گزارش بی طرفانه سؤالات بی پاسخ را در اجرای بتن اکسپوز آشکار می کند

نما نشانگر کیفیت طراحی و دقت در اجرای ساختمان است و بر نوع فعالیت درونی دلالت میکند. 80کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. برای این کار نه تنها باید برای پنجره ترمال بریک شیشه های دوجداره را به کار گرفت، بلکه لازم است پروفیلهای آلومینیوم را با تیغه پلی آمیدی به یکدیگر وصل کرده و به دلیل وجود خاصیت های مکانیکی، این تیغه ها به خوبی دمای محیط را کنترل می کنند. پروفیلهای آلومینیومی به دو شکل در بازار وجود دارند: نرمال و ترمال بریک. سیستم پنجره های آلومینیوم با برخورداری از تنوع زیاد در فرم، رنگ و گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع بازشو، نیازهای صنعت ساختمان را برآورده ساخته است. معماران دهه 1920 و 1930 در آمریكا تمایل داشتند از پنجره های بزرگتر در ساختمان های خود استفاده كنند تا نور زیادی از طریق پنجره وارد ساختمان شده و محیط درونی روشن تر شود.  Th᠎is article was do​ne  by G SA Conte nt Gen​erator D emoversion!

نمای خشک کرتین وال

سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه 80 شمسی توسط مجموعه رونین پارس در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملاً مهندسی با انواع روش های ده گانه خویش طراحی و اجرا می نماید. طراحی پنجره ترمال بریک به نحوی است که در صورت وجود گرمای شدید و صداهای بلند، عبور آنها را از یک طرف پنجره یا درب به طرف دیگر به حداقل می رساند. اجرا با مصالح بنایی و ماسه و سیمان تا حد زیادی جای خود را به مصالح نوینی داده است که در عین داشتن نمایی زیبا و هم رده با نماهای سنتی، مزایای بسیاری در مقایسه با آنها دارند. This c᠎on tent h as been generated with the help of behsaznama Content Generator D᠎emov er᠎si on!

نمای خشک کامپوزیت

از دیگر مزایای مهم این سیستم ها عایق رطوبتی، عایق حرارتی، عایق صوتی بودن آنها میباشد. اگر سازندگان تجهیزات ساختمانی در پنجره ترمال بریک به جای “آهن” از “آلومینیوم” استفاده کنند، به خوبی می توانند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند و به این طریق از هزینه های مربوط به گرم کردن ساختمان در فصل سرد سال و خنک کردن آن در تابستان کاسته خواهد شد. مثلا با نصب کردن درب و پنجره ترمال بریک می توان به عنوان عایقی در برابر گرما، سرما، رطوبت و نویزها عمل کرد و از طرفی به دلیل مواد به کار رفته در آن در هنگام آتش سوزی ها دچار سوختگی نخواهند شد. در واقع علت اینکه عبارت “ترمال بریک” را برای درب و پنجره ترمال بریک به کار می برند، وجود ماده عایق شده ای است که در بخش بیرونی چارچوب ها قرار می گیرد. سیستم ترمال بریک به دلیل داشتن لاستیک پلی آمید مابین جدار داخلی و خارجی پروفیل که توسط ماشین آلات پانچ میگردد امکان نفوذ گرما، سرما و لرزش را به صفر رسانده و امکان دو رنگ بودن نمای داخلی و خارجی را نیز میسر می نماید. پنجره آلومینیومی ترمال بریک در انواع بازشو از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و همچنین امکان تنوع استفاده از یراق آلات را ایجاد میکند.

اجرای نمای خشک در ساختمان

اگرچه آلومینیوم برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت، اما استفاده از آن برای ساخت پنجره ترمال بریک و نمونه های دیگر امروزی، چندین سال زمان برد تا به این ساختار دست یابند. از پنجره ترمال بریک می توان به عنوان نمونه ای توصیف کرد که در آن قاب و اجزای پنجره به عناصر داخلی و خارجی تقسیم شده و با استفاده از ماده ای با رسانایی کمتر، به یکدیگر پیوسته اند. مزایای پروفیل های ترمال بریک به این صورت است که این درب و پنجره ها در برابر ضربه و مواد شیمیایی، اشعه فرابنفش نور خورشید مقاومت بالایی دارند و طول عمر این پروفیل ها بسیار بالا میباشد. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه های پلی آمید می باشد. امروزه نمای سیمانی شسته یکی از مدرن ترین نماها محسوب میشود که به دلیل مقاومت و استحکام بالا تنوع طرح و رنگ طرفداران بسیار زیادی دارد بیشتر در ساختمان ها و برج های بلند و ویلا و همچنین باغ و… رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها قرار می گیرند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نمای خشک در ساختمان دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید