کلمه پایانی اطلاعات به نمای خشک

چسباندن آجر با استفاده از ملات باعث می شود که نما و بدنه به خوبی باهم پیوند بخورند و از استحکام بالایی برخوردارشوند. از دیگر معایب استفاده کردن از این روش، افزایش نخاله ها و ضایعات ساختمانی است. بایرامیکس یک سیستم پوشاننده تزیینی است که برای نماهای داخلی و خارجی استفاده میشود. در واقع در نمای خشک نوعی سیستم با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نمای ساختمان میشود. پنجره های زیرزمین به شکل پنجره مشبک یا زنبوری هستند که در واقع کار بادگیر را نما سرامیک انجام می دهند. یکی از مهم ترین مراحل اجرای نمای ساختمان که بر کیفیت و ماندگاری نما تاثیر به سزایی دارد اجرای آهن کشی نما می باشد. با توجه به قیمت بالای سنگ و باری که سنگ به ساختمان تحمیل میکند، جهت نمای ساختمان در بعضی کشورها استفاده از سرامیک رواج قابل ملاحظهای پیدا کرده است. شرکت جهان فرود متخصص در اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان میباشد که با استفاده از ابزار و مصالح روز دنیا و مرغوب کار مهار و تثبیت سنگ نما را انجام میدهد. ᠎This w᠎as generat᠎ed by behsaznama C on tent G᠎enerat​or​ Demoversion.

نمای خشک در ایران

نمای ساختمان شامل دو سوی اصلی ساختمان یا بیشتر می باشد ، قسمت ورودی پشت بام و ورودی اصلی ساختمان بسته به شکل و نوع زمین میباشد در اغلب کشورها طراحی و ساخت این قسمتها برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمانهای شهری صورت میگیرد. نمای سرامیک خشک از نوع پرسلانی در دو مدل سوراخدار و توپر تولید و در بازار میشود که هر 2 از نظر دتایل اجرای سرامیک خشک و قیمت اجرای نمای سرامیک خشک بسیار پرطرفدار هستند. قیمت اجرای نمای سرامیک خشک با استفاده از این سرامیک کمتر از سرامیک مجوف پرسلانی است و همین موضوع باعث شده است که بیشتر کارفرمایان این سرامیک را برای نمای ساختمانشان انتخاب کنند. نصب خشک سرامیک پرسلانی یک سیستم منحصر به فرد نما ایجاد کرده است که عناصر زیبایی و طراحی را با ویژگی های عملکردی و فنی نصب خشک ترکیب می کند. نماهای آجر علاوه بر زیبایی، تنوع و ثبات رنگ، به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین آجر، نقش یک عایق حرارتی و برودتی را برای ساختمان ایفا میکنند و درنتیجه از هدر رفتن انرژی توسط سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان جلوگیری میکنند. محصول حاضر به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانههای گرانیتی و مرمر سرامیزه با تنوع رنگ فراوان و دانهبندیهای متعدد، رزینهای طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنیها است. Th is a​rticle h​as been gen​erat​ed by GSA Con tent  Generato​r  DEMO .

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

این محصول میتواند بر روی دیوارهای رنگ شده، سنگ، سیمان، چوب، مقوای نازک، پلاستیک، فلز و شیشه به کار رود. همچنین استفاده از ملات سیمان که از ترکیب سیمان، دوغاب و آب بدست می آید باعث کثیفی نما می شود. معمولا این روش در ساختمان هایی که تراز نیستند کاربرد دارد زیرا استفاده از ملات سیمان در نمای ساختمان آجر باعث پوشاندن عیوب موجود در نما می شود. درسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم میشود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم میباشد، به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد. در سیستم نمای خشک برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود. اتصال مادام العمر سنگ و مقاومت سنگ در برابر ارتعاشات و زلزله،عدم افتادن سنگ از روی نما حتی در لرزشهای سازه ای، مقاومت بالا در برابرانقباضات و انبساط طولی و عرضی در اثر حرارت و غیره. این ابزار روی نمای ساختمان و بالا یا دور تا دور پنجره های ساختمان قابل اجراست.

ساختمان بانک صادرات مشهد با استفاده مشخص از نمای خشک توانسته است به خوبی این ایده را اجرایی کند. شما به صورت نامحدود به این آرشیو فیلم و سریال دسترسی خواهید داشت و میتوانید در هر زمان و مکانی از این ارشیو استفاده کنید. یک زیرزمین نیز در این بخش تعبیه شده است که راه دسترسی به آن از پلکان داخل حیاط صورت می گیرد. با توجه به چنگک های باقی مانده در قسمت ایوان غربی به نظر می رسد که در فصل زمستان با برپایی چادر در این حیاط از عزاداران استقبال می شد. برای استفاده کردن از این روش ابتدا باید پلاستر سیمانی روی دیوار انجام شود سپس در قسمت پشت آجر چسب پهن شود به نحوی که همه جای قسمت پشت آجر را چسب فرا گرفته باشد. در میان انواع کاربری هایی که برای سنگ های ساختمانی عنوان شده است، میتوان گفت استفاده از این مصالح به عنوان سنگ نما، متداول ترین آن ها میباشد. نما همواره مورد توجه عموم قرار میگیرد، لذا زیبایی جزء جداییناپذیر هر نما میباشد. با توجه به اینکه طولانی شدن در بهرهبرداری از هر پروژه ساختمانی میتواند عامل افزایش هزینهها و افت ارزش پول شود، لذا سرعت در اجرای نما بسیار مؤثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید