چگونه برای تبدیل انواع نمای خشک به موفقیت

از زمانهای قدیم نمای ساختمان در معرض دید بیشتری بوده است و از اولویت زیادی نیز برخوردار است؛ همانطور که میدانید جذابیت جلوههای بصری نما ساختمان در زمان اولین دیدار تاثیر بهسزایی در دید مراجعه کنندگان میگذارد. یکی از نماهای خشک که محبوبیت زیادی هم در بین افراد دارد، نمای آجری است. در طراحی نمای کلاسیک بیشتر از سنگ استفاده میشود که سنگها ممکن است طبیعی باشند و یا سنگهای فرآوری شده باشند، این سبک نماها برای ایجاد حس شکوه و تجمل بسیار مناسب هستند. یکی دیگر مواردی که در انتخاب طرح مناسب برای طراحی نما مدرن ،موثر است؛ مسئله بودجهای است که کارفرما برای اجرای کار در نظر گرفته است. دفتر معماری پلان کده بر آن است که کلیه ی طراحی ها را از مرحله ی طراحی پلان مسکونی”تجاری” اداری، طراحی نما به سبک مدرن و کلاسیک، طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی “اداری” تجاری، طراحی پلان و نمای ویلا، بصورت اصولی طبق قواعد و ارکان صحیح معماری در “اسرع وقت با هزینه های مناسب توسط بهترین طراحان” به کارفرمایان بصورت حضوری و آنلاین در کلیه ی شهرهای ایران ارائه دهد، در این مقاله برآنیم که قبل از بررسی طراحی نمای رومی با تاریخچه و تعاریف معنایی در رابطه با نمای ساختمان آشنا شویم…

بهترین راه گسترش Word درباره اجرای نما شما

چنانچه هدف از طراحی نمای ساختمان مجتمع تجاری، القای حس تجمل باشد، میتوان از طراحی نمای کلاسیک بهره گرفت. اما در شرایطی که این موارد عنوان نشده باشد، باز هم پیروی از حفظ هویت بومیو منطقه ای، مزایایی را به همراه دارد که مهم ترین آن به لحاظ بصری و زیبایی شناسی، ایجاد احساس خوب در مخاطبان است. باتوجهبه مواردی که در بالا اعلام کردیم، استفاده از یک سیستم نما خوب که از خطرات نام برده حفاظت کند باید در اولویت شما قرار گیرد، البته همین مورد در عین حال حفاظت از ساختمان باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش هزینههای جانبی ساختمان نیز میشود. این موضوع به دلیل وجود تهویه طبیعی و خاصیت دودکشی این سیستم را از سیستمی که در آن درزها پر می شوند مفید تر می کند. از طرفی ساختمان ها بسته به منطقه و شهری که ساخته می شوند دارای ارزش های مختلفی بوده و هزینه ی طراحی نمای آن ها نیز متفاوت خواهد شد . ضوابط طراحی نمای ساختمان در برخی از شهرهای کشور با تاکید بر حفظ هویت بومیو منطقه ای تدوین شده است و مهندسین معماری که کار طراحی و اجرای نما انجام میدهند، باید بر اساس این ضوابط کارشان را پیش ببرند.

نمای خوشگل ساختمان

بعنوان مثال اینکه طراحی ویلا شما دوبلکس باشد یا فلت، طبیعتا متراژهای نمای ویلا متفاوت خواهد بود و به تبع هزینه آن نیز فرق خواهد کرد. از آنجایی که یک ساختمان میتواند در جایی شلوغ در مرکز شهر و یا در حاشیه بزرگراهی که محل عبور خودروها است و یا حتی محوطه کارخانه یا مراکز پر سر و صدای دیگری واقع شده باشد از این رو نما میتواند به عنوان عایق و پوششی محافظ در برابر صوت عمل نماید. هرگاه ساختمانی عقبتر از حریم در نظر گرفته شده ساخته شود، از فضای بیرونی آن به عنوان حیاط استفاده میگردد. اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین میرود. اگر میخواهید طی مسیر اداری اخذ تاییدیه نما به آسانی برایتان طی شود، سادهترین راه آشنایی کامل با قوانین و ضوابط کمیته نماست. فایل AutoCAD (اتو کد) مجموعه کامل دتایلهای اتوکد نمای سرامیکی بهمراه جزییات فنی ،نمای خشک . همه و همه تنها نمونه هایی از انواع نمای خشک ساختمان محسوب می شوند. پس از بررسی روند شکل گیری سیمای شهر تهران و ضوابط و مقررات ساختمانی موجود و پیشینه طرح ، شناسائی ناهنجاری هایی که سیمای کنونی شهر را به این شکل درآورده اند صورت گرفته است و سرانجام با توجه به یافته ها و مسائل بررسی شده ، معیارهای کلی و ضوابط ساخت و ساز و مسائل تاثیرگذار بر شکل گیری نماهای شهری ارائه گردیده است . This article was cre᠎at ed by G​SA Conte nt  G᠎ener at or D​emov ersion .

در سالهای اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره ای یافته است. چنانچه نمای ساختمان در خیابانها و معابر عمومی قرار گیرد، بخش پایینی نما میتواند نورپردازی قوی تری در مقایسه با قسمتهای بالایی نما داشته باشد. نمای کلاسیک، به طور کلی یک نمای تجملی به حساب میآید که محدودیتهایی برای آن در برخی از شهرها در نظر گرفته شده است به همین دلیل پیش از طراحی نمای ساختمان به این سبک، از آخرین ضوابط طراحی نمای ساختمان، باید آگاهی کافی داشت. در هنگام طراحی نمای کلی ساختمان باید به تناسب سطوح بالا، پایین و وسط نیز دقت نمایید. نمای یک ساختمان معرف کاربرده آن ساختمان می باشد نمای ساختمان در سطح شهر به عنوان عنصر تاثیر گذار ایفای نقش میکند و از این رو طراحی نما حائز اهمیت هس برای طراحی نمای ایده آل به کار گرفته شود وبا اطلاعات کافی به سمت طراحی بروید. کلمه فرانسوی Facade نیز که از واژهی ایتالیایی Facciata گرفته شده به معنای سطح و روی هرچیزی است که برای اشاره به نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده میگردد. در زبان عربی به معنای رشد کردن و در زبان فارسی به معنای ظاهر چیزی محسوب می شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت طراح و مجری نما لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید