یک نمای خشک ایجاد کنید که والدین شما به آن افتخار خواهند کرد

4. این روزها برای محوطه سازی در فضاهای سبز مانند پارک و باغ، از بتن نما استفادههای فراوانی مینمایند. به تراز بودن قالبهای بتنی در طراحی نما توجه فراوانی نمایید. پس از ترکیب مواد اولیه با همدیگر، بتنها را در قالبهای مخصوص میریزیم و آنها را در ابعاد و اندازه مشخص تولید میکنیم. قالبهای بتنی را به صورت کاملاً استاندارد درزبندی کنید. تغییراتی که در سبک معماری مدرن به وجود آمده، باعث شده است که بتن در قسمت نما نیز جایگاه خاص خود را پیدا کند. سیمانسفید یکی از متریالهای مورداستفاده در طراحی ساختمانهای مدرن است. همچنین قابلیت رنگ آمیزی بتن اکسپوز، مقولهای است که بیش از پیش توجه معماران و کارفرمایان را به خود اختصاص داده است. 5. معماران و طراحان نمای ساختمان، میتوانند بتن اکسپوز را با ملاتهای چسبنده، چسب و… شیوه های به کار گرفته شده می بایست سطح بتن را مطابق با آیین نامه های معتبر اعم از CSP3-4 کد ICRI310.2 و سطح SA2 استاندارد ISO 8501-1 و ISO 12944-4 به صورت مطلوب آماده نماید. متریال مصرفی در این پروسه نیز اعم از انواع فلزات و گالوانیزه، پروفیل، سرامیک، سنگ، شیشه و مصالح مشابه میباشد. ترمووود، کامپوزیت، سرامیک، نمای استیل ،قاب پانل ،نما شیشه،نما سنگ،نما آجری،نما سیمانی.

ضوابط نمای خشک

Post w​as c​re᠎ated  with G SA C on te nt  G᠎enerat​or ᠎DEMO.

بلوکها را به شیوهای صحیح تراز نموده و شاقول گذاری کنید.

1. طراحی نمای بتنی در قسمتهای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد و این موضوع به سبب سطح صیقلی و زیبای آن است. بتن اکسپوز به تمامی معماران و طراحان اجازه میدهد که به راحتی، طرحهای مورد نظر خویش را در نمای خارجی ساختمان پیاده کنند. بلوکها را به شیوهای صحیح تراز نموده و شاقول گذاری کنید. در هنگام تولید و اجرای این قالبها، از روان کنندهها و افزودنیهای متراکم کننده استفاده کنید. با توجه به حجم و اندازهای که بتنهای اکسپوز پیش ساخته دارند، روش مناسبی را برای نصب و اجرای آنها به کار ببرید. برای این که حبابهای هوا از قالب بتن اکسپوز خارج شوند، عملیات ویبره را انجام دهید. بتن نما مانند سنگهای مصنوعی دارای سطحی صاف و یکپارچه است و در هنگام اجرا، نیازی نیست که پوشش دیگری بر روی آن اجرا شود. نمای بتن ساختمان را میتوان به دو شیوه از پیشساخته و اجرا در محل، تهیه نمود و از آن برای طراحی نما استفاده کرد. نمای بتنی اکسپوز به دو شیوه تهیه میشود که هر کدام از آنها ویژگیهای خاص خود را دارند و برای پروژههای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند.

سرامیک سایز بزرگ میتواند محدوده دمایی بین 20 تا 100 سانتیگراد را به خوبی تحمل کند و حتی پوسته پوسته نیز نشود. سرامیک سایز بزرگ از مواد طبیعی ساخته میشود و تنها روش ساخت آن به صورت مصنوعی و تحت شرایط کنترل شده صورت میگیرد. رفتار یکپارچه و همگنی که مصالح در برابر تغییرات دما در نمای خشک و عملکرد خوب در شرایط اب و هوایی سخت نسبت به روش سنتی ملاتی و سنگ دارد همینظور یکسان بودن کیفیت بصری در جزییات سطح نما برای پوشش دادن پوسته کسترده و بزرگ نسبت به سنگ و ملات که در داخل و خارج نمای ساختمان توسط افراد غیر فنی صورت می گیرد ، با توجه به رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان و تفاوت ضریب انتقال حرارتی و میزان انقباض و انبساط سازه و مصالح به کار رفته در پشت نما با سطح بیرونی نما و همینطور وزن بالایی که نسبت به نمای خشک دارد با گذشت زمان سطح بیرونی جدا شده و باعث افتادن سنگ میشود.

شرکت طراح و مجری نمای خشک

در حال حاضر علاوه بر موارد ذکر شده، از بتن برای طراحی نمای بتنی ساختمانها نیز بهره گرفته میشود. چهارچوب نگهدارنده : برای ساخت چهارچوبی که به عنوان نگهدارنده نما استفاده می شود، از مصالح مختلفی مانند چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می توان بهره برد. توی این پک فوق العاده، ایلاستریتور رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! تا حد امکان از پنلهای بتنی که دارای ترک و یا شکستگی هستند، استفاده نکنید. همچنین بتن دارای یک سطح کاملاً صاف و صیقلی است و زیبایی بی نظیری برای نمای ساختمان به ارمغان میآورد. بتن اکسپوز پیش ساخته (همان گونه که از نام آن پیداست) را به صورت کاملاً آماده و در کارخانجات مخصوص طراحی و تولید میکنند. در طراحی نمای ساختمان های بلند باید به این نکته توجه داشته باشید که ایجاد تنوع بیش از اندازه در نما باعث می شود تا نمای ساختمان شما سادگی و خوانایی خود را از دست بدهد. ضمن اینکه، به دلیل وجود امکان ریزش نمای سنگی، باید حتماً از اتصالات مطمئن استفاده شود. این نوع سرامیکها به دلیل وجود تخلخل در سرامیک وزن کمتری دارند و بدلیل وجود همین سوراخها عایق بهتری برای نما میباشند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نصاب نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید