کودکان، کار و نمای خشک سرامیک

در خاورمیانه و مدیترانه فنیقی ها سبک معماری فنیقی، در مصر باستان اهرام سنگی به جا مانده ار آن دوران، در ایران هخامنشیان و بنای تاریخی تخت جمشید آثار به جا مانده از دوران معماری باستان هستند. امروزه در نماهای مدرن استفاده از پنل های بتنی پیش ساخته در طرح های متنوع ،کاربرد بسیاری دارد و در میان معماران سبک مدرن طرفداران بیشماری بدست آورده است. شرکت ارتا برین مجری نماهای مدرناجرای نماهای کامپوزیت . تایل های سرامیکی یکی از انواع جدید ترین و پرکاربردترین متریال هایی هستند که در صنعت ساختمان و اجرای نماهای ساختمانی کاربرد دارند و جلوه ای زیبا و خاص به ساختمان می بخشند. امروزه اجرای دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل دیگر مختص برخی از مناطق خاص نیست و امروزه در تمامی مناطق از جمله تهران در حال اجرا می باشد . یکی دیگر بخش هایی که می توان از سنگ تراورتن استفاده کرد، کفپوش فضاهای اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی می باشد. Post w as g en erated by behsaznama Content Generator Dem​oversi​on.

نمای خارجی ساختمان

به عنوان مثال از سنگ بازالت برای کف و پله های پارک ها و مکان های تفریحی استفاده می شود . توجه به سازگاری مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می­ شوند. قیمت اجرای نمای سنگ خشک به نوع مصالحی که استفاده میشود، بستگی دارد. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است . برخی محصولات، لایه میانی سفید یا تکرنگ دارند که با لایه نهایی پوشیده میشوند. در این سیستم برخلاف نمای خشک نمایان، بست های مورد استفاده شده در نصب، پس از اتمام کار قابل مشاهده نمی­باشند، به این صورت که پیش از نصب نما، روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می ­شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. در این سیستم ها، پیش از نصب، عملیاتی بر روی سطح رویه انجام می گیرد. می توان جهت جلب توجه کمتر، قسمت های نمایان بست ها را همرنگ سطح رویه، رنگ کرد. Th is da ta h as been wri tten by behsaznama Conte​nt Ge​nerato᠎r  DE᠎MO .

همانطور که چندین بار در مقالات مختلف سایت کالاساخت بیان نمودیم، اجرای نما یکی از بخش های مهم در امر ساختمان سازی محسوب می­شود که نیازمند توجه به نکات فراوانی می­ باشد. تعادل : تعادل عبارت است از رابطه بصری بین قسمت های یک خانه ( چیدمان ، اندازه ، شکل اجزای مختلف خانه ) وقتی تعادل وجود داشته باشد ، تعادلی بین عناصر متضاد وجود دارد. ضوابط اجرای نما در شهرهای مختلف و بر اساس بافت شهر می تواند متفاوت باشد. به این تریتب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، سمنت برد، HPL و … این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمو وود نیز صادق است. البته باید به این موضوع توجه داشت که هر چه مصالح رویه در ابعاد بزرگتری استفاده شود، میزان هزینه مصالح زیرسازی کاهش می یابد. اما امروزه برای ایمنی بیشتر نما, کاهش زمان اجرای نما, کیفیت بالاتر و صرفه جویی بیشتر در مصرف آب, و سبک بودن بار مرده نسبت به روش سنتی ملاتی و دوغابی از روش های نصب خشک استفاده می شود.

نمای خارجی ساختمان نباید سخت باشد. این نکات را بخوانید

هر اندازه که میزان سطوح بازشو بیشتر شود میزان مصرف مصالح زیرسازی برای هر متر مربع افزایش یافته و در نتیجه هزینه تمام شده نما بیشتر می شود. نمای سنگ تنوع بسیار زیادی در رنگ و بافت دارد و به همین دلیل نیز بیشتر انواع دیگر نماها مورد توجه قرار دارد. فضای خالی دیگر اجزای نمای خشک است که به منظور جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، تهویه و اتلاف انرژی بین نما و عایق حرارتی در نظر گرفته می­ شود. اگه از طلقها بهعنوان سایبون یا بهجای شیشه استفاده کنین دیگه نگران ورود اشعههای مضر نور خورشید نیستین. تزیینات در نما وجود ندارند یا بسیار اندک و تنها در نقاط کانونی است. بسیاری از افراد هستند که گمان می­ کنند منظور از نمای خشک سنگ، سنگ مخصوصی است که برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرد و یا نمای خشک سرامیک، سرامیک خاصی است در نما به کار می­رود، اما باید بگوییم که نمای خشک یک روش برای اجرا نما می­باشد و می­توان از انواع سنگ و یا سرامیک در پیاده سازی آن بهره گیری نمود. در ساختمای هایی که نمای ساده دارند یکی از راه ها برای افزودن جذابیت بصری، استفاده از نوارهای ال ایی دی مخفی در بالا و پایین پنجره ها است.در هنگام اجرای نما در نورپردازی نما لازم است که تمامی اصول و قواعد رعایت شوند تا ساختمان تبدیل به یک منبع برای تولید آلودگی نوری نشود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه ها لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید