چگونه بهبود در اجرای نما در 60 دقیقه

این نکته هم در انتخاب سنگ نما و هم در انتخاب پایه آیفن سنگی که در فضای باز قرار میگیرد اهمیت دارد. کاهش چشم گیر و قابل توجه هزینه اجرائی دستمزد دراین سیستم به خصوص در متراژ های بالا بسیار قابل اهمیت می باشد. اهمیت طراحی نمای خارجی ساختمان به اندازهای است که به شدت بر روی ارزش ملک و میزان استقبال مخاطبان از بنا تاثیر میگذارد. اگر قصد خرید سنگ برای ساختمان خود را دارید، علاوه بر شرایط آب و هوایی، باید فضایی که قصد دارید سنگ را در آن قسمت نصب کنید را هم در نظر داشته باشید. در ابتدا هر امری که نیاز به تغییر و یا بررسی آسیب شناسانه دارد، بحث فرهنگ سازی آن در اولویت است و اینکه مردم باید اهمیت موضوع را به صورت ملموس درک کنند، چون کسانی که منتفع می شوند، مردم هستند. یخزدگی در سنگهای ساختمانی که ساختار متخلخلی دارند، مصالح نمای خشک بیشتر تاثیر دارد. توجه به میزان تخلخل سنگ نیز ،یک نکته مهم در انتخاب آن میباشد که در بحث یخزدگی نیز به آن اشاره شد. Th᠎is has  be en g᠎en᠎erated wi᠎th behsaznama  Conten​t Genera​tor  DEMO.

نما رومی خشک

کاربرد آن جلوگیری از سقوط سنگ ها می باشد. سیستم ویزیبل با کلیپس آلومینیومی : در این سیستم کلیپس ها از جنس آلومینیوم به صورت پروفیل اکسترود شده می باشد که پس از زیرسازی فلزی به صورت هنگ روی نبشی هایی متصل می شود و سرامیک در داخل لبه های کلیپس جای می گیرد. در ساخت بتن اکسپوز میبایست مطابق با استاندارد ASTM C۱۵۷ اقدام کرد. نمای خارجی یک ساختمان بیانگر ویژگیهای بارز ساختمان و سبک مورد استفاده در ساخت است به همین جهت طراحی نمای بیرونی اهمیت زیادی در جوانب مختلف دارد. حتی اگر دکوراسیون داخلی ساختمان شیک و مدرن باشد ولی نمای بیرون جذابیت کافی را نداشته باشد، ممکن است مشتری از دیدن محیط داخلی ساختمان نیز منصرف شود. در صورت ساخته شدن کف از این نوع بتن شما به یک دکوراسیون کاملا مدرن دست پیدا خواهید کرد. اصلی ترین تفاوت میان دو گونه رومی و یونانی ظاهر شدن سیمان پوزولانی ، شن در ترکیب با آهک بود که این مخلوط سیمانی را شکل می داد که پس از ترکیب با آب به شدت غیرقابل نفوذ می شد. رومی نمای ترکیبی می توان علاوه بر آجر با شیشه چوب سیمان بتن و سرامیک نیز ترکیب کرد.

موضوع بعدی در انتخاب سنگ، با در نظر گرفتن تاثیر آب و هوا بر سنگ ساختمانی ، توجه به ضریب گرمایی سنگ است. همچنین نماهای سرامیکی به دلیل بازتاب شدید نور در مکان های شلوغ به کار نمی رود. به همین دلیل است که نمای ساختمان را در مناطق مختلف منطبق با شرایط اقلیم و آب و هوایی منطقه از مصالح و مواد گوناگون طراحی میکنند. نمای بیرونی ساختمان هتل، مرکز خرید، برجهای مسکونی و حتی ساختمانهای خدماتی نظیر بیمارستان یا مدارس، همگی به یک شیوه متمایز طراحی میشوند. حتماً تا به حال با انواع نما ساختمانهای مختلف روبرو شدهاید. مورد اول این است که به دلیل وزن زیاد آجر و استفاده تعداد زیاد آجر در نما، وزن نما زیاد میشود و به همین دلیل از نمای آجری به ندرت در ساختمانهای بلند استفاده میشود و مورد دوم این است که بعد از گذشت زمان به علت وجود حفره های ریز، آلودگی در حفره ها جمع و موجب خوردگی و تیرگی نما میشود. طراحی نمای خارجی ساختمان به منزله طراحی یک سازه است که در چند بعد باید دیده شود و معرف کل ساختمان خواهد بود.

ولی درسیستم اجرای نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر نماها مانند نمای آجر میباشد. همچنین بادوام فاقد هوازدگی و رگه هاي سست مارنی، الیوین، پیریت، ترکیبات سولفاتی و سولفیدي و سایر موادي که در اثر عوامل جوي و هوازدگی تخریب میشوند، باشند. بنابراین واکنش آنها و میزان دوامی که دارند، در شرایط جوی مختلف، متفاوت خواهد بود. که این نام ها با توجه به روش اجرا، مصالح استفاده شده و همچنین طرح نما، روی آنها گذاشته شده است. بر همین اساس واکنش و اتفاقاتی که در شرایط مختلف آب و هوایی برای آنها پیش میآید، متفاوت خواهد بود. به طور معمول فضاهای خانه به چند دسته تقسیم میشوند که شامل نمای خارجی، نمای داخلی، کف پله و پاگرد، سرویس بهداشتی، سنگ روی کابینت و اپن در سالن، درپوش در محوطهها و جان پناه میگردد. سنگ کاری معمولا برای فضاهای داخلی همانند سنگ کاری کف، آشپزخانه، سنگ کایر راهروها کاربرد دارد. چرا که هر شرایط آب و هوایی برای انتخاب سنگ ساختمانی، محدودیتهایی را ایجاد خواهد کرد. چرا که رنگهای تیره حرارت و نور خورشید را بیشتر جذب میکنند و باعث گرم تر شدن ساختمان می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید