یادداشت های تفصیلی در مورد نمای خشک سرامیک به ترتیب گام به گام

آلومینیوم کامپوزیت : یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن اشاره خواهیم کرد آلومینیوم کامپوزیت است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. پرسلان ها زیرمجموعه هایی چون تایل های مجوف(سوراخ دار) ، تایل های توپُر و Terracotta دارد که هر کدام از آنها خواص و استفاده های متفاوتی دارند. سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد و به دو روش اکسترودی و پرسی تولید می شوند.علت تولید پرسلان ها در این دما بوجود آمدن ماهیت هایی چون تخلخل کمتراز 0.1% و حالت زجاجی(شیشه ای) در آن است و این امر آنها را از سایر محصولات سرامیکی تفکیک می کند.  Th is data has be en created by behsaznama᠎ C on​tent G enerat or  Demover si on !

4 تاکتیک‌های ساده برای نمای خشک سرامیک Uncovered

نمای خشک سرامیک یافول بادی معروف از معروفترین انواع سرامیک خشک است که میزان جذب رطوبتی کمتر از یک درصد داشته و در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارد. پرسلان ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ساختمان همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر بیایند. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. از آنجا که کیفیت محصولات تولید شده آزبستی با فرآیند هات چک با هیچ یک از محصولات مشابه قابل رقابت نبود ، علی رغم مشخص شدن سرطان زایی آزبست ، تا سال ها ی زیادی این محصول در کشور های پیشرفته نیز تولید می شد .در محدوده زمانی دهه 1970 تا اواخر دهه 1980 میلادی فناوری کاربرد الیاف غیر سمی و سازگار با فرایند هات چک کشف شد از آنجا که هیچ یک از الیاف طبیعی و مصنوعی به تنهایی تمامی خصوصیات آزبست را نداشتند ، بنابر این برای جایگزینی آزبست از هیبرید الیاف با مدول زیاد و کم به ترتیب , به عنوان تقویت کننده و کمک فرایند استفاده گردید . Po᠎st has been g᠎ener᠎ated wi th behsaznama Content Ge​ne rator ​DEMO.

اتصالات نمای خشک

او ترکیبی از 90 درصد سیمان و 10 درصد آزبست را که با آب ترکیب شده بود از میان ماشین مقوا سازی گذراند که حاصل کار صفحات نازک و مقاوم سیمانی بود .بعد از کاربرد اولیه و بسیار زیاد آزبست ، و با مشخص شدن سرطان زایی آن ، محدوده وسیعی از الیاف دیگر نیز در سیمان به کار رفتند.که شامل الیاف مدول بالا مثل فولاد , شیشه ، مثل کربن و کولار و الیاف مدول پایین مصنوعی ، مثل نایلون و پلی پرو پیلن و یا الیاف طبیعی مثل سلولز و کنف هندی می باشند . این محصول با توجه به بافت گرم و طبیعی کاربرد بسیاری در پوشش نمای ساختمانهای مسکونی شهری و ویلایی دارد . علت طراحی این سیستم مقاومت نمای ساختمان دربرابر نیروی شدید باد در ارتفاعات بود و این روش مدرن و نوپا مورد تأیید استاندارد های جهانی و مورد توجه بسیاری از معماران سرتاسر جهان قرار گرفت.

نمای سرامیک خشک

نمای سرامیک خشک به دلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند پایداری در دمای بالا، استحکام زیاد، مقاومت بالا در برابر خوردگی و عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی توسط طراحان و معماران ساختمان در مراحل ابتدایی جهت اجرای پروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک ساختمان قرار می گیرد. در این روش سرامیک داخل لبه نگهدارنده کلیپس قرار میگیرد و به همین دلیل استحکام بسیار بالایی دارد.سیستم ترک بسیارشبیه به سیستم فاوتون می باشد ولی نوع کلیپس های نگهدارنده سرامیک در آنها متفاوت بوده و به صورت کلی سیستم اکونومی تر و کم مقاومت تری نسبت به سایر سیستم های سرامیک خشک نمایان می باشد. در نتیجه اگر نسبت آب به سیمان را ثابت نگه داریم اضافه کردن چسب بتن موجب شلتر شدن ترکیب میشود و اگر میزان نسبت آب به سیمان را کاهش دهیم، اسلامپ بتن ثابت میماند. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک ، طراحی نما به شکلی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد.

Article h as  been g​enerated by  behsaznama Cont​ent Gene rator DE MO᠎.

نمای خشک سرامیک

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کلیک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید