یک اجرای نمای خشک آجر بسازید که هر کسی به آن افتخار کند

نما صورت ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان است و پوششی مخفی و به دور از انتظار عموم نیست. در این مقاله به صورت اجمالی به بررسی و معایب این روش پرداخته می شود. نکته حایز اهمیت در تولید و اجرای درب و پنجره ترمال بریک ، انتخاب سیستم سری پروفیل مناسب با توجه به ابعاد و اندازه فریم درب و پنجره ، ابعاد بازشو ، محل مورد استفاده و کاربری درب و پنجره ها میباشد . از جمله مزیت های دیگر پنجره ترمال بریک قابل بازیابی بودن آنهاست مثلا اگر سیستم جدیدی برای پنجره ها در بازار ارائه شود بعد از تعویض، می توان پنجره ترمال بریک را به شکل های دیگر مورد استفاده قرار داد و با وجود این خاصیت به حفظ و سلامت محیط زیست کمک کرد. در شرایط آب و هوایی که پدیده گرد و خاک زیاد اتفاق می افتد، نصب پنجره ترمال بریک ضروری است زیرا درز گیری های خوب و وجود لایه های مختلف موجوب شده تا هوای آلوده و ذرات معلق در هوا وارد ساختمان نشود. در نوع کشویی پنجره های دوجداره هر دو نوع آلومینیومی و ترمال بریک عملکرد مشابهی دارند ولی توجه کنید که پنجره های ساخته شده با پروفیل آلومینیومی برای مناطقی با آب و هوای معتدل مناسب تر هستند. This article h​as be en w ritten by G​SA Con te nt Gener᠎ator Demover᠎sion.

نمای خشک در ایران حق روش

یکی از مهمترین و منحصر به فردترین ویژگی هایی که پروفیل های آلومینیومی در پنجره های دوجداره ترمال بریک دارد ویژگی رنگ پذیری پودری است. برای مثال سیستم درب و پنجره ترمال بریک سری TH60 که خود دارای طیف گسترده ای از پروفیل های فریم و لنگه های متنوع ( با ابعاد نشیمن متفاوت و فرم های خاص ) میباشد ، به عنوان پرکاربرد ترین پروفیل درب و پنجره ترمال بریک معرفی میشود . همانطور که در دیتیل های ارایه شده مشخص است ، ۲ سری TS115 , TS143 مربوط به درب و پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید ۲ ریل ( که البته امکان استفاده از فریم ۳ ریل نیز وجود دارد ) ، ۲ سری MTS115 , نحوه اجرای نمای سرامیک خشک MTS143 مربوط به درب و پنجره های ترمال بریک مونوریل ( تک ریل ) و سری TS168 مربوط به تولید درب و پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید بدون پاخور به همراه گریل جمع اوری آب میباشد .

نصب نمای خشک

همچنین از سیستم های ارایه شده در این مبحث میتوان جهت تولید درب و پنجره ترمال بریک دو حالته ، فولکس واگنی و سرویسی استفاده نمود . همانطور که میتوان در دیتیل های ارایه شده مشاهده کرد ( و همچنین در قسمت قبلی عنوان شد ) ، ۲ سری TS77 ,TS94 مربوط به تولید درب و پنجره ترمال بریک با ابعاد روتین میباشد که معمولا به وسیله این سری سیستم ها میتوان بازشوهایی نهایتا با ابعاد ۱۰۰ در ۲۳۰ سانتیمتر ایجاد نمود . ضخامت پروفیل در سیستم درب و پنجره ترمال بریک لولایی سری TH60 به طور نرمال ۱٫۴ میلیمتر میباشد که البته در این سری پروفیل ، پروفیل هایی با ضخامت بالاتر جهت تولید درب و پنجره ترمال بریک با ابعاد فریم و بازشو بزرگتر وجود دارد . نواقص به وجود امده در این بخش میتواند به از هم گسیختگی مقاطع از یکدیگر شود. اجرای این نوع نما، هم به صورت VISIBLE و هم به صورت INVISIBLE امکان پذیر می باشد. بدیهی است هر چه ابعاد درب و پنجره ترمال بریک ( به خصوص ابعاد لنگه بازشو ) مورد درخواست بزرگتر باشد ، بایستی از پروفیل با عرض نشیمن و ضخامت بالاتر استفاده نمود . میتوان گفت درب و پنجره ترمال بریک به عنوان به روز ترین نوع پنجره ، تمامی محاسن مورد انتظار از یک پنجره را در اختیار کاربران قرار میدهد . Post has be en g​en erated by behsaznama Conte​nt Generator Demoversion᠎.

سرامیک خشک نمای ساختمان

در صورت انتخاب نادرست از سری پروفیل ها جهت تولید درب و پنجره ترمال بریک ، باعث بروز مشکلاتی در استفاده بهره برداران در آینده خواهد شد . در سیستم های درب و پنجره ترمال بریک میتوان از رنگ های بسیاری متنوعی ( حدود ۲۰۰ طیف رنگی ) استفاده نمود که ۳ نوع رنگ پودری الکترواستاتیک – آنادایز و طرح چوب پایه های اصلی این رنگ ها را تشکیل میدهند . به طور کلی میتوان گفت سیستم های مختلف درب و پنجره لیفت اند اسلاید ( در صورتیکه از یراق آلات با کیفیت بالا استفاده شود ، قابلیت حمل لنگه های بازشو با وزن ۱۰۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم و ابعاد ۱۰۰ الی ۲۵۰ سانتیمتر در قسمت عرض پنجره ها و ۲۰۰ الی ۳۳۰ سانتیمتر در قسمت ارتفاعی را دارد . 9. در صورتیکه از رزین برای ضد آب کردن آجر استفاده می نمائید سطح باید خشک باشد. در طراحی نمای ساختمان با توجه به اینکه آجرهای مختلفی در بازار موجود است، معماران می توانند بنا به سلیقه و بودجه مالک یکی از آنها را برای نما استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید