کودکان، کار و اجرای نما

این بخش در نما یا در دیوارهای ساختمان به منظور تامین و عبور نور و به عنوان تهویه هوا تعبیه میشود. این المان برای هدایت باد به درون ساختمان تعبیه می شود و زیبایی چشمگیری به نما می بخشد. این معمار برجسته ژاپنی خود آموخته است و تقریبا در همه پروژه هایش، بتن نمایان ماده اولیه است. اکثر پروژه های او در ژاپن هستند و به طور متمرکز در اوساک ا، جایی که به دنیا آمده و بزرگ شده است. دلایل متعددی وجود دارند که باعث ایجاد چنین حالتی می شوند. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر 0.5 درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. لازم به ذکر است که این چسب مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و توانایی جذب حرکات ارتعاشی قطعه کارشده (کاشی، آجر و..) و زیرسازی را دارد. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا ۰٫۵ درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. مرمت قسمتهای تخریب شده یا آسیب پذیر بناهای تاریخی نیاز به استفاده از آجرهایی دارد که (از نظر ابعاد و مواد) با بافت اصلی و تکنیک های ساخت سازگار باشد. Data has  be​en creat​ed wi th behsaznama Con​tent Gener at or Demover si on!

نمای خشک سمنت برد

به ویژه مقاومت بسیار بالا در برابر نوسانات دمایی و عوامل فیزیکی ، شیمیایی و طبیعی ؛ بتن اکسپوز را به یکی از بهترین متریال های نمای دیوار داخلی ، کف ساختمان ، زیر ساخت بناها و … نمای خشک از لایه های متعددی تشکیل شده است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان می شود که همه لایه ها به وسیله سازه های فولادی و آلومینیومی، به سازه ساختمان متصل شده اند. استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی فضاهای مدرن و معاصر هم بسیار رایج است. شایان ذکر است که نمای خشک، نوعی نمای مدرن ساختمانی است که برای نصب کردن مصالح هیچ ملاتی در آن استفاده نمیشود. نمای لامل، یا همان نمای کرتین وال؛ یکی از سیستم های نمای مدرن ساختمانی بوده که دارای استایی است، به این معنا که وزن بالای شیشه، بر روی سازه کرتین وال یا همان لامل ها و شاسی کشی های مربوطه سنگینی می کند و هیچ بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد، طوفان و… یکی دیگر از مزایا جی اف آر سی دوست دار محیط زیست بودن آن می باشد که بسیار با اهمیت می باشد. ​Po᠎st w᠎as gener᠎at ed by behsaznama Content Ge nerator DE᠎MO!

در ساخت پروفیل این نوع پنجره ها اگر از جنس دیگری غیر از پلی آمید استفاده شود ( به عنوان مثال پی وی سی) پنجره ی ساخته شده از نظر عایق بودن و مقاومت دارای استاندارد و کیفیت ترمال بریک نخواهد بود. مهم ترین عیب این بتن را می توان در حسی جست و جو کرد که منتقل می کند. پیمانکاری ذوالقدری با داشتن 20سال سابقه کاری در اجرای نمای سیمانی مفتخر است که در تهران وحومه ودر شمال کشور در خدمت دوستان می باشد. وی می گوید: معماری در کشور من، یک فانتزی لوکس به حساب می آید اما بسیاری از کشور ها، دید واقع گرایانه تری نسبت به آن دارند. در ایران هم از سال ۱۳۷۰ نمای سرامیک خشک مورد توجه واقع شد و بسیاری از معماران در طراحی نمای ساختمان خود از سرامیک خشک استفاده می کردند. قالب گذاری با اندازه های دل خواه ، به طراح کمک می کند ایده های مورد نظرش را به راحتی اجرایی کند.

هر کدام از روش های اجرای کرتین وال محدودیت های خاص خود را دارند، برخی از آنها بدون درپوش و به کمک کاست، مولیون و ترنسم نصب می شوند و برخی دیگر به شکل ساده. در روش نصب خشک سرامیک نما نمایان visible، تنها یک نوع پروفایل بصورت عمودی بنام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپس های نگهدارنده سرامیک در آن قرار گرفته و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه می دارد. در جدید ترین روش ها، بدون کاربرد هیچ گونه ملاتی، سرامیک را بر روی دیوار و نمای سازه نصب می کنند. از مهم ترین مزایای بتن اکسپوز یا بتن نمایان ، سازگاری با انواع آب و هوا و شرایط جوی مختلف است. یکی از بزرگ ترین معمارهایی که از بتن اکسپوز برای شکل دادن به هنر خود بهره می برند ، تادائو آندو ( Tadao Ando ) است. ترمال بریک یعنی شکست حرارتی که به عنوان یک عایق در درون ساختار پنجره آلومینیومی به کار میره. تا جایی که اکنون به عنوان یک شاخه مهم در رنگ سازی محسوب می شود. اگر پس از باز شدن قالب مشاهده شود که بتن به صورت پله ای درآمده، با استفاده از ساب بتن باید آن را رفع کرد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فروش تجهیزات نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید