چگونه محصول خود را فراری اجرای نما بسازیم

کار در ارتفاع از جمله فعالیت هایی است که توسط شرکت کارابین راپل در محیط های کاری مختلف به صورت روزمره برای انجام برنامه های تعمیر و نگهداری ساختمان مانند شستشوی نما و ایمن سازی سنگ های نمای ساختمان انجام می شود. یکی از قدیمی ترین روستاهای ایران که در ساخت خانه ها و بناهای آن از آجر سنتی استفاده شده است، روستای ابیانه است. مانند آجرهای استفاده شده در پل دختر، آجرهای سنتی در زیگورات چغازنبیل و روستای ابیانه. آجرهایی که امروزه در نماهای آجری به کار می رود آجرهای نسوز است. تولیدکنندگان آجرهای نسوز علاوه بر طرح های تولیدی خود که تولید و عرضه می کنند، طرح های آجر به سفارش مشتریان را نیز تولید می کنند. آجر سنتی قزاقی علاوه بر اینکه بهترین مثال برای یک ماده وفادار است، محبوبیت آن را در زمینه های سازگاری با محیط زیست نیز مورد توجه است. علاوه بر این، اولین آسمان خراش برای نصب طراحی و اجرای نمای ساختمان عایق است که طول کامل کف به هر طبقه را بدون استفاده از میله های متوسط یا میله های اتصال می دهد.

اجرای نمای خشک

طراحی نمای ساختمان در تمام ادوار تاریخی اهمیت بسیاری داشته و امروزه نیز با پیشرفت هنر معماری و تنوع مصالح ساختمانی نمای ساختمان ها تغییر کرده است. پل دختر از اهمیت راهبردی بسیار بالایی برخوردار بوده است و مسیر ارتباطی دو شهر مهم شاپورخواست و جندی شاپور بوده است. در اجرای نمای سنگی ساختمان رعایت یک سری اصول و نکات در روشهایی متفاوت مثل اجرای نمای سنگ خشک و تر از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید ، طراحی اساسی فاصله و ابعاد است که باید در برابر عوامل مخرب جوی مانند باد و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار باشد. در صورتی که از آجرهای مرغوب استفاده شود، نمای آجری نیاز به نگهداری و مراقبت تا مدت زیادی را ندارد و لازم نیست برخلاف نماهایی مثل شیشه ای در فاصله های زمانی کوتاه تمیز شود و اینکه از قیمت نسبتا خوبی برخوردار است. اجرای نما خشک در عمل درون ساختمان را از بیرون و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می کند. گروه معماری سایه نما با توجه به سالها تجربه در طراحی و اجرا ی نمای خشک ، آمادگی آن را دارد تا با انتقال تجربیات خود زمینه ساز پیشرفت علاقمندان در زمینه مهندسی نما باشد. ​This da ta h as be en do ne ​wi​th behsaznama  Con te​nt G᠎enerator Demover​sion .

طراحی نمای کامپوزیت ساختمان های مسکونی، تجاری، فروشگاهی و … برخی از نماهای آجری در سطح شهرها از آجرهای قدیمی به سبک های قدیمی استفاده شده اند که هنوز بازسازی نشده اند. مجتمع صنعتی آلومینیوم پیمان از اولینهای برند آلومینیوم اختصاصی در ایران میباشد که در سال ۱۳۶۰ تاسیس شده است. اما امروزه آجرها را به سبک های قدیمی به کار نمی برند و یا خیلی کم به سبک قدیم نمای آجری را اجرا می کنند. آجر در با گذشت زمان پیشرفت های زیادی داشته است و همین باعث شده است که هنوز هم از آجر در نمای ساختمان استفاده کنند. سپس گل آماده شده را در قالب هایی که از قبل آماده شده است میریزیم و بوسیله نخ برش، برش ایجاد میکنیم. درنهایت خشتهای آماده ی روانه ی کوره می شوند. زیرا تمامی مراحل شروع و پایان پروژه از مطالعات، طراحی و اجرا توسط تیم ها و دپارتمان های تخصصی زانا انجام می شود. یک نکته جالب دیگر: ترکیب آجر با سایر مواد و عناصر تزئینی، مانند مبلمان کلاسیک، طراحی داخلی را تقریباً یک نمای هنری می کند. آجر سنتینام برده به روش دستی (مانند آجر دستی خشتی) تولید می شود بدین شکل که ابتدا خاکی مناسب و با کیفیت خوب را تهیه کرده، سپس آن را با آب مخلوط میکنیم.

نمای آجری سبک است و به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد، به راحتی نصب می­شود و سیستم عایق بندی خوبی ایجاد می­کند. مطالعات نشان داده است که خانه های ساخته شده با آجر در مقابل باد و طوفان شدید، مقاومت بسیار خوبی دارند. ترکیب های هماهنگ را انتخاب کنید. قبل از هر گونه اقدامی جهت زیر سازی نما، باید نوع مصالح مورد نیاز آن را با توجه به مصالح نازک کاری مورد نظر انتخاب نمود. آجرهای نما در بازار با توجه به خصوصیات و ویژگی هایی که دارند، قیمت های مختلفی نیز دارند. ۶. سبک تر از سنگ های طبیعی (وزن مخصوص ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب) است. یکی از بناهای تاریخی که از دوران هخامنشیان تا کنون به جا مانده است پل دختر است که گفته می شود با آجرهای قزاقی ساخته شده است. یکی از بهترین متریال نمای خشک، نمای آجری به حساب می آید. از شناخته شده ترین سنگ های مرمر ایرانی می توان به انواعی چون مرمر دهبید، کاشمر، آباده، کرم کرمان، خوی، ارومیه، بجستان، هرسین، صلصال، گندمک و بسطام اشاره نمود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک مدرن لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید