چیزهایی که باید درباره نمای خشک سرامیک بدانید

طبق مستندات تاریخی مثلا در دوران ساسانیان به دستور یزد گرد اول پادگان نظامی آموزشی به دست تولید کننده های خشت آجری در این شهر ساخته شده که بعدها مشابه این پادگان در شهر مرو و گرگان و تیسفون بنا گردیده و بعدا در دوره دیلمیان این بناها بدست معماران اصفهانی زیادتر شد تا در دوره سلجوقی به یکباره بدست طغرل سلجوقی به ویرانه ای تبدیل شد.بعد از آن در دوران ملک شاه و وزیر با تدبیرش خواجه نظام الملک طوسی شهر را مجددا بازسازی و به اوج شکوه خودش رسید. مثلا در مناطق گرم و مرطوب، فضای خالی طوری طراحی میشود که هوا در آن قابل تهویه باشد. کامپوزیت های چوب پلاستیک (WPC): برای عرشه، نرده و سایر کاربردهای فضای باز استفاده می شود. نمای ساختمان به عنوان رابط بین فضای داخل و خارج ساختمان، یکی از راههای انتقال و تبادل رطوبت، بخارات و انرژی در این دو محیط به حساب میآید. اجرای نمای سنگ به دو روش انجام می­شود: روش خشک و روش تر! در این روش در ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها شیارهایی توسط دستگاه شیارزن مخصوص ایجاد می گردد. در حال حاضر از این تایل­ها برای نماسازی ساختمان­های مختلف استفاده میشود و اجرای آن­ها به دو روش امکان­پذیر است. This da ta was gen er ated  with behsaznama᠎ Con​tent  Gener᠎ator D​emoversi​on .

نمای خشک سرامیک

برای مثال اگر طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به صورتی در نظر گرفته شود که درب پارکینگ کوچک باشد، ممکن است برای ساختمانهای با تعداد نفرات و ظرفیت بالا مشکل ایجاد کند. درز بین سرامیک ها عموما ۶ تا ۸ میلیمتر تنظیم می شوند. پانل های استایروفوم با مدل های چاپی بصری و همچنین گزینه های طرح دار آجری، چوبی ، مرمری و سنگی اغلب در بین دکوراسیون داخلی و نما استفاده می شوند. استفاده از نمای شیشه ای احتمال نشست آب و آلودگی ها را افزایش می دهد؛ زیرا با جزئی ترین سوراخ و از بین رفتن درز شیشه ها، موجب بروز نم و رطوبت به نمای داخلی ساختمان خواهد شد. کارخانه آجرنمای کمالی نو ازسال 1380فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است. صورت ظاهر ساختمان و آنچه که در برابر دید عموم قرار دارد، در واقع پر اهمیت ترین قسمت ساختمان در برابر عابران و سایر افراد غیر استفاده کننده از ساختمان است. با استفاده از یک اسفنج، سرکه را روی لکه بریزید و بگذارید یک تا دو ساعت سرکه بر روی سیمان بماند. در ابتدا از سال 1356 الی 1369 به صورت کارخانه درجه 2 مشغول به فعالیت بوده و سپس در سال 1370 با وارد کردن خط نیمه اتوماتیک از آلمان و شروع به راه اندازی خط خشک کن با سیستم کوره هوفمن نمود و بعد از اتمام و بهره برداری کامل این خط تولید با ارائه محصول برتر و با کیفیت بالا به مشتریان خود توانست نام این کارخانه را در سطح ایران و کشورهای همسایه معرفی نماید.

آجر لفتون نما فعالیت می کنند.

کارخانه مریخی پور در سال 1380 تصمیم به خریداری خط تمام اتوماتیک نمود بنابراین بررسی و کارشناسی این کار از سال 1380 آغاز و در سال 1382 شرکت مورد نظر جهت خرید ماشین آلات انتخاب شد. این کارخانه آماده همکاری و دریافت سفارشات از تمام شهر های کشور عزیزمان ایران می باشد. بازار کشور عزیزمان را از آن خود نموده، و با دریافت گواهینامه کاربردی علامت استاندارد ملی ایران، گواهینامه ISO 14001:2004، گواهینامه ISO 9001:2008 گامی مهم در عرصه تولید آجرنما بردارد. کارخانجات زیادی در سراسر کشور عزیزمان بویژه در اصفهان در زمینه تولید انواع آجر سفال, آجر لفتون, کلیک آجر لفتون نما فعالیت می کنند. در ادامه به معرفی و توضیح اجمالی رنگ نما میپردازیم و امیدواریم بتوانیم به شما در انتخاب رنگ نمای مناسب برای ساختمان کمک کمک کنیم. کارخانه آجرنمای آنتیک صفه با بیش از ده هزار متر مساحت و دارا بودن معادن خصوصی و با بهره گیری از پرسنل مجرب و متخصص با بیش از 25 سال سابقه به صورت مطالعاتی و تولید آجرنما در این صنعت فعال بوده است و موفق به تولید محصولات متنوع آجرنما اعم از جنس و ابعاد و رنگ های گوناگون گشته است . تولید آجر لفتون یا به عبارتی آجر سفال عایق دار تحول عظیمی در صنعت ساختمان ایجاد کرده است.

کارخانه آجر البرز نما در سال 1379 با مساحت کاربری 7000 متر مربع با بهره گیری از کادر متخصص و با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته فعالیت خود را در صنعت آجر آغاز نمود. کارخانه آجر البرز نما این افتخار را دارد پس از سالیان متمادی در تولید آجرنما افزون بر به تصویر کشیدن نماهای زیبا و ماندگار دربخش خصوصی فعالیت چشمگیری در تعامل با دولت داشته باشد و برگ زرینی در سوابق درخشان آجر البرز ثبت نماید. در طراحی ساختمان، طراحی نما به دلیل اینکه مشخصکننده چارچوب کار برای دیگر اجزای ساختمان است مهمترین بخش به شمار میآید. در ایران از دیر باز استفاده از خشت و آجر مرسوم بوده و استفاده از آجر در تمامی بناهای قدیمی به چشم میخورد.در قدیم این خشت ها به صورت دستی تهیه می گردیده و در آفتاب خشک می شده است ولی هم اکنون آفتاب با کوره های آجر پزی جایگزین شده است.رایج ترین آجر قزاقی ، آجر توپر قزاقی و کف فرش قزاقی می باشد. استان اصفهان و مخصوصا شهر اصفهان از لحاظ مصالح ساختمانی قدمت دیرینه دارد و این مسئله به زمان قبل از اسلام ، یعنی زمان دولتهای مثل دولت هخامنشی و دوران ساسانیان باز می گردد .در این دوران آجرهای خشتی در اصفهان تولید گردیده و حتی به سایرشهرهای ایران زمین ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید