چگونه نمای خشک خود را در یک هفته (ماه، روز) بهبود دادیم

زیرا در صورت عدم وجود استحکام کامل جوشکاریها، احتمال جدا شدن نما و خطرات جانی در اثر آن وجود خواهد داشت. عایق حرارتی به صورت مخصوص برای کاهش تلفات حرارتی ساخته شده است. ابتدا و انتهای پروفیل ها، فریم و بازشو پس از برش به صورت فارسی بر و قبل از اتصالات می بایست به چسب رنگی مخصوص آغشته شود تا پس از اتصالات نهایی یکنواختی در محل برش بیشتر احساس شود. علت این امر این است که پروفیل میانی یا وادار بتواند به وسیله کانکتور و یا نوع اتصالات دیگر بر روی پروفیل فریم اصلی قرار بگیرد. مورد دیگری که قیمت تجهیزات و اتصالات نمای خشک را به لحاظ قیمتی نسبت به سایر انواع زیرسازی های نما بالاتر می برد استفاده از کلیپس های استنلس استیل یک طرفه و کلیپس استنلس استیل دوطرفه double side tape می باشد و همچنین به کار بردن براکت های آلومینیومی نمای خشک می باشد. صفحات سیمانی مصلح شده با الیاف که با نام فایبرسمنت،سمنت برد با صفحات سیمانی الیاف­دار شناخته می شوند.صفحات سیمانی الیاف دار از لحاظ مواد تشکیل دهنده در سه دسته بندی، فایبرسمنت برد، کلسیم سیلیکات، MGO برد دسته بندی می شوند و با توجه به وجود منابع معدنی مناسب در محل تولید می شوند و از لحاظ خواص کلی و رفتار مکانیکی و موارد استفاده دارای تفاوت های اندکی هستند.

درباره نمای خشک

بنابراین موضوع اساسی در این مورد قطع کردن کامل جریان هوا نیست بلکه کنترل این جریان به شکلی است که بتواند در کنار فراهم آوردن محیطی مناسب برای افراد درون سازه، از لحاظ هزینههای انرژی نیز مقرون به صرفه باشد. داشتن جریان هوا درون ساختمان برای داشتن هوایی تازه بسیار اساسی و مهم است. از این رو داشتن طراحی هوشمندانهی نمای ساختمان جهت کنترل آب باران و برف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع به خصوص در رابطه با سازههای دارای دیوار پردهای شیشهای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای کاهش هزینههای ایجاد سرما و گرمای لازم درون ساختمان، عایق حرارتی نقش بسیار مهمی دارد. بعه صورت کلی آب اثرات بسیار مخربی روی مواد اولیهی ساختمان از جمله چوب و فلز دارد. کاهش حجم و وزن اسکلت و فوندانسیون ساختمان به صورت کلی جنبههای مثبت بسیار زیاد دیگری نیز جدای از افزایش مقاومت در برابر زلزله دارد. توصیه میشود که ساخت از پایین به بالا صورت گیرد. این شیوه به دلایل زیادی در سالهای اخیر محبوبیت یافته است که از میان آنها میتوان به سرعت اجرای بالا، کاهش تلف شدن انرژی، قابلیت تعمیر آسان و کیفیت بالا اشاره کرد. و در مقابل هوای گرم ساختمان به سمت بالا می رود و از دهانه هایی که همسو با وزش باد هستند خارج می شود و بدین صورت هم بادگیر عمل خنک کردن و هم تهویه را بخوبی انجام می دهد.

به صورت کلی میتوان گفت که نمای خشک اساسا نمایی است که در ساخت آن ملات مورد استفاده قرار نمیگیرد. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. یکی از مواردی که در زمان ارسال آجر نما حتماً باید در نظر گرفت این است که آجر در بسته بندی مقاوم و پکیج شود و در حین ارسال بار مخصوصاً در مسیرهای دور به انبار و یا کارخانه آسیبی به قالب آجر نسوز نرسد. برای ساخت سرامیکها معمولا مواد خام مثل: خاک رس، کائولینت، اکسید آلومینیوم، کاربید سیلیکون، کاربید تنگستن و موارد خالص دیگر رو با آب مخلوط کرده و خمیر بدست اومده رو در قالب میریزن، سپس در دستگاه خشککن میگذارن تا مواد خشک بشن ، در نهایت اونها رو در کورههای کاشی پزی حرارت میدهند. Content h as  be en cre᠎ated ​by behsaznama Con᠎tent Gen​er​ator Dem ov er sion.

4 افسانه درباره دتایل نمای خشک

در صورت استفاده از پنجره های لیفت اند اسلاید، جهت بازدهی بیشتر و عایق بودن بیشتر پنجره بهتر است که از پروفیل ها، شیشه ها و لاستیک هایی با کیفیت بالا، استفاده شود. نما در معماری و طراحی مدرن و کلاسیک: نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است. البته روش های مختلفی برای طراحی و اجرای نمای سرامیکی وجود طراح و مجری نمای خشک دارد. از آن جایی که شما آزادی بیشتری در طراحی و ساخت ویلا دارید، پس میتوانید خانه ویلایی خود را تا حد بسیار زیادی شبیه به خانه رویایی و ایده آل خود بسازید. این موضوع میتواند به مقاومت سازه در برابر زلزله کمک بسیار زیادی کند. متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی ، کاشی و سفالینه ،کرتین وال ، صفحات آلومینیوم کامپوزیت ،پنل های سیمانی و … محدوده های افقی ساختمان عبارتند از نقطه اتصال به آسمان ( محدوده پایانی ساختمان) نقطه اتصال به زمین (محل نشستن ساختمان بر زمین) و پوشش ساختمان مثل بام و شیروانی.

دیدگاهتان را بنویسید