چگونه نمای خارجی ساختمان بدست آوریم

نمای کرتین وال : یکی دیگر از مصالح مورد استفاده برای نمای خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد.کرتین وال یا دیوار پرده ای پوششی شفاف برای نمای ساختمان های امروزی و مدرن هستند که هیچ بار مرده از ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها وزنی که تحمل میکنند وزن خودش و نیروی باد وارد شده بر آن است. اگر به هرکدام از موزهها علاقه دارید، حتما با استفاده از سرویس رزرو هتل اسنپ مکانی را انتخاب کنید که در نزدیکی آنها واقع شده است. برخی از انواع ساختمان­ های ظاهری ساده و مینیمال دارند، با استفاده از متریالی مانند بتن و یا کامپوزیت می­توان نمای ساختمان را به صورت مینیمال طراحی کرد. همچنین برای ساختمان­ های تجاری از نظر جلب نظر مشتریان موضوع نورپردازی اهمیت زیادی پیدا می­ کند. نما از نظر لغوی ،چیزی است که در معرض دید است و برای همه قابل مشاهده است. گسترش روز افزون استفاده از انواع مختلف نماهای ساختمانی و خطرات قابل توجه ناشی از عدم طراحی و اجرای مناسب این نماها باعث شده است تا تدوین ضوابط مرتبط، بیش از پیش اهمیت یابد.

۱. غیر قابل استفاده در نماهای خارجی.

نمای ساختمان مانند کارهای ساختمانی دیگر به صورت خشک و یا با استفاده از ملات اجرا می­شود. با توجه به تنوع اقلیمی و قرارگیری بخش قابل توجهی از کشور در مناطق دارای خطر لرزه ای بالا و باد شدید، طراحی نمای خارجی ساختمان ها برای انواع ترکیب های بارگذاری شامل باد و زلزله الزامی است. ۱. غیر قابل استفاده در نماهای خارجی. شیشه سکوریت شده بیشتر در این کاربردها استفاده دارد. این نوع نمای ساختمان بیشتر برای دیوارهای کناری ساختمان استفاده می­ شود و اگر به دنبال زیبایی نمای روبروی ساختمان هستید، بهتر است به نمای ادامه مطلب دیگری فکر کنید. نمای فلزی ساختمان یکی از نماهایی است در عصر جدید در حال استفاده است البته لازم به ذکر است که نمای فلزی و آهنی از قدیم الایام مورد استفاده قرار میگرفته ولی در عصر حال استفاده از آن بیشتر شده است که میتوانید نمای ساختمان را در حالات مختلف با طرحهای متفاوت مورد استفاده قرار میگیرند. This content has been g en erated  with the he​lp of behsaznama  C ontent G ener ator D emov᠎er sion!

این روزها بتن در بخش­ های مختلف ساختمان کاربرد پیدا کرده است از ساخت پی و سازه تا نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی. اما از سوی دیگر و مهمتر از آن، نمای هر ساختمان بسته به شرایط محیطی از جمله آب و هوا و بارهای مختلف وارد بر آن از جمله باد، طوفان، زلزله، سیل و ضربه شرایط ویژه ای را تجربه کرده و لازم است در برابر این شرایط پایدار بماند. معمار با تجربه با طراحی مناسب خود به ساختمان هویت و اعتبار می بخشد. سرامیک خشک در برابر یخ زدگی و انجماد در محیط های مرطوب با درجه حرارت زیر صفر مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد تا جایی که می توان گفت هیچ صدمه ای نمی بیند.این ویژگی به دلیل عدم جذب آب در پرسلان می باشد.سرامیک پرسلانی بهترین محصول از نظر مقاومت در برابر جذب آب و در نتیجه انجماد به شمار می آید. نمای مدرن ساختمان: نمای ساختمان یکی از قسمتهای اصلی در ساخت و زیباسازی ساختمان است. C​onte᠎nt was cre at​ed by behsaznama  Con tent  G᠎enerat᠎or Dem​oversion.

اتصالات نمای خشک

استفاده از متریال سنگ در اجرای نمای کلاسیک رایج است. یکی از ویژگی­ های نمای ساختمان که در اولین قدم­ های طراحی و اجرا باید به آن توجه شود سبک طراحی نمای ساختمان است. یکی از مهمترین چیزهایی که امروزه بیشتر افراد به آن اهمیت میدهند، زیبایی ظاهری و آرامش و آسایش است که نمای ساختمان اولین قدم برای ساخت یک خانهی زیبا است. نمای ساختمان مثل جعبه کادو می ماند درست مانند اولین نمایی که از یک چیز مهم دیده می شود. در سالهای اخیر هم بیشتر شاهده استفاده از این نما بودهایم. از آنجایی که روش نصب خشک سرامیک پرسلانی را Ventilated System می نامند و هوا در پشت آن در جریان است، لزومی به پر کردن بندهای مابین سرامیک ها نیست؛ فقط در اقلیم هایی که دارای کج باران هستند مانند شهر رشت و همچنین اگر در بستر کار عایق رطوبتی مناسبی اجرا نشده باشد می توان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. اگر در سطح شهر بخصوص در مناطق آپارتمان نشین، یک گشت کوتاه بزنیم، متوجه می شویم اکثر آپارتمان ها دارای یک سبک نما می باشند با تفاوتی در جزییات.

دیدگاهتان را بنویسید