آنچه پنتاگون می تواند در مورد انواع نمای خشک به شما بیاموزد

تمایل رو به افزایش در کاهش ضخامت تکه های پوشش نما و بکارگیری پوشش های نمای با ضریب الاستیسیته بالاتر در سازه ساختمان های رایج، نوع بند باز را راه حل بهینه کرده است. نمای خشک چیست | نما یکی از مشخص ترین عناصر هر ساختمان است در واقع تنها بخشی است که از خارج قابل مشاهده است. در اجرای سیستم نمای خشک غیرنمایان، پس از نصب نما، بست های مورد استفاده در نصب نما مشاهده نمی شوند. انواع نمای خشک با آجر هرگز قدیمی نمی شود و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ در واقع به همین دلیل است که نمای ساختمان با آجر نما محبوبیت خود را در طول تمام این سال ها حفظ کرده است. لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت.

اجرای نما خشک در مشهد

به طور کلی نماشویی با دستگاه سندبلاست (واتر سندبلاست) ،واتر جت و… سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متری و یا فول بادی نیز گفته می شود. در اجرا و طراحی نمای سرامیک خشک از یک شیوه مدرن و منحصر به فرد استفاده می شود. اجرای زیرسازی نمای ساختمان طبق مراحل زیر انجام می شود. در طراحی نما ساختمان های بزرگ به سبک پست مدرن از حجم و اشکال هندسی مختلف مثل مکعب، هرم و استوانه کمک می گیرند. اگر فردی به سبک مدرن محوطه سازی علاقه داشته و در عین حال نمای کلاسیک را نیز دوست داشته باشد، در چنین شرایطی یک عدم هماهنگی بین محوطه و نما به وجود میآید. مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از سمنت برد، انواع سرامیک پرسلانی، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و … استفاده از جریان هوای طبیعی، که در فضای حاصله از جداسازی نمای خارجی و جداره سازه بوجود می آید، روشی از قبل شناخته شده و در مواردی نیز بکار برده شده می باشد. This was c​re ated with t he help of behsaznama  Cont᠎en​t Genera​tor ​DEMO!

مزایای نمای خشک

اگر همه این شرایط لحاظ شده باشد وجود محفظه فوائد بی چون و چرایی نظیر تبخیر آب انباشته شده در مصالح ساختمانی در طی دوره ساخت و ساز، حذف آب تبخیری در داخل ساختمان در طی فصل زمستان، سرد کردن پوسته خارجی ساختمان در فصل تابستان به دلیل حرکت به سمت بالای هوا، کاهش جریان حرارت از خارج به داخل ساختمان در فصل تابستان، ممانعت از فرار حرارت از داخل به خارج بواسطه فقدان نفوذ سرما، راه فراهم خواهد کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره مزایای استفاده از سرامیک خشک، فاکتور های قابل بررسی برای طراحی نمای سرامیک خشک، ویژگی های این نوع نما و بودجه بندی آن صحبت کنیم. اجرای نمای کرتین وال، یکی از مدرن ترین نماهای مدرن در معماری ساختمان های امروزی می باشد. نماهای معمولی بـعد از چنـد سال قـطعاً نیازمـند ترمیم، بازسازی و ایجاد گیرداری دوباره میباشند و این خود یعنی تحمیل هـزینه اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در آخر کار با توجه به عمـر مـفید کارهای دوغـابی که حدود 10 الی 15 سال میباشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را خراب نمود و ایـن بـدان معنی است که اگر هـزینهای برای اجـرای نماهای دوغابی صرف میشود بعد از اتمـام کار ساختمان، باید به صورت کـامل آن را خراب شده تلقی کرد.

استراتژی اجرای نما عاقلانه

از آغاز نماهای سنگین مسائل مربوط به ظاهر و سازه ساختمان را به طور همزمان حل می کردند. از طرفی با توسعه و گسترش تولیدات و همچنین پیشرفت تکنولوژی، محصولات قابل استفاده در نمای ساختمان به سمت مدرن شدن پیش رفتند و محصولاتی جدید برای نما تولید گردید که بوسیله مزایا و ویژگی های مختلف خود، طراحان ساختمان و مهندسان معماری را به خود جذب کردند. خانه » سیستم های نمای خشک نمای سرامیک خشک چیست؟ ماندگار در خاورمیانه با ترکیب طراحی صنعتی و علم مهندسی روز و با توجه به پیشرفت روشهای اجرائی نوین ساختمان در ایران اقدام به سرمایه گذاری در بهبود و ابداع دیتیل های اجرائی برای اجرای نمای آجری به صورت خشک نموده و علاوه بر طراحی و تولید جزئیات جدید اجرای نمای خشک آجری تسهیل روش های نصب نوین را در برنامه کار خود دارد. آرمن به عنوان مجری انواع نمای خشک “نمای کرتین وال ، نمای اسپایدر، نمای سرامیک خشک، پنجره های آلومینیوم ترمال بریک و… رنگ های پایه آب که از لحاظ ویژگی های شیمیایی کاملاً بدون بو هستند و چسبندگی استانداردی را روی سطوح بیرون ساختمان ایجاد می کنند و از لحاظ اقتصادی نیز قیمت های قابل قبولی دارند. نکتهی حائز اهمیت در این مورد استفاده از شدت و رنگ نور مناسب است.

این 13 نقل قول های الهام بخش به شما نشان می دهد که چگونه زنده بمانید در انواع روش های نمای خشک جهان

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شرکتهای نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید