چیزی که شما نکردید پیشرفتید در مورد روش های نمای خشک بسیار موثر است – اما بسیار ساده

با افزایش احساس نیاز انسان به استفاده از طبیعت و ایجاد روزنه در دیواره ساختمان ، نیاز به پوسته دیگری به نام نما جهت حفاظت بیشتر ساختمان به وجود آمد. مهمترین عامل ناراحتی انسان در این ناحیه، گرمای بسیار زیاد ماندن و خشک شدن پوست بدن و کم بودن ظرفیت تبخیر هوا به دلیل گرمای زیاد بوده، بنابراین تهویه مورد نیاز است. به حداکثر رساندن جریان هوا در اطراف ساختمانها با ایجاد فاصله مناسب در بین آنها توصیه میشود. پنجرههای ترمال بریک دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به کارکردشان و نیاز مشتری، میتوانند در ساختمانها مورد استفاده قرار بگیرند. پلانها باز طراحی شوند و فضای عریض و آزاد بین ساختمانها وجود داشته باشد. حتی رنگ خالی نمای خانه گلی کافی است تا سریعا به تفاوت طراحی آنها پی ببریم. شاید باورش کمی سخت باشد اما بسیاری از خانه های ویلایی مدرن، در مناطق صحرایی از گل ساخته می شوند اما نمای بکار رفته در ساخت دقیقا شبیه به خانه های ویلایی مدرن با متریال مدرن مثل بتن، سنگ و … Po st has been g en er᠎ated ​by behsaznama C᠎ontent᠎ G​enerator Demover si on᠎.

اجزای سیستم نمای خشک آجری را نام ببرید

کاهگل دارای دو نوع می باشد کاهگل طبیعی و مصنوعی که طبیعی همان آب ، خاک و کاه هست و مصنوعی نوعی پلیمر شبیه به کاهگل است که به کاهگل نانو نیز شناخته می شوند زیرا که از مواد نانوسیلیکون هستند و مقاومت بالایی نیز دارند و قابل اجرا روی تمامی سطوح می باشند همچنین هزینه ساخت خانه کاه گلی مصنوعی بسیار مقرون به صرفه و مناسب هست و برای خانه هایی ویلایی گزینه ی عالی می باشد. نمای خانه گلی مدرن خصوصا در خانه های ویلایی صحرایی موضوعی است که در چند سال اخیر توجه زیادی بخود جلب کرده است. امیدوارم از شکل های این مطلب ایده های مناسبی برای ساخت خانه گلی خود دریافت کرده باشید. خانه های گلی هم سادگی خانه های مدرن را در خود دارند و هم گرمی و دعوت کنندگی خانه های سنتی و قدیمی. خانه های گلی تازه ساز، هر چقدر هم که سعی کنند جلوه ای سنتی و قدیمی داشته باشند، بازهم جلوه ای از نمای مدرن را در خود نشان می دهند.

دتایل نمای خشک

بنابراین هر لایه از دیوار حرارت کمتری نسبت به لایه قبلی خود دریافت میکند. موردی که خیلی در نمای خانه گلی خود را نمایان می سازد، خطوط نرم و لطیفی گوشه های سازه است. جالب است بدانید که استفاده از کاه گل مصنوعی بسیار اسان هست و مانند رنگ باید قلمو ان را روی سطوح اجرا کرد و هنگامی که خشک می شود برجسته تر می شود و کاملا مانند کاه گل می شود ، اما اگر شما دوستدار روش ستنی و قدیمی کاهگل می باشید می توانید از همان روش سنتی ان استفاده کنید و هزینه ساخت خانه کاه گلی به روش سنتی نیز نسبت به دیگر مصالح بسیار ارزان و مناسب هست . با توجه به اینکه تولید سیمان و بتن، یکی از آلوده کننده ترین فعالیت های بشری است، استفاده از متریال های بهبود یافته خشتی و گلی، بنوعی که برای ساخت خانه های مدرن و امروزی در روستا و مناطق حومه شهر مناسب تر باشد، فرصتی بسیار عالی و کم نظیر محسوب می شود. البته همانطور که در بالا اشاره شد، این خانه ها بخاطر شرایط گل و خشت، بیشتر مناسب مناطق گرم و خشک یا نیمه مرطوب هستند. نکته قابل توجه دیگر برای مناطق مرطوب این است که رطوبت هوا باعث شده که در طول شبانهروز برخلاف مناطق گرمسیری اختلاف درجه حرارت کمی داشته باشد لذا ذخیرهسازی انرژی گرمایی ضرورتی ندارد بنابراین لازم نیست از سنگهایی استفاده شود که ظرفیت حرارتی بالا دارند.

نمای خشک جورچین

به همین دلیل طراحان، سرامیک پرسلان را برای استفاده در محیط های پر رفت و آمد توصیه می کنند. آجرهای عایق صوت علاوه بر کاهش و جلوگیری از عبور صدا باعث جلوگیری از انعکاس صدا در محیط نیز میشوند. چنین خانه های هم با محیط زیست ایران بسیار سازگار هستند و هم هزینه اجرا و ساخت بسیار پایینی دارند. در چیده مان آجرنسوز بدون بند همان طور که از معنایش پیداست فاصله ای میان آجرنسوزهای که روی هم قرار می گیرند وجود ندارند و لازم به یادآوری است که این نوع چیده مان بیشتر در اجرای نصب آجرنسوز به روش خشک مرسوم است که از پشت به دیوارها اسکوپ می شوند. همین موضوع است که باعث تفاوت زیاد این خانه ها، با خانه های مرسوم و امروزی است که در سطح شهر و حتی روستاها، هر روز جلوی چشمان هستند. ارتفاع بلند این دیوارها که گاهی تا ۱۰ متر میرسد، در طول روز از تابش آفتاب بر روی آب های منجمد شده در حوضچهها جلوگیری میکند. در حیاط مرکزی و گودال باغچه های خانه های قدیمی، برای ایجاد رطوبت در هوای خشک منطقه از سطوح گیاه کاری شده حوض آب و فواره استفاده می شد تا با توجه به سرمای شب در منطقه هوای سرد در طول شب در داخل حیاط نشست کرده و در داخل حیاط و بدنه دیوارها ذخیره شود و در طول روز که شدت تابش آفتاب بالا است و دمای بیرون ساختمان به حداکثر می رسد هوای داخل ساختمان و حیاط تعدیل شود.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد شرکتهای نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید