگام ریختن دوغاب، روی نمای سنگ نیز دوغاب ریخته میشود و در آخر به سطح نمای ساختمان جای میماند و ظاهر نما را زشت میکند.

تولید و نصب صفحات استرچ متال

یکی از مهمترین مواردی که روی قیمت روز این محصول تاثیر گذار است هزینه هایی است که تولید کنندگان در مراحل اولیه صرف می کنند. پنجره های نرمال به نام دوجداره نیز معروف بودند اما در بررسی با استانداردهای در و پنجره دوجداره، ویژگی های این نوع در و پنجره مورد تایید قرار نگرفته و نام آن ها از دوجداره به آلومینیوم اختصاصی تغییر کرد. پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی – در ساخت درب و پنجره ترمال بریک آلومینیومی از مواد مضر در تولید استفاده نمی شود و همه موادی که در آن استفاده می شود قابل بازیافت هستند و از آنجا که آلمینیوم یک فلز با ارزشی می باشد میتوان در آینده بعد از بازسازی خانه ها و تخریب ساختمان پنجره های آلومینیومی را با قیمت روز به فروش رساند. برای حل این مشکلات ماده ای به نام ترمال بریک (Thermal Break) اضافه می شود اما یکپارچگی فریم درب را از بین می برد.

Da ta h᠎as been c᠎reat ed wi​th behsaznama᠎ Con tent G​ener᠎ator᠎ D᠎emover si on!

حال با استفاده از آلومینیوم ترمال بریک برای درب و پنجرههای ساختمان، در فصل سرما از انتقال گرما و در فصل گرما از انتقال برودت به خارج، جلوگیری میکنیم که همین کار به میزان چشمگیری، به صرفه جویی در مصرف انرژی، کمک میکند.ساخت در و پنجره آلومینیومی پس از انتخاب جنس یا همان متریال، به مرحله نحوه نصب نمای خشک انتخاب بازشوها میرسد. دیوار آجر سفالی نسبت به دیوار آجر معمولی ضریب انتقال حرارت کمتری دارد. در این روش آجر نسوز با استفاده از دوغاب سیمان و ماسه به دیوار خارجی ساختمان متصل میشود و اجرای این روش مشابه با نمای سنگ میباشد. پروفیل های قائم با مقاطع متفاوت که نمونه هایی از آنها در شکل زیر نمایش داده شده است تهیه می شوند. پنجره ترمال بریک در موقعیت ها و مکان های متعددی قرار گرفتند و دارای مزیت های متعددی است. مثلا درب و پنجره ترمال بریک را می توان به عنوان عایقی در برابر سرما، رطوبت و نویزها قرار داد و همچنین به دلیل استفاده از مواد نسوز، در هنگام آتش سوزی ها دچار سوختگی نخواهند شد. اما موضوع مهمتر از نمای ظاهری آن کیفیت بالای آن و ساختار بینظیر این پنجره ها میباشد که از لحاظ بهینه سازی انرژی و عایق بندی بسیار عالی عمل می کنند.

قیمت نمای خشک

اگر چه هزینه استفاده از پنجره های دوجداره ترمال بریک زیاد است اما از طرف دیگر با بکارگیری ان تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می شود و در هزینه ها صرفه جویی می شود. استفاده از ورق کامپوزیت باعث صرفه جویی در اتلاف انرژی در ساختمان می شود. این در حالی است که پنجره دو جداره معمولی از جنس آلومینیوم به این صورت نیستند چون آلومینیوم رسانایی بالایی دارد و به همین خاطر باعث اتلاف انرژی می شود. استفاده از پنجره های الومینیومی باعث می شود که حرارت داخلی به آسانی به بیرون رود و اتلاف انرژی بسیار زیادی بوجود بیاید. از نظر مقاومت در برابر رطوبت، درب الومینیومی قابل رقابت با فولاد ضد زنگ و یا فایبر گلاس است. از روش های نوینی استفاده می شود که جایگزین روش های سنتی قبلی شده و رضایت بسیاری از سازندگان را کسب کرده است، در ادامه به یکی از این روش های نوین که اجرای نما با متریال ورق کامپوزیت است اشاره می شود. با ورود پنجره آلومینیومی نسل دوم با نام اس تی تحولی در زمینه پنجره آلومینیومی ایجاد شد در این نسل در و پنجره های آلومینیومی قابلیت دوجداره شدن داشتند اما وجود درزها در این نسل از جمله معایبی بود که در این نسل وجود داشت و همین عیب باعث که استقبال آنچنانی صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید