چگونه میتوان تبدیل به بالاتر با نمای خارجی ساختمان در 10 دقیقه

ماندگار در خاورمیانه با ترکیب طراحی صنعتی و علم مهندسی روز و با توجه به پیشرفت روشهای اجرائی نوین ساختمان در ایران اقدام به سرمایه گذاری در بهبود و ابداع دیتیل های اجرائی برای اجرای نمای آجری به صورت خشک نموده و علاوه بر طراحی و تولید جزئیات جدید اجرای نمای خشک آجری تسهیل روش های نصب نوین را در برنامه کار خود دارد. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه 80 شمسی توسط مجموعه رونین پارس در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملاً مهندسی با انواع روش های ده گانه خویش طراحی و اجرا می نماید. همچنین استفاده از فرایند UV و اپوکسی بر روی یک سنگ نیز میتواند در قیمت گذاری آن تاثیرگذار باشد. A᠎rticle was c​re᠎ated  by behsaznama C ontent Generator  Demover sion᠎.

Prime 10 نکته با نمای خارجی ساختمان

در طراحی نما صرفاً نمی توان بر روی زیبایی و جذابیت تکیه کرد، بلکه عوامل دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند. سیستم شیاری از نظر اقتصادی سیستمی مقرون به صرفه است که در پشت سرامیک ها شیارها به صورت مخفی خورده می شود و سرامیک ها بوسیله رانر افقی به زیرسازی متصل می شوند، اما سرامیک به خاطر شیاری که خورده، ضعیف می شود و نسبت به سیستم کلیپسی ایمنی کمتری دارد. 2. با استفاده از انکرهای مخصوص به روش انکر از پشت که در این روش ضخامت سنگ تا ۱٫۵ سانتیمتر کفایت می کند و میتوان آن را کاهش داد. در این روش ابزار و قطعات قابل رویت با استفاده از دستگاه under cut ، قلاب و انکری که در پشت تایل ها تعبیه شده است ، خارج می گردند و پس از ریل کشی بر روی ساختمان نصب و ادامه مطلب رگلاژ می شوند. نمای خشک نامشهود به گونه دیگری از سیستم ها اطلاق می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما قابل مشاهده و رویت نمی باشند. بر این اساس اگر کارفرما قصد استفاده از نورپردازی در نمای خارجی ساختمان را دارد، بایستی پیش از سنگ کاری این درخواست را اعلام کند.

نمای خشک سرامیک

که از سیستم های مدرن در صنعت ساختمان بشمار می رود بانصب سنگ به روش خشک برای اولین بار در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مورد اجرا شد و این روش با استانداردهای جدید ساختمانی در دهه 70 شمسی در ایران نیز طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انسان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.

اجرای نمای خشک سرامیک

عایق حرارتی جداگانه و بطور مستقل با اتصالات مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم می شود. مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشمانداز بیرون وجود داشته باشد. حیاط ، فضاهای عمومی، نمای ساختمان و حتی فضاهای داخلی استفاده میشود. سیستم نمای خشک نامشهود یا غیره نمایان؛ در این روش نیز بست های مورد استفاده برای نگهداری سرامیک، پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند. 1. با استفاده از بست های پین دار که در این شیوه نصب، ضخامت سنگ های مورد استفاده می بایست حداقل ۲٫۵ سانتیمتر باشد. نمای ساختمان به صورت کلاسیک اجرا شده و بسیار چشم نواز می باشد.مصالح به کار رفته در این نما از سنگ تراورتن است.جهت دانلود فایل اتوکد پلان مسکونی اینجا کلیک کنید. ۶. سبک تر از سنگ های طبیعی (وزن مخصوص ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب) است. مثلاً اگر برای ساختمان میراث فرهنگی نما طراحی می شود، باید از سبک های سنتی و همچنین المان های سنتی بیشتر استفاده گردد.

دیدگاهتان را بنویسید