چرا نادیده گرفتن اجرای نمای خشک هزینه فروش شما را به همراه خواهد داشت

در این مسیر کشور ما نیز بینصیب نماند و سهم خود را از مدرنیته در صنعت نمای ساختمان از این طریق کسب نمود. در این سیستم برای اتصال آجرها به هم از ملاتها استفاده نمیشود و از اتصالات خاصی مانند گیرهها و یراق آلات بهره میگیرند. در این روش ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقفها ایجاد مینمایند، همچنین یک نوع پروفایل بصورت عمودی به نام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپسهای نگهدارنده سرامیک در آن قرار میگیرد و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه میدارد. این روش از نظر اجرایی سادهترین روش و علی رغم کاربردی بودن آن ارزانترین و سبکترین روش نیز میباشد. برای آنکه دریابیم چگونه شرکتهایی میتوانند مجری این نوع نمای مدرن باشند، ابتدا بیان مقدمهای درباره این نوع نما، لازم است. بهساز نما طراح و مجری نماهای مدرن شامل : طراحی نما – اجرای نمای سرامیک خشک ، سنگ خشک ، آجر خشک ، چوب ترمووود ، نمای شیشه ای شامل کرتین وال (فیس کپ و فریم لس) ، اسپایدر و نمای کامپوزیت می باشد. در مسیری که با گامهای قوی بهسوی زیباسازی نمای بناهای شهری به پیش میرود، بیشک شرکتهای مجری طرحهای نمای خشک پیشتاز هستند.

آنچه در میان جمعیت درباره اجرای نمای خشک به شما نمی گویند

تنوع طرحها و پیاده سازی قوی پروژهها در این نوع نمای مدرن، نگاههای اهل هنر را نیز به سوی خود جلب نموده است. کلیپسها دارای ارتفاع کمی میباشند و چهار گوشهی یک سرامیک ۱۲۰×۶۰ را دربر می گیرند، برای همین در ارتفاع بالاتر از ۳ متر مشخص نیستند و میتوان این کلیپسها را همرنگ با سرامیک رنگ کرد. ایدهای که نمای شهرها را به نحو شگفتانگیزی دستخوش تغییر کرد. اجرای نمای خشک در ساختمانهای امروزی، به بخشی جداییناپذیر از زندگی شهرنشینی و ساختمانهای مدرن و پیشرفته بدل شده است. در این سیستم بر خلاف روش های سنتی برای اجرای نما هیچ خبری از ملات نمی باشد و در واقع به جای ملات از نوعی سیستم نسبت به اتصالات مکانیکی استفاده می کنند . از آن جایی که در روش نصب خشک سرامیک پرسلانی هوا در پشت آن جریان دارد، نیازی به پر کردن بندهای مابین سرامیکها نیست اما در اقلیمهایی با بارش باران کج و یا در پروژههایی که در آن عایق رطوبتی مناسب اجرا نشده است میتوان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. تا آنجا که امروزه از تهران تا کیش، و از تبریز و خراسان تا بنادر و مناطق کویری با هر نوع آب و هوا، اجرای نمای خشک همه جا پر طرفدار است.

9 راه برای ایجاد اجرای نمای خشک بهتر با کمک سگ شما

لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت. نمای خشک سرامیک بعلت عدم استفاده از ملات و اجرای همزمان نما در جهات متفاوت (بالا یا پایین نما) سرعت اجرایی بالاتری نسبت به روش دوغابی خواهد داشت. هنگامی که پین نصب می شود ، هیچ بار مرده ای به سمت پایین منتقل نمی شود. هیچ شهر پیشرفته و امروزی را بدون ساختمانهایی با نمای مدرن نخواهید یافت.

یادگیری اطلاعات: اجرای نمای خشک نیازها برای تازه‌آموزان

This data has be en  do ne ᠎wi th G᠎SA Co nt​ent Generato r DE᠎MO.

در 15 دقیقه، حقیقت اجرای نمای خشک را به شما خواهم گفت

پس از آن نیز، صنعت نوین نما، قدم به قدم تا اروپا رسیده و پس از آن نیز به کشورهای دیگر راه یافت. با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمو وود نیز صادق است. بندهای بسته آنهایی هستد که ضمن ایجاد فضای لازم جهت حرکت آزاد تکه های پوشش نما، حداکثر در فاصله ۲ تا ۳ میلیمتری از یکدیگر قرار گرفته اند. یکی از چالش های دینداران این است که متوجه فضای جدیدی که وارد آن شده ایم، نشدند و خود را با این فضاها تطبیق ندادند و همچنان سعی می کنند در فضای سنتی جلو بروند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت منبع.

دیدگاهتان را بنویسید