چگونه نمای خشک بدست آوریم

امروزه آجرهای مختلفی مانند آجر نما نسوز، آجر چوبی نما، آجر سفید نما و … در گذشته از نماهای آجری در طراحی نمای ساختمان استفاده می شد و امروزه معماران با استفاده از مدل های جدید طراحی،نماهای سنگی زیبایی را طراحی می کنند. امروزه در طراحی نمای اکثر ساختمان ها از نماهای سیمانی استفاده می شود. این امر در نماهای داخلی از اهمیت بالاتری برخوردار است و به دلیل رنگ خاص بتن و نیز سرد بودن آن، استفاده از آن در کنارمصالح گرم می تواند کنتراست زیبایی ایجاد نماید، چوب و آجر از جمله مصالحی هستند که با توجه به گرم بودنشان، میتوانند حس سردی بتن را خنثی کرده و فضا را متعادل کنند. جلوه بصری ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است به این دلیل که به هنگام ورود به ساختمان، اولین چیزی که نگاه بیننده را به خود جلب می کند، نمای بیرونی ساختمان است. دقت شود که در این روش لازم است از سرمته استاندارد شرکت ها استفاده شود، در غیر این صورت اتصالات مقاومت لازم را نخواهند داشت. شاید در برخی مواقع مجبور به استفاده همزمان دو روش شوید.

اجرای نمای خشک

This was c reated  wi th the  he​lp of behsaznama C on᠎tent Gen᠎erator DE​MO .

بدین منظور، باید که به دو موردتوجه شود. برای طراحی ساختمان های این مناطق باید از بهترین آجر نسوز استفاده کنید که رنگ روشن دارد. نورپردازی ساختمان، رنگ مصالح و جنس موادی که در نمای ساختمان به کار می رود، تاثیر زیادی در میزان جذابیت ساختمان خواهد گذاشت. در ساخت نمای ساختمان نیز باید در انتخاب مصالح آن دقت کرد و از مصالح مرغوب و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه استفاده کرد. معماران باید به این نکته توجه داشته باشند که نما را متناسب با شرایط اقلیمی منطقه طراحی کنند و از مصالحی استفاده کنند که کمتر در معرض تغییر و فرسایش هستند. منطقه آسایش محدوده ای است که فرد در آن احساس آسایش می کند بر اساس دمای هوا و میزان رطوبت. آجرهای استفاده شده در مناطق شمالی و مرطوب باید کمترین میزان جذب آب را داشته باشند تا دچار آسیب های ثانویه ساختمان نشوند، بنابراین بهترین نمونه آجر نسوز در مناطق معتدل باید ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودش را داشته باشد. اعمال آن دو رکعت نماز تحیت مسجد است و دو رکعت نماز استغاثه به صاحب الزمان که به نماز امام زمان مشهور است به شیوهای خاص به جای آورده میشود. استفاده می شود که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند.

7 ایده‌ها برای شروع ساخت یک نمای خشک شما همیشه نیازمند

یکی از مزایای استفاده از این نما قیمت ارزان آن است و از طرفی این نوع نما در کمترین زمان ساخته می شود اما باید معایب آن را نیز در نظر بگیریم که می تواند شکستگی و ترک خوردگی باشد. یکی از مزایای این نوع نماها این است که قابل شستشو بوده و مقاومت لازم را در برابر گرما و رطوبت از خود نشان می دهند و از طرفی شاهد تنوع رنگی متفاوتی در آن هستیم. بله؛ یکی از مهمترین مزایای سمنت برد این است که قبل و پس از اجرا، میتوان آن را رنگ آمیزی کرد. علاوه بر دیوارهای داخلی، می توان در کف ساختمان و پله ها نیز استفاده نمود اما توجه داشته باشید که پله های بتنی باید با نرده های چوبی باشد تا ترکیب رنگ های روشن و گرم با ماهیت سرد بتن و هارمونی ایجاد شده تعادل ایجاد نماید. به عنوان مثال با توجه به این معیارها نمی توان نمای آجری را رنگ کرد. سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات نمای خشک به دو دسته روش؛ نمایان (Visible) و غیره نمایان ( Invisible)دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید.

این نوع سنگ از لایه ها و عایق های مختلف همچون عایق های حرارتی، زیرسازی و نمای بیرونی، فضای داخلی تهیه شده است. ظرفیت و پتانسیل صنعتی قم در بخشهای مختلف بسیار مناسب است. نمای بیرونی ساختمان علاوه بر اینکه نمایانگر زیبایی و جذابیت ساختمان است، از سوی دیگر نقش مهم تری در محافظت از ساختمان در برابر عوامل مختلف دارد. نمای کاشی کاری شده یک طراحی ایده آل برای فضای بیرونی و حتی طراحی فضای داخلی به شمار می رود. در یک شهر، طبق قوانینی که در آنجا حاکم است، تمام نمای ساختمان ها باید از بسیاری جهات با یکدیگر هماهنگ باشند. در نشست خبری سومین مسابقه آزاد کشوری نماچینی آجر، اظهار کرد: متأسفانه در کشور به اندازه کافی به مهارت اهمیت داده نشده و بسیاری از فارغالتحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت هستند. استفاده از نماهای کامپوزیت در بسیاری از نقاط کشور رایج است و معماران از آن برای طراحی نمای ساختمان استفاده می کنند. از دیگر مناطقی که در کشور ایران باید از آجرهای نسوز مناسب استفاده کند مناطق مرطوب و معتدل می باشد. شهر مشهد به واسطه جاذبه های زیارتی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی و اقتصادی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.

سیستم نصب نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با هزینه اجرای نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید