چه کسی دیگر نیاز دارد معمایی پشت نمای خشک تراکوتا را بشناسد؟

انتخاب نوع متریال در طراحی نما می تواند بر هزینه های طراحی نما، زیبایی سازه و میزان استحکام و طول عمر سازه تأثیر بگذارد. یکی از مزیتهای بسیار مهم در خصوص استفاده از نماهای شیشهای این است که علاوه بر ظاهر زیبا و جذابی که دارد بلکه منجر می شود تا اجزای داخلی ساختمان از حداکثر نور خورشید بهره ببرد. خوب است بدانید که دو نمای کرتین وال و فریم لس ضمن این که شباهت هایی با هم دارند بلکه از جنبه های دیگری با هم متفاوت هستند. با تفاوت نمای کرتین وال و فریم لس آشنا شدهاید. در این مقاله قصد داریم به تفاوت نمای کرتین وال و فریم لس بپردازیم. یکی از عوامل موثر در افزایش طول عمر نمای کرتین بال استفاده از متریال های با کیفیت در حین اجرا است. سنگهای آهکی معمولاً به دلیل وجود رگههایی که در آنها دیده میشود، استحکام چندانی ندارند و مشکل سنگهای آذرین معمولاً جذب آب پایین و عدم چسبندگی با بدنه ساختمان است. لازم به ذکر است که این سیستم نما به شیوهای کاملا خود ایستا طراحی شده است و در ساختار آن شیشه ها با اتصالات نقطه ای به بدنه اصلی ساختمان وصل شدهاند. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه ۸۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا می نماید.

قیمت سنگ نمای خشک

نمای فریم لس یکی دیگر از نماهای شیشهای است که بخش قابل توجهی از این نما را شیشههایی تشکیل داده است که به صورتی دقیق و منظم روی قالب هایی از جنس آلومینیوم فیکس شده اند. یک مقدمه کلی بود تا شما را تا حد قابل قبولی با اصطلاحات کرتین وال و فریم لس آشنا کرده باشیم. نمای کرتین وال را با نام نمای لامل نیز می شناسند. با کمک فرز ، مینی فرز و یک صفحه برش گرانیت بر میتوانید پنل های بتنی را برش بزنید. اکنون برای این که شما با هدف کلی مقاله پیش روی تان آشنا شوید، سوال های احتمالی که ممکن است در ذهن تان پیش بیاید را با هم بررسی خواهیم کرد و به هر یک از آنها پاسخی معقول و مطلوب خواهیم داد پس با ما همراه باشید. به عنوان یک مقدمه کلی برای مقاله پیش رویتان به اجمال و اختصار نمای کرتین وال و نمای فریم لس را معرفی خواهیم کرد.

A rt icle h​as been c reated wi th GSA C on᠎te​nt Gener ator  DEMO​!

استفاده از نمای کرتین وال چه مزیت هایی را به همراه دارد؟ اولین مزیت و ویژگی مثبتی که از نمای کرتین وال به چشم میخورد زیبایی ظاهری منحصر به فرد آن است. نماهای کرتین وال از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و در برابر عوامل نامساعد محیطی مانند طوفان ،زلزله ، انقباض و انبساط، مقاومت بسیار ویژه ای را از خود نشان میدهند. زمانی که استفاده از از بتن اکسپوز اطمینان حاصل کردید می توانید مصالح جدیدی اضافه کنید و طرح ها و الگو های جدیدی را ایجاد نمایید. هر محصولی که در بازار وجود دارد قیمت های خاص خودش را دارد و این هم شامل حال قیمت بتن اکسپوز نما خواهد شد این متریال با توجه به چند ویژگی قیمت جدید را به خود خواهد گرفت و قیمت آن تحت تاثیر چند المان است نخست انکه مواد اولیه که تنها ترین نشان آن بتن و سیمان در بازار است اگر ثبات قیمتی داشته باشد ما هم سعی میکنیم قیمت را در طول سال به صورت یک دست نگه داریم. استفاده از نمای کرتین وال موجب تعادل دمای محیط در داخل ساختمان نمی شود چرا که به عنوان یک عایق حرارتی عمل می کند و منجر به مطلوب ماندن دمای طبیعی محیط می شود.  Po​st w as created by behsaznama Content Generator  Demover sion .

از این جهت می توان گفت که هیچ گونه بار مرده ای را به وزن کلی ساختمان نمی افزاید. بنابراین میتوان گفت که نمای کرتین وال یک جزو خارجی و مجزا در ساختمان به منبع شمار می رود. به طور کلی میتوان گفت که نمای کرتین وال جزو نماهای شیشه ای دسته بندی می شود و در صورتی که به طور صحیح و اصولی و با رعایت استانداردهای مربوطه نصب شود بار مربوط به وزن شیشهها و همچنین بار مربوط به انرژی های طبیعی مانند باد، باران و طوفان به هیچ وجه به اجزای داخلی ساختمان تحمیل نخواهد شد. در نمای کرتین وال لامل های استفادهشده به دو گروه عمودی و افقی دستهبندی میشود که مولیون نام لامل های عمودی و ترنسم نام لامل های افقی است. شاید برای بسیاری از شما عزیزان این سوال پیش آمده که جنس لامل چیست، در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لامل از جنس آلومینیوم است و در یک فرآیند اکستروژن تولید میشود. با ما همراه باشید تا پاسخ هر یک از این سوال ها را بیابید و بتوانید در زمینه نمایش شیشههای ساختمان بهترین انتخاب و تصمیمگیری را تجربه نمایید. در پاسخ به این سوال باید به این مسئله اشاره کنیم که در هر سازه ای ما با دو بار مواجه می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید