یک اطلاعات به اجرای بتن اکسپوز در هر سنی

اجرای زیرسازی نما باید مطابق با اصول و برنامه انجام شود، چرا که کیفیت انجام آن، تاثیر بسیاری بر زیبایی ظاهری، استحکام و دوام نما دارد. بازسازی ساختمان شما، خصوصاً بهرهمندی از ایدههای جدید و بهروز، میتواند زیبایی آن را افزایش دهد. در غیر این صورت شلوغی به وجود آمده باعث میشود زیبایی هیچ کدام از مصالح چشمگیر نباشد. به دنبال حذف تدریجی تکنولوژی و دانش از برنامه های آموزشی معماری (Woudhuysen and Abley, 2004) شکافی در بازار ساخت و ساز ایجاد شد؛ این خلاء در حالی به وجود آمد که دانش و سواد علمی در میان معماران کاهش پیدا کرده و انتظارات عمومی از عملکرد و کارایی ساختمان رو به افزایش بود. در مناطق مختلف دگر دیسی و تغییرات جزئی در روش معمول ساخت و ساز دادهاند که برخی اوقات به دلیل محدودیتهای بودهاست که برای تهیهٔ مواد و مصالح ساختمانی در دسترس وجود داشتهاست. هزینه ساخت و اجرای بتنهای اکسپوز سهبعدی نسبتا زیاد است. C​on te nt has been g᠎ener ated ᠎by behsaznama Content Generator Demover​sion!

ی سرامیک خشک است.

در این حالت، به دلیل وزن نسبتا بالای المانهای بتنی، اجرای آنها نسبت به حالتهای دیگر دشوارتر خواهد بود. البته به دلیل رفت و آمدهای زیاد، احتمال افتادن وسایل، ریختن مواد و تماس با رطوبت، بتنهای اکسپوز کف به نگهداری بیشتری نسبت به نواحی دیگر نیاز دارند. به همین دلیل ، در تهران ، موضوع چیدمان نماهای شهری با توجه به ضوابط طرح تفصیلی تهران مورد توجه ویژه معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفته است. طرح اختلاط بتن اکسپوز درجا چگونه انتخاب میشود؟ بتن اکسپوز درجا چیست؟ بتن اکسپوز رنگی چیست؟ با این وجود، در صورت نیاز به اجرای بتنهایی با رنگهای دیگر میتوان از سنگدانههای رنگی، رنگدانهها یا پوششهای رنگی استفاده کرد. سرامیک خشک با فاصله معینی از دیوارهای ساختمان صورت می گیرد که از این فاصله می توان درجهت اعمال عایق های مختلف صوتی ،رطوبتی و حرارتی یا عبور تاسیسات برقی و مکانیکی بهره مند شد. مهم ترین ایراد اجرای نمای سرامیک خشک عدم به کارگیری متریال با کیفیت و نیز عدم رعایت استانداردهای لازم از سوی شرکت اجرای نمای سرامیک خشک است. 2. مسئله دیگری که به هنگام انتخاب مصالح و زیرسازی نمای سرامیک باید به آن توجه داشته باشید، عدم مغایرت آن ها با یکدیگر از نظر شیمیایی است.

مراحل اجرای اکثر بتنهای اکسپوز کف مشابه یکدیگر هستند. در اکثر مواقع، تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این نوع بتن مشابه یکدیگر هستند. روش پیش ساخته از سرعت بالاتر و روش درجا از امکان اجرای طرحهای پیچیدهتر بهره میبرد. به منظور تراکم مناسب بتن معماری درجا و رسیدن به مقاومت مورد نظر، مخلوط باید از کارایی (اسلامپ) مناسب برخوردار باشد. قبل از خرید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا متوجه شوید که بر اساس متراژ مورد نظر، چه میزان از این آجر ها را باید خریداری کنید. نمونه هاي معرف با بررسی تعدادي کافی از نمونه ها، قبل از تولید، که نشانگر گستره کاملی از تغییرات در رنگ و بافت سنگ مشخصی میباشد، انتخاب میشود. بر خلاف کاربردهای مختلف این دو نوع آجر، ویژگی های مشترک زیادی بین آن ها به چشم می خورد ؛ آجرهای نما به علت قرار گرفتن در محیط خارجی ، نسبت به تغییرات جوی و شرایط محیطی مقاوم تر از آجرهای معمولی ساخته می شوند. علت نام گذاریشان نیز همین است.

با این وجود، اجرای بتن اکسپوز کف سادهتر از نواحی دیگر است. چراکه در اغلب موارد، اجرای بتنهای اکسپوز سهبعدی برای سطوح بسیار بزرگ اقتصادی نیست. با وجود اجرای پیچیده این بتنها بر روی دیوار نسبت به کف، آزادی عمل بسیار بیشتری برای ابعاد و شکل انتخابی وجود دارد. چوب نما ترمووود کاج shp 26×140 از درخت کاج (Pine) که یکی از گونههای گیاهانی است که در سرتاسر جهان وجود دارد، طی فرآیند ترمو به دست می آید. اگر سازه برای استفاده از بتن اکسپوز طراحی شده باشد، نیازی به نصب داربست برای جانمایی و اتصال پنلها به سازه وجود ندارد. استفاده از پنلها و تایلهای بتن اکسپوز برای سقف، به اندازه کف و دیوار رواج ندارد. پنلهایی با ضخامت حدود 150 میلیمتر معمولا به گونهای طراحی میشوند که طول آنها فاصله بین دو ستون یا کف مجاور را پوشش دهد. شرکتهای ساختمانی پیشرو در زمینه نمای ساختمان، توسط افرادی با اذهان خلاق اداره میشوند. بتن، به عنوان یکی از بادوامترین مصالح ساختمانی شناخته میشود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نما خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید