چه کسی نمای سرامیک خشک را می خواهد؟

لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود.نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما منبع باز خواهد گشت. انعطاف پذیری و وزن سبک؛ آسان بودن در حمل ونقل و انعطاف پذیری بالا از جمله نکاتی می باشد که سرعت انجام پروژههای ساختمانی را به شدت زیاد می کند. Data was created wi th the help of behsaznama Co​nten t  Gene​rator ​DE MO!

نمای خشک سرامیک

اگرچه دلایل اولیه استفاده از نمای خشک در یک پروژه ساختمانی دلایل عملیاتی است، اما جنبه زیبایی نیز در آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. موارد و متغیرهای متعددی در قیمت گذاری یک نمای خشک تاثیر گذار می باشد. اجرای نمای خشک امروزه در صنعت ساختمان به دلیل مزایایی که نسبت به اجرای ملاتی و دوغابی دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و یکی از روش های اجرای نمای ساختمان جدید و مدرن به شمار می رود و بسیار مهم است که نکات فنی در اجرای نمای خشک مورد توجه قرار بگیرد. کامپوزیت های پانل شده با زیر سازی فلزی و آلومینیومی به اسکلت ساختمان متصل میشود. فریم نگهدارنده: برای ساخت و نصب چهارچوب و یا فریم نگهدارنده از پروفیل های فلزی و یا چوب اشباع شده استفاده میشود که مهمترین مورد در طراحی و نصب آن اجرا در فواصل مناسب است به گونه ای که فریم نگهدارنده نما مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی و نیروهای وارده داشته باشد. اجرای نمای خشک نسبت به روشهای سنتی از مزیت های بسیاری برخوردار است. این مزیت نمای خشک ساختمان آجری در مواقع زلزله و حوادث طبیعی بسیار اهمیت دارد و نخاله کمتری را تولید میکند، به طوری که در هر متر مربع حدود ۸۰ کیلوگرم از وزن نمای ساختمان کم میشود.

نمای سرامیک خشک برای کسب و کار: قوانین برای شکستگی ساخته شده اند.

اجرای نمای خشک ساختمان چه مزیت هایی دارد؟ محدودیتهای فنی و نبود مصالح مدرن باعث شد ابعاد پنجرهها در حد متعالی باقی بماند؛ ولی برای حل معضل مشرفیت ارتفاع کف پنجره به وسیله کرسی چینی ساختمان بالا کشیده شد، انواع شبکه و نرده اختراع شد و در نهایت فضاهای بلافاصل طبقههای همکف به کاربریهای غیر مسکونی تبدیل شد. در سیستم اجرای نمای خشک آجری برای اتصال آجرها به هم از ملات استفاده نمی شود و از اتصالات خاصی چون گیره ها و یراق آلات استفاده می شود. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. این متریال با توجه به ویژگی های خاص خود در سالهای اخیر از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. طی سالهای اخیر اجرای نمای سرامیک خشک در چرخه معماری پیشرفته مورد توجه قرار گرفت. بازسازی نمای خشک آسان تر از روش سنتی است و امکان تعویض تایل ها وجود دارد.

اتصالات نمای خشک

البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد از جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. ۳. دوام: سنگ های گرانیت و تراورتن دارای استقامت ودوام بالایی می باشند. معمولاً اکثر چراغ های LED معمولی پوشش نور بسیار بالایی دارند و زاویه تابش نور در آن ها بین 120 تا 150 درجه است. نمای مینرال یک نوع دیگر از نماهای ساختمان است که از ترکیب سنگ های معدنی گرانیتریال، سنگ های سفید و مرمر به همراه پلاستر می باشد. این ورق ها شامل طرحهای متنوع و گوناگونی از انواع سنگ است که بسیار در نمای ساختمان ها به کار می رود و در تولید آنها از ۳ لایه پوشش رنگی لمینیت شده بروی سطح آلومینیوم استفاده می شود . تولید صنعتی مصالح مصرفی با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما اعم از پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، قطعا امکان خطای انسانی در بخش های مختلف اعم از درصد اختلاط ملات و … به عنوان مثال، بسته به ترجیح معمار یا سازنده، نماهای مختلفی را می توان در رنگ ها و پرداخت های مختلف، از صیقلی گرفته تا زبر، خریداری کرد. از جمله نماهایی هستند که پرطرفدار هستند اما به لحاظ مدرن بودن این نوع نماها باید در انتخاب مجری از میان شرکت های اجرای نمای خشک ساختمان دقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید