انواع نمای خشک و نحوه ی اجرای آن در ساختمان

را نگه میدارند، از قسمت بیرونی ساختمان قابل مشاهده این مطلب هستند. در نحوه نصب نمای خشک به صورت مشهود، بستهایی که مصالح را نگه میدارند، از بیرون دیده میشوند (برای پوشاندن این بستها میتوان آنها را رنگ کرد). یکی از مزیت های قابل توجه متریال نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. شکل کلی معماری ساختمان و حجمی که ساختمان دارد، همچنین میزان شکست هایی که در سطح نما موجود می باشد هم بسیار مهم است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا میکند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شدهاند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود آلومینیوم کامپوزیت می باشد که در صنعت نمای مدرن ساختمان به صورت گسترده ای از این نمونه نما استفاده می شود و می توان گفت که به خصوص در نمای تجاری ساختمان ها از این شیوه استفاده می شود. از این رو مدیران رتبه اول سازمانها و مؤسسات علاوه بر روشهای جدید تبلیغات تلاش میکنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونهای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکسهای ساختمانها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان میباشد.  This was c reated by behsaznama​ Con te nt Gene ra᠎tor  DEMO.

جنگ علیه اجرای نمای خشک

باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد. البته از دیگر مزیتهای روش اجرای نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان تمام شدن پروژهها دارد امکان شروع به کار نمای ساختمان با فاصله زمانی اندک از اتمام اسکلت ساختمان میباشد. و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد.

همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک بر می آید ، تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. استفاده از نمای خشک یکی از گزینه هایی است که این روزها بسیار مورد استقبال و استفاده قرار می گیرد . تایل پرسلانی یکی از محصولات سرامیکی است و بدنه بسیار متراکمی دارد. سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و… جهت زیرسازی نماهای چوبی روی سطوح صافی که سفت کاری آن آجر، بلوک و یا مصالح مشابه باشد، می توان با اندود کردن توسط ملات ماسه و سیمان بصورت کاملا تراز و شاقول، به ضخامت حداقل 5 سانتی متر زیرسازی کاملاً مناسبی برای نصب چوب ایجاد کرد. فایبر سمنت یا سمنت برد متشکل از الیاف سلولوز و بافتی از سیلیکات و سیمان می باشد که در محیط های با رطوبت بالا بسیار کاربردی است.  This ᠎data has be en wri tt᠎en with t he he​lp  of behsaznama  Con᠎te nt​ G᠎enerator D​em over sion.

انواع روش های نصب نمای خشک چگونه است؟ برای تغییر اجرای نمای خشک شما|اجرای نمای خشک Chronicles}

این نمونه از سرامیک امروزه در طراحی سیستم نمای خشک بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل عدم نفوذ پذیری و فرآیند ویژه تولید، استحکام بسیار بالایی را دارا می باشد. هزینه مناسب: اجرای نمای خشک ساختمان عمر مفید نما را بالا برده، و هزینههای ترمیم را نیز کاهش میدهد. سرعت اجرا در نمای خشک بیشتر از روش سنتی است. انواع روش های نصب نمای خشک چگونه است؟ یک فضای خالی بین نما و عایق حرارتی در اغلب سیستم های نمای خشک وجود دارد که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان گذاشته می شود . یکی از ویژگیهای استفاده از نمای خشک در طراحی نمای کلاسیک یا مدرن این است که می توان جهت اجرای آن از هر نوع مصالحی همچون سنگ ، آجر ، سرامیک ، چوب ترموود ، چوب پلاست ، کامپوزیت اچ پی ال و غیره به روش صنعتی استفاده کرد .

دیدگاهتان را بنویسید