یک باهوش، آموزشی نگاه کنید نمای خشک *در واقع* در دنیای ما چه می‌کند.

لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . سالها بعد، موردی که بیش از هرچیز برای نسلهای بعد از خود به عنوان نشانه به جا میگذاریم ساختمانها و به خصوص نمای آنها است. بعد از طی تمامی این مراحل نمای خشک در این قاب ها قرار داده میشوند و باید از هر ۴ سمت درزگیری شوند. از این نوع بتن در فرودگاهها و جادهها استفاده میشود و سرعت سختشدن آن بسیار زیاد است. ​C on tent was c᠎reated ᠎with the he lp of G᠎SA Content G᠎en erat or᠎ D em oversi᠎on.

مهندسی نمای خشک

تا جایی که امروزه کمتر پروژه بزرگ و سازه مدرنی بدون استفاده از این روش نماسازی میشود. گاز ارزانترین سوخت برای پخت و پز است، بنابراین اگر به این روش آشپزی کنید قطعا در هزینههای جاری خود صرفهجویی خواهید کرد. نمای خشک از جمله روش های اجرای نما است که از دهه 70 میلادی درآمریکا به کار گرفته شده و امروزه انواع متنوع آن هم در اتصالات و هم در نوع متریال در کل دنیا رواج پیدا کرده است . ۷- در مناطق بسیار سرد، استفاده از دیوارهای سنگین برای برقراری تعادل حرارتی هوای داخلی ضروری است استفاده از عایق حرارتی در سطوح خارجی دیوارهای جانبی نیز،برای جلوگیری از انتقال حرارت از داخل ساختمان به خارج آن لازم است. از این رو معماران و طراحان ساختمان سعی می کنند نمای ساختمان های امروزی را با استفاده از خلاقیت و نیز با توجه به متدهای روز دنیا به گونه ای شیک و مدرن طراحی نمایند. این نما بر روی سطوح مختلف از جمله فلز، آجر، سیمان و چوب قابل استفاده است ولی دارای عیب مقاوم نبودن در مقابل عوامل و زیبایی آن به مرور از بین میرود. در این حوزه مخصوصا در سالهای اخیر شاهد پیشرفتهای بسیار زیادی بودیم.

Find اکنون، برای اجرای نما چه کاری باید انجام دهیدسریع؟

بتن، یکی از مصالح ساختمانی پرکابرد با تنوع بسیار زیاد در شکل، بافت و رنگ است. در سیستم نمای خشک به دلیل کاهش وابستگی به متریال گران قیمت و همچنین فاکتورهای زیاد، کاهش قیمت بالا را می توانیم انتظار داشته باشیم که باعث شده است تا بسیاری از ساختمان ها از این سیستم استفاده داشته باشند. برای تشکیل نمای خشک از چه مراحلی استفاده میکنند؟ اگر به دنبال جلوهای مدرن برای ساختمان خود میگردید، نمای تراکوتا میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اکنون با دیدن ساختمانهای قدیمی میتوانیم دنیای عصر مربوط به سازه را در ذهن خود تجسم کنیم. به خاطر همین ویژگیهاست که آجر نسوز کاربردهای بینظیری دارد و در نماهای خارجی و داخلی، از منازل مسکونی گرفته تا ساختمانهای کوچک و بزرگ شرکتها و ادارات قابل استفاده است. این مدل نما جزء نماهای خشک به حساب می آید و از آن می توان در نما ساختمان مسکونی، نمای ساختمان اداری و یا تجاری استفاده نمود . در چنین شرایطی است که باید اقدام به قرار دادن قاب های پروفیل آلومینیوم بر روی صفحات ال کرده و به صورت عمودی به کمک میخ پرچ این کار انجام می شود. در شکل سنتی و قدیمی اجرای نمای ساختمان آجر ها با استفاده از ملات که ترکیبی از ماسه، آب، سیمان است به هم متصل شده و می چسبند.

در واقع باید بدانید که در این مناطق به ذخیره کردن گرما در طول روز نیازی نیست. ابتدا پیچ ها را روی دیوار قرار می دهند و با قرار دادن مصالح بر روی آن ها فضای خالی که ما بین مصالح و دیوار به وجود می آید را توسط عایق هایی از نوع حرارتی و رطوبتی پر می نمایند. همهی این زیباییها، احساسات و درامها بیش از هرچیز در نمای ساختمانها وجود دارد. در حقیقت، آجر نسوز نسخه ارتقا یافته و پرمزیت آجر نمای سنتی است که باعث محبوبیت دوباره مصالح آجری میان مهندسین و سازندگان ساختمان شده است. همانطور که از اسمش پیداست، آجر نسوز نما مثل یک سپر برای ساختمان شما عمل میکند. استفاده از آجر به ویژه آجرهای نسوز در نمای ساختمان می تواند ایمنی ساختمان را در هنگام آتش سوزی افزایش دهد. از ویژگیهای بافت حرفهای آجرهای ماندگار سهیل این است که در کنار مصالح دیگر هم شکوه خاصی به نمای ساختمان میبخشد. بر روی دیوار صفحه هایی به شکل L هستند که آنها را در راستای یکدیگر نصب میکنند و سپس صفحه های عایق مذکور را نصب میکنند. در واقع، سیستم نمای خشک که یکی از پرکاربردترین روشهای اجرای نمای سبک ساختمان است و عایق نما دارد، فواید این آجر را دو چندان کرده است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد کرتین وال لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید