یک دستگاه حیرت‌انگیز برای کمک به شما اجرای نمای خشک سرامیک

پس همانطور که گفته شد یکی از ضرورت های استفاده از نماهای خشک نوع ملات و تنوع آن است. اگر تعداد پنجرههای ساختمان زیاد است و یا در کنار اتوبان یا مکانهای شلوغ قراردارد حتما از پنجرههای دوجداره و با کیفیت استفاده کنید. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش کلیدی را در این صنعت ایفا می کند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. علاوه بر چراغهایی که بالای درب ورودی و پارکینگ نصب میشوند، باید از چراغهای دیگری نیز در نمای ساختمان استفاده شود. در اجرای نمای خشک سرامیک نیز همچون سایر نماهای خشکی که پیش تر به معرفی آن ها پرداختیم، نیازی به استفاده از ملات نیست. سیستم نمای خشک نامشهود یا غیره نمایان؛ در این روش نیز بست های مورد استفاده برای نگهداری سرامیک، و یا سنگ پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند.

اجرای نمای خشک سرامیک

This has been generat​ed by behsaznama Conte​nt Gen᠎erat​or D​emover si on​.

اتصالات نمای خشک

در یک سازه بتنی علاوه بر استجکام زیبایی نیز اهمیت دارد که بستگی به طراحی نمای داخلی و یا خارجی دارد و پنلهای بتنی اکسپوز نیاز مهندسان معمار و طراح را در زمینه های ایجاد نماهای مدرن روز فراهم می آورد . این قطعات بتنی نما از جمله بادوام ترین مصالح در نماسازی داخلی و خارجی است که میان معماران دارای محبوبیت بسیاری است. 1.صرفه جویی در زمان. پنلهای بتین اکسپوز صرفه جویی در هزینه ها و زیبایی بصری خاصی در پروژه ها ایجاد کرده است و شرکتهای مجری نمای خشک می توانند این متریال را در طراحی های خود استفاده نمایند . در نتیجه طی سالهای اخیر استفاده از این نماها با مفاهیم نو و جدید در صنعت ساختمان و ساخت و ساز تحولی بزرگ ایجاد کرده و بسیاری از مهندسان بخاطر دلایل بیشماری مانند موضوعات اقتصادی، زمان، بحث زیبایی شناختی و… این نما اولینبار در کشور آلمان ابداع شد و بخاطر مزایا و کیفیت چشمگیر خود، مورد استقبال جهانی قرار گرفت. طی سالهای گذشته محصولات مختلفی جهت استفاده در نمای ساختمان مورد استفاده طراحان این صنعت قرار گرفته است که این روند مشکلات و محدودیتهایی که در اجرای نما بخصوص روش هایی که در ملات وجود دارد را بیشتر نمایان کرده و مهندسان این عرصه را وادار به استفاده از نمای خشک در ساختمان کرده است، به این ترتیب که نصب نما بصورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بسیار در طرح، جنس و رنگ را فراهم می کند.

نمای سرامیک خشک

This con᠎te᠎nt was written ​wi th t​he  he lp of behsaznama Conte᠎nt Gen erat​or᠎ Dem​over᠎sion.

نمای خشک سرامیک

از نمای خشک در نما که یکی از موضوعات مهم در ساخت و ساز محسوب می شود استفاده می کنند، چه بسا در آینده و با پیشرفت علم، نماهایی با کیفیت بالاتر، ارزانتر و در زمان کمتر به بازار این صنعت آمده و تحولی شگرف در این عرصه ایجاد کند. به همین دلیل است که نمای مدرن در حال تبدیل شدن به یک نمای پرطرفدار در دنیا می باشد. رنگ نما در انواع مختلف موجود است و میتوان بسته به شرایط و نیاز، از رنگ نمای مناسب استفاده کرد. وزن ناچیز، نصب سریع و ساده، تنوع رنگ، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف و… نما خشک آجری مقاومت خیره کننده ای در برابر حرارت و آتش سوزی دارد. کاهش حدود 60 درصد از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نمای ساختمان بصورت نمای خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده قابل توجهی باقی می گذارد. تا احتمال بروز تنش در سرامیک را در آن نقاط بوجود آورد.این روش از نظر اجرایی ساده ترین روش و علی رغم کاربردی بودن آن نسبتا ارزان تر و سرعت بیشتر نصب نیز می باشد .

سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات نمای خشک به دو دسته روش؛ نمایان (Visible) و غیره نمایان ( Invisible)دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید. معماری منطقه ای هر مکان با توجه به محدودیت های اقلیمی و سرچشمه های منابع موجود در همان منطقه از قبیل متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری می گذاشت وضعیت نما و ظاهر ساختمان را تعیین می نمود. طراحی اداری شما کاملاً متفاوت از یک ساختمان مسکونی است، زیرا به جای تمرکز بر احساس خانه بودن، بر حس کلاسیک و جذاب تمرکز دارد. یکی از متریال هایی که امروزه در اجرای نمای خشک بسیار طرفدار پیدا کرده است و مورد استفاده قرار می گیرد فایبرسمنت است . نمای خارجی ساختمان، یکی از مهمترین قسمت ها و سنگ نما بخصوص سنگ تراورتن، پرکاربردترین متریال ها در ساختمان سازی می منبع باشد. به همین خاطر، گزینه مناسبی برای رنگآمیزی نمای ساختمان به شمار میآیند. مزایای بی نظیر این نما در در کنار ایده آل و مقرون به صرفه بودن قیمت آجر نما خشک، این نما را به گزینه ای مناسب برای اجرا تبدیل نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید