چه کسی دیگر می‌خواهد هیجان‌انگیز پشت اجرای نما را بشناسد؟

اگر ساختمان مورد نظر از لحاظ اشراف با مشکل رو به رو نباشد، شیشه می تواند به یکی از گزینه های جذاب جهت طراحی نما تبدیل شود. سنگ دارای خصوصیاتی است که می تواند آن را به یک انتخاب مناسب جهت طراحی نما تبدیل کند. تکنولوژی این روزها به سمتی پیش رفته که چوب را قادر به مقاومت در برابر شرایط جوی گوناگون می سازد و از این رو نگرانی های سابق جهت استفاده از چوب در طراحی نما تا حدود زیادی رفع شده است. چهارچوب نگهدارنده:این چهارچوب میتواند از چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم ساخته شود. در خانه های بومی این منطقه مصالح بومی به کاربرده شده، در دیوارها سنگ، خشت و یا آجر می باشد و پوشش سقف نیز از تیر چوبی، حصیر خرما و کاه گل است. سنگ ها با وجود تنوع جنس، بافت و رنگ می توانند گزینه های زیادی در رابطه با طراحی نما در اختیار شما بگذارند. البته باید توجه داشته که هزینه اجرای نمای سنگی می تواند به مراتب بیشتر از اکثر گزینه ها باشد.

مزایای سیستم نمای خشک آجری

تنوع رنگ و جنس سنگ نیز از مواردی است که در متمایز نمودن این متریال از سایر گزینه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. از آنجایی که نصب آجر و ریل ها در این نوع نما به صورت مکانیکی انجام می شود نیاز به استفاده از کارگر حرفه ای نیست. ابعاد آجر نما به صورت 20×5 ، 21/5×5/5، 26×5/5، 31×7، 31×3/5، 40×8، 40×10،40×60، 20×20، 10×10 و 26×6/5 میباشد. برای نماسازی مدرن ساختمان با کرتین وال نیاز به دانش، تخصص و مهارت است. در این مقاله هر چه را برای شاسی کشی نما لازم است بدانید کامل و دقیق توضیح دادیم. کاشی های سرامیکی در طیف وسیعی از رنگ ها، قالب ها و اشکال در بازار ارائه می شود. البته با وجود همه این ها، نگهداری از نمای چوبی با بسیاری از متریال های دیگر تفاوت دارد. سنگ دود و گرد و غبار را به راحتی جذب نکرده و از این رو ظاهر تمیز تری نسبت به دیگر متریال ها دارد.

ببینید چه کسی در مورد اجرای نما صحبت می کند و چرا باید نگران باشید

یک نمای آجری می تواند تا سال ها بدون نیاز به تمیز شدن ظاهر اولیه خود را حفظ کند. عمر بتن اکسپوز چند سال است؟ بعبارت کلی؛بتن اکسپوز به بتنی گفته می شود که سطح نهایی کار است و چیزی روی آن قرار نمی گیرد و در واقع نمای ما را بتن تشکیل می دهد. سازگاری با اخرین استانداردهای ملی و جهانی (عایق حرارتی و صوتی – وزن کم و انطباق با ایین نامه های زلزله : در مقایسه با روش دوغابی، اجرای نمای خشک ساختمان بهطور میانگین 80 تا 100 کیلوگرم از وزن هر مترمربع کم میکند. اگر از چوب در نما سازی ساختمان خود استفاده می کنید، دیگر خیالتان از بابت آلودگی های صوتی محیط اطرافتان راحت باشد،چرا که چوب خود به عنوان یک عایق صوتی خلیی خوب عمل میکند. چوبی یک ماده طبیعی است و استفاده از آن در نمای ساختمان،حس زیبایی ،آرامش و طبیعی بودن به ما منتقل میکند.  Data w as generated  by GSA᠎ C on᠎te nt  Gener​ator D​em oversion.

نما چوبی به دلیل استفاده از چوب ترمووود در ساختار آن،در برابر کپک ، حشرات موذی و موریانه مقاوم می باشد. عملیات حرارتی بر روی چوب ترمووود موجب تغییرات ساختاری بنیادین در آن میگردد که آن را در مقابل اشعه UV ، رطوبت، سرما، گزما و حشرات موذی مقاوم میسازد. این روستا اغلب روزهای سال غرق در مه میشود. تا حدود ۵ سال پیش بیشتر پنجره های آلومینیومی ترمال بریک به گونه ای که در ادامه به توضیح آن پرداخته می شود، تولید می شدند. ایده­ ی استفاده از دانه­ های مرمری و سرامیکی در نمای ساختمان توسط یک شرکت ترکیه ­ای ارائه شده است که به آن بایرامیکس گفته می ­شود. اگر در طراحی نما از سنگ های مرغوب و با روش اجرای مناسب استفاده شود، عمر نما تا حد زیادی تامین خواهد شد. نمای شیشه ای عموما به چارچوبی نیاز داشته که صفحات شیشه را در بر بگیرد. و اولین چیزی که هویت ساختمان را به ما معرفی میکند، نمای بیرونی آن است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نما لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید