چرا شما به هیچ وجه نمای خارجی ساختمان را ببینید این واقعا

این موضوع باعث میشود شیشههایی که قرار است نمای ساختمان را تشکیل دهند، بهجای خود ساختمان روی سازۀ کرتین وال نصب شوند. درست است که گاهی بینظمی باعث جذابیت میشود، اما هر جایی نمیتوان این موضوع را پیاده کرد. ظاهر بنا در شب خیلی خوب دیده نمیشود و یک نورپردازی اصولی میتوانید این مشکل را حل کند. نما در لغتنامه دهخدا به شرح زیر تعریف شده است: «صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون دیده میشود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت». اگر دوست دارید نمایی همه چیز تمام داشته باشید، می بایست طراحی نمای ساختمان را به گونه ای انجام دهید که با نقشه، رفتار بنا و عملکرد ساختمان، سازه و شرایط اقلیمی تطابق داشته باشد. شما باید به خوبی هر یک از بخش های متنوع نمای ساختمانی را از هر نظر به خوبی بررسی کنید تا بدانید آن نمای انتخاب شده چه ویژگی ها و قابلیت هایی دارد. در طراحی و اجرای نمای ساختمان، عناصر گوناگونی به کار گرفته میشود که این اجزا باید متناسب و پیوسته باشند. از جمله مهمترین سنگهای زیبایی که در نمای بیرونی ساختمان به کار میرود، میتوان به مرمر، تراورتن و گرانیت اشاره کرد.

نمای خارجی ساختمان

 Article was c re᠎ated by behsaznama Content Gene​rato᠎r DEMO !

از دیگر مزایای ورق کامپوزیت میتوان به سبکی، ضد حریق بودن، امکان خمش، خاصیت نانو و قیمت مناسب اشاره کرد. استفاده از نمای آجری همانطور که مزایای بی شماری دارد معایب خاص خود را نیز دارد که در مقایسه انواع نماهای ساختمانی باید هزینه فرصت آن را سنجید تا بتوان بهترین انتخاب را کرد. بعلاوه فرصتهای بسیار خوبی برای طراحی منظره، پرینت سه بعدی، برنامهریزی ساخت ویلا، مسکن، نجاری و غیره را فراهم میکند. این نرم افزار با داشتن حداقل تعداد دکمه، تنظیمات و رندر، نسبتا سریع عمل میکند. یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان و بازسازی آن است. تصور اینکه ساختمانی بدون پنجره باشد غیرممکن است. علت اصلی اینکه با توجه به قیمت بالا، همچنان خیلیها دنبال نمای سنگی میروند، مقاومت بسیار خوب آن است. سرعت، مزیت اصلی این برنامه است. سرامیک خشک دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ بوده و به دلیل مزیت های زیادی که دارد مورد توجه بسیار قرار گرفته است.  This art ic le w​as c reat ed  by behsaznama Con te nt  Gener ator DEMO!

در صورت نادیده گرفتن سایر جنبه های نما پوسته ای غیر کاربردی ایجاد می شود که با اقلیم، عملکرد سازه و دیگر اجزای ساختمان در تضاد است. به طور کلی کامپوزیتها برای نمای خارجی ساختمانهای مسکونی توصیه نشدهاند و این مطابق با استانداردهای طراحی شهری و معماری است. یکی دیگر از انواع نمای ساختمان، نمای شیشه ای ساختمان است؛ به نماهایی که بیش از 60 درصد آن از شیشه تشکیل شده باشد، نمای شیشهای ساختمان میگویند که جزو مدرنترین نماهای ساختمانی در ایران است و بیشترین کاربرد این نوع نما جهت کاهش حجم صدای بیرون از خانه و عایق کردن حرارت در ساختمان است. مقیاس : مقیاس به اندازه نسبی چیزی در مقایسه با چیز دیگری یا استاندارد مرجع اطلاق می شود. تعادل از راه های دیگری وجود دارد که باعث ایجاد دید بصری شود مانند کنتراست در اندازه ، شکل و پیچیدگی که هنوز هم باعث می شود یک ترکیب یا نمای بیرونی خانه احساس پایداری و تعادل کند.

اجرای نمای خشک سرامیک

در این نمونه سنگهای معدنی، گرانیتریال سنگهای سفید و مرمر در کنار پلاستر با هم ترکیب میشوند. این مدل هم مانند نمای سیمانی خیلی سریع اجرا میشود، هزینه مناسبی دارد و سازگار با محیطزیست است. این نما از جمله گزینههایی است که به دلیل هزینه بالا بیشتر در ساختمانهای بزرگ و مدرن بهکار برده میشود. از جمله ویژگی های طراحی نما پارامتریک می توان به ایجاد طرح های بسیار متنوع، الهام گیری از عناصر طبیعت برای طراحی و صنعتی سازی مصالح برای کاهش پرتی متریال مورد استفاده در سبک های مدرن و کلاسیک اشاره کرد. مسکن یکی از نیازهای نخستین بشر محسوب میشود، اما همیشه در برنامهریزیهای ملی به مسکن نه به عنوان محلی برای آسایش ساکنان در ابعاد عینی و ذهنی، بلکه به عنوان یک موضوع اقتصادی نگاه شده است. یکی از نماهای ساختمانی که جذابیت بسیار زیادی دارد نمای سرامیک خشک می باشد که رنگ بندی سرامیک های آن با یکدیگر متفاوت است. رنگ آکریلیک به خاطر مقاومت و ماندگاری بالا، درخشندگی و انعطافپذیری بالا جزو محبوبترین رنگ های نما محسوب میشود. این ابزار طراحی نما به خوبی با سایر خدمات گوگل ادغام میشود تا شرایط نوری را بر اساس موقعیت مکانی محاسبه کنید. این نوع رنگ که حلال آب است، بر پایه آب و روغن تولید شده و بدون بو، پایدار، و مقاوم در برابر اشعه خورشید است.

نمای سرامیک خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید