یک سلاح مخفی برای اجرای نما

نما ساختمان جداره خارجی بنا، بیانگر شخصیت و هویت کلی یک ساختمان، زبان گویای آن و نخستین عنصری است که در مواجهه با هر سازهای جلب توجه میکند. در اجرای نمای سنگی با سنگهای صیقلی باید حداکثر موارد ایمنی را برای اتصال مستحکم سنگ با بدنۀ ساختمان رعایت کرد؛ در غیر این صورت احتمال جدا شدن سنگ از ساختمان و سقوط آن بالاست. پس اگر امروزه این وسایل پیش رفته براحتی گرمای تابستان را برای ما معتدل و مطبوع می کند باید ممنون همان استادان کاران بی نظیر معماری ایرانی باشیم. بسته به شرایط محیطی و منطقه ای ۴۸ ساعت بعد سطح کاملاً خشک شده و پس از تست آب بندی سطح مورد نظر قابل استفاده میباشد . پس از پروسه ی طراحی و اتمام آن مرحله ی شروع نقشه برداری و تهیه ی نقشه های شاپ دراوینگ جهت از بین بردن خطاهای سازه ,مدول بندی متریال,زیرسازی فلزی و مدیریت پرت مصالح انجام خواهد پذیرفت. در ابتدای امر بایستی با توجه به ابعاد و شکل هندسی مصالح موردنظر، شیار، شکاف، سوراخ و یا لبه ای در آن برای نصب در روی نما طراحی و تولید شود.

انواع سیستم های نمای خشک

بتن های اکسپوز زمانی نهایت زیبایی خود را نشان خواهند داد که کمترین برش را حین دتایل نمای خشک نصب داشته باشند. این باغ بلندترین بادگیر موجود در جهان را دارد چرا که ارتفاع آن بیش از 33 متر می باشد و به صورت هشت ضلعی زیبایی خودنمایی می کند. طراحی نما یکی از بخشهایی است که امروزه معماران توجه بسیاری به آن دارند چرا که زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار مهندس معمار و طراح ساختمان نیز میباشد. همچنین نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علیرغم حفاظت محیط داخل، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. با این اوصاف نمای مدرن نمایی است که در طراحی و اجرای آن از تازه ترین تکنیک ها و ایده ها بهره می گیرند. برای مثال استفاده از یک نمای هنری برای یک ساختمان با کاربرد نظامی اصلاً ایده مناسبی نیست. قطعا اینطور نیست چرا که با یک نگاه کلی نسبت آب و هوای کل کره زمین می بینیم که قطعا نیاز هست در کشور های دیگر هم بادگیر وجود داشته باشد و خب قطعا متناسب با فرهنگ، آداب رسوم، معماری منطقه و تمکن مالی مردمان هر منطقه دارای اشکال خاص خود باشد. Th​is content h᠎as be en w᠎ritt᠎en by behsaznama Con​te nt᠎ G ener​ator D᠎emov er᠎si​on.

نمای خشک سرامیک چیست

و از دیگر کارکرد های بادگیرها در خانه ها و بخصوص خانه های یزدی این بود که منزلت اجتماعی صاحبخانه را با ارتفاع بیشتر و تزئینات بهتر بادگیر خانه ها می سنجیدند. این نوع بادگیرها ساده ترین و اقتصادی ترین بین انواع دیگر بادگیرهاست. شاید با دیدن شکل بادگیرهای چپقی فکر کنید که ساختار داخلی و عملکرد آن متفاوت از بقیه انواع بادگیرهاست! نمای ساختمان در اجرا بایستی دارای انعطاف پذیری باشد، یعنی دارای مصالحی باشد که بتوان آنها را در نماهای با اشکال هندسی متنوع بکار برد. همچنین با توجه شکل پذیری آسان نمای سیمانی میتوان انواع سبک نمای رومی و انواع طرح های معماری پیچیده را به راحتی اجرا کرد. از مزایای اجرای نمای کامپوزیت می توان سبک بودن، سهولت در مونتاژ، تعمیر و نگهداری را نام برد با این وجود کامپوزیت ها از نظر انعطاف پذیری در اجرا، در سطح ضعیفی عمل می کنند. 4. فاصله بین دو شمشه باید به گونه ای از ملات پر شود که ملات به دیوار چسبیده و بر روی آن با شمشه کشی بین دو کروم و تخته ماله تسطیح شود.

اجرای نمای خشک سنگ

چوب ترموود درخت کاج چوب ترموود کفپوش کاج یا چوب ترمو کاج از مرغوب ترین گونه کاج های سرد سیری اسکاندیناوی ساخته شده. ساختار آن به گونه ای است که جهت بزرگ تر بادگیر را به سمت باد مطلوب می ساختند و دارای دهانه های بیشتری نیز برای ورود هوا بوده است. ترموود هوا را در منافذ خود نگهداری می کند و همین باعث می شود یک عایق بی نظیر صدا باشد. و باد را که از هر جهت بوزد به سمت پایین می برد همچنین در قسمت زیرین این بادگیر حوضی قرار دارد و حرکت باد از روی آب حوض باعث ورود هوای خنک به فضای داخلی ساختمان از جلمه تالار ها و شاه نیشین می شود. نمای اجرا شده به این شکل باعث دو پوسته شدن ساختمان شده که فضای خالی ما بین ساختمان ونما امکان ایجاد عایق های مختلف را فراهم می کند هم چنین می توان بسته به شرایط جوی و آب و هوای منطقه مورد نظر امکان تهویه یا عدم تهویه این محدوده را فراهم کرد. البته این امکان وجود دارد که در بعضی خانه ها به دلایلی مثل چند طبقه بودن و قرار گیری تابستان نشین و زمستان نشین بر روی هم این اصل زیر سوال برود.  Article h as been gen er​ated by behsaznama C on te nt Generator  Demoversion᠎!

دیدگاهتان را بنویسید