چگونه با انجام کمتر، اجرای نمای خشک بیشتری بدست آوریم

این خاصیت زمانی حاصل می شود که میزان جذب آب آجر نما مناسب باشد. برای مثال باید از چهارچوب واتصالاتی استفاده شود که در برابر سرما و گرما و بخار آب و هم چنین گازهای سمی که در هوا هستند مقاوم باشند. در هنگام انتخاب طراحی خارجی ساختمان با روش نصب سنگ نما توجه به نوع سنگ، تجهیزات کاربردی برای اجرای نمای سنگ ساختمان در کنار مواردی مثل تغییرات آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است. در این روش امکان اعمال طرحهای خاص کلاسیک و شکسته در اجرای سنگ نمای ساختمان به نسبت روشهایی مثل اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب سخت تر میباشد. در اجرای نمای سنگی ساختمان رعایت یک سری اصول و نکات در روشهایی متفاوت مثل اجرای نمای سنگ خشک و تر از اهمیت بالایی برخوردار است. همین امر باعث کاهش نیروی زلزله بر ساختمان می شود و این مورد منطبق یا نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران و بقیه آیین نامه های زلزله جهان است.

نمای خشک با آجر

Data was gener ated  by G SA C᠎on᠎te᠎nt  G en er at or D᠎emov er​sion!

نمای خشک نمایان

در اجرای نمای خشک باید نکات مهمی رعایت شود. هزینه اجرای نمای سنگ خشک زیاد است. در این روش با استفاده از اسکوپ های نمایان، قطعات سنگ بر روی نما نصب می شوند. روش vs.s.2 جزو روش های جدید می باشد. با پیشرفت فناوری های جدید تولید سنگ، انواع جدیدی از سنگ ها عرضه شده اند که برای کاربرد در دکوراسیون فضاهای داخلی، خیلی مناسب و زیبا هستند. با وجود این که گزینه های بسیار متنوعی در میان سنگ های مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی وجود دارد، ممکن است به خاطر شرایطی مثل کم بودن نور طبیعی، رطوبت بیش از حد، نیاز به شستشوی زیاد، قرار گرفتن در برابر عوامل فرسایشی یا نیاز به براق بودن سطح سنگ، محدودیت هایی در انتخاب نوع سنگ به وجود بیاید. اسپایدر بیشتر در ساختمان های اداری و تجاری به کار می رود و از بیرون با انعکاس نوری که دارد، توجه بسیاری را به خود جلب می کند. با این که این روزها سنگ مرمر به خاطر جلا و تنوع بی نظیری که در رنگ، طرح و قیمت دارد، محبوبیت زیادی برای استفاده در دکوراسیون داخلی پیدا کرده، نمی توان از زیبایی خاص و تنوع بی نظیر سنگ هایی مثل تراورتن و آنتیک گذشت.  This ᠎data was done wi​th behsaznama Con tent  G enerat​or ᠎DEMO​!

مهندسی نمای خشک

حتی با ترکیب سنگ های مذکور نیز می توان فضای بسیار زیبایی خلق نمود. از شناخته شده ترین سنگ های مرمر ایرانی می توان به انواعی چون مرمر دهبید، کاشمر، آباده، کرم کرمان، خوی، ارومیه، بجستان، هرسین، صلصال، گندمک و بسطام اشاره نمود. از برجسته ترین خصوصیات ورق های آلومینیوم کامپوزیت مقاومت نسبت به تغییرات آب و هوایی محیطی است. از جمله ی سریع ترین روش های نصب سنگ به صورت خشک میباشد. اجرای نمای سنگ ساختمان با کامپوزیت، ورقههای آلومینومی و شیشه در قالب دو روش کلی اجرای نمای سنگ خشک و اجرای نمای سنگ تر توسط افراد متخصص صورت میگیرد. بستگی دارد. به طور کلی در صورتیکه برای اجرا نمای سرامیک خشک از متخصصان کارازموده استفاده شود، کار اجرای نمای سرامیک خشک از سرعت خوبی برخوردار خواهد بود. نمای خشک ، نمایی را می گویند که برای ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده است. لازم به ذکر است روش نصب و الزامات مورد استفاده می تواند برای سیمان پرتلند، ملات خشک یا سیمان پرتلند – لاتکس مورد استفاده قرار گیرد. زمین لرزه، نشست زمین، جا به جایی ساختمان، عدم استفاده از چسب و ملات مناسب، انبساط و انقباض حرارتی و برودتی از سری مواردی بوده که منجر به ریزش و جداشدن سنگ نمای ساختمان میشوند. This art​ic᠎le h᠎as be en generat ed wi​th the ᠎help of behsaznama C᠎on​tent G᠎enerat or D᠎emov ersi᠎on.

سپس عایق حرارتی را نصب می نماییم. سپس گیرههای مخصوص و پین مانند را به پشت سنگ اصلی متصل کرده و آن را بصورت کشویی وارد شاسی میکنند. این مرحله نیز بسیار حائز اهمیت است و قبل از شروع به اجرای نما می بایست تمامی کنترل های لازم جهت اطمینان حاصل کردن از استحکام شاسی کشی انجام شود. در اجرای نمای سنگ خشک که به نسبت حالتهای بعدی از قدمت کمتری در ایران برخوردار بوده ابتدا سنگ نما را شاسی کشی و قالب بندی میکنند. پایین بودن هزینههای جانبی و تنوع دتایل اجرای سرامیک خشک تاثیر زیادی بر قیمت سرامیک خشک نما داشته و اجرای نمای سراميک خشک را به شیوهای موفق در این صنعت تبدیل کرده است. همچنین؛ به دلیل وزن پایین آن به راحتی قابل حمل بوده و به لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است. وزن و حجم فوندانسیون را پایین می آورد. این نما به علت ویژگی های خاصی که آن را منحصر به فرد نموده است تنوع رنگی گسترده و متفاوت آن بوده و وزن بسیار کم این متریال از دیگر ویژگی ها به حساب می آید.

شرکتهای نمای خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک سنگ لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید