گام‌های آسان برای نمای خشک از رویاها

این نوع از نما در اندازه و ابعاد گوناگونی تولید می شود و زیبایی ساختمان را بسیار افزایش می دهد. بنابراین استفاده از ماسک فیلتر دار، در هنگام نصب و اجرای آن ضروری است. در سال های اخیر به دلیل پیشرفت در علم و تکنولوژی و به کار بردن دستیافت های علمی در زمینه های مختلف، همواره شاهد ایجاد و به کارگیری روش های جدیدی در عرصه های مختلف هستیم، البته در مواردی استفاده از این دستیافت های جدید می تواند در صورت اجرای نامناسب معایبی به همراه داشته باشد، از جمله نمای خشک را می توان اشاره کرد که امروزه مرسوم شده است. برای بازسازی نمای ساختمان و یا ساخت و ساز اولیه بایستی موارد متعددی را در نظر بگیرید. فایده این کار این است که حباب های بین لایه های مختلف بتن خارج می شود و استحکام ساختاری و پیوند بین لایه ها را تقویت می کند. طراحی نمای آجری دارای ظاهری بسیار زیبا و قیمت نسبتا مناسب می باشد و در برابر آتش سوزی و ضربه از خود مقاومت نشان می دهد . استفاده از بتن اکسپوز در نمای داخلی و خارجی ساختمان بسیار رایج است. همچنین می توان از طرح چوب استفاده نمود تا ظاهر و ماهیت سرد آن را تغییر دهد.

نمای اقلیم گرم و خشک

همچنین توجه به بافت محیط نیز مهم است. علاوه بر دیوارهای داخلی، می توان در کف ساختمان و پله ها نیز استفاده نمود اما توجه داشته باشید که پله های بتنی باید با نرده های چوبی باشد تا ترکیب رنگ های روشن و گرم با ماهیت سرد بتن و هارمونی ایجاد شده تعادل ایجاد نماید. نکتۀ قابل توجه در این اقلیم اختلاف اندک درجۀ حرارت روز و شب است و همچنین وجود بادهای صحرایی عربستان (نامناسب) وبادهای ساحلی (مناسب) می باشد. در ادامه بیشتر با بتن اکسپوز، ویژگی و مزایا و کاربردهای آن آشنا خواهید شد. در طراحی نما موارد مختلفی اثر گذارند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم. در صورتیکه در نمای دوغابی این اتفاق رخ می دهد و همین الزامات فنی در نمای خشک باعث کاهش تلفات انسانی و بقیه خسارات ناشی از سقوط نما خواهد شد. مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز و شیوه ساخت آن باعث شده نه تنها کاربردهای زیادی داشته باشد بلکه کاملا هم مقرون به صرفه باشد. روش اجرای بتن اکسپوز به روش دوغابی هم دقیقا مانند نصب سنگ های نما است. این نوع بتن سفارش پنیرها در ابعاد دقیق و متناسب با سطوح موردنظر بهصورت اجرای بالایی دارند و میتوان بعد از به حداقل رسیدن مصالح استفاده شود.

در زیر ویژگیهای برخی از انواع نماهایی که اخیراً به کار میروند به طور خلاصه بیان شده است. که در این صورت برخی افزودنی ها مثل ضد یخ بتن هم استفاده خواهند شد. در کشور امریکا برای دانش مهندسی نما نه سیستم آموزشی مناسبی وجود دارد و نه معیار سنجش و سیستم صدور مجوز برای افراد حرفه ای و متخصص در زمینه نما و پوسته ساختمان. بنابراین بین دیواره اصلی ساختمان و مصالحی که برای پوسته ساختمان استفاده می شود، فاصله ای تعیین شده وجود دارد. برای دوستانی که کارهای تخصصی نیاز دارند به عنوان مثال ساختمانی را طراحی نموده اند و نیاز به تایل بتنی چه در نمای داخل و چه در نمای بیرون دارند این نوید را می دهیم ما تولید بتن اکسپوز را با افتخار در کارنامه خود داریم و این عزیزان با حضور در شو روم ما می توانند طیف وسیعی از بتن اکسپوز کار شده روی دیوار و یا قالب ها را مشاهده کننده و کارشناسان ما نیز افتخار هم صحبتی با این دوستان را نما خشک خواهند داشت. همان طور که از اسم محصول مشخص است، مورد استفاده آن در کف ابنیه می باشد. عملیات نصب شروع می شود که به دو روش خشک و دوغابی است.

نمای خشک بتنی

به تایل های بتنی پیش ساخته ای که در انواع رنگ، ابعاد، بافت و طرح های گوناگون تولید می شوند و به روش های خشک و دوغابی قابل نصب هستند می گویند. در روش خشک می توان به صورت پیچی یا جوشی نصب را انجام داد. در کارخانه های تولید کننده بتن اکسپوز با کیفیت، تمام مراحل دارای فرمولاسیون و زمان بندی مشخص است. اصطلاحا به مراحل تولید، طرح اختلاط بتن اکسپوز هم می گویند. طرح چوب بتن اکسپوز در رنگ و مدل های مختلف هم برای نمای داخلی و هم نمای خارجی کاربرد دارد. این نوع از آجر نسوز دارای ساختار متفاوتی بوده که به درخواست شرکت ها بستگی دارد و فرایند شکل دهی و پخت در دمای بالا حذف میشود. در طرز تهیه بتن اکسپوز باید دقت داشت که قالب ها حتما درزگیری شده باشند و از روغن های مناسب استفاده شود. در این صورت حتی نیازی به این نداریم که دوباره داربست بزنیم. بسیار مهم است که طرز تهیه بتن اکسپوز بسیار دقیق و مهندسی شده صورت گرفته باشد. شما می توانید از بین تعداد زیادی از گزینه های چوب سخت، چوب نرم و چوب مهندسی شده موجود در تولید کنندگان، انتخاب کنید. ᠎This art icle h᠎as been written  by G᠎SA C ontent Gen​er​at or D᠎em᠎oversion!

دیدگاهتان را بنویسید