{آیا تا به حال} شنیده اید؟ نمای خشک بزرگترین شرط برای توسعه شماست

در این روش، ابتدا سطح نما شاسی کشی شده و با نصب گیره پین دار در پشت سنگ، سنگ به صورت کشویی وارد شاسی میشود که بسیاری از آن تحت عنوان اسکوپ گذاری یاد میکنند. دو شبکهٔ سراسری رادیویی، یعنی شبکهٔ رادیو معارف و شبکه ندای اسلام به زبان انگلیسی (The Call Of Islam Radio) نیز از شهر قم پخش میشود. اجرای نمای سنگی از نمونه طراحیهای بیرونی ساختمان است که با استفاده از سنگهای مختلف انجام میشود. از طرفی نوع رابطه ای که چارچوب و سازه با هم دارند بسیار مهم است. برای انجام سنگ کاری راه پله باید قبل از شروع کار، تراز پله اول و آخر با هم بررسی شود. در بازسازی ساختمان پیش از آغاز سنگ کاری کف پله ها، باید روی بدنه راه پله حداقل یک سنگ اجرا گردد تا سنگ کف پله به صورت کامل به سنگ بدنه چسبیده و ظاهر خوبی به کار بدهد. اتفاقا این سنگ ها قادرند جلوه خوبی به لابی، پاگرد، راه پله، پارکینگ و دیگر فضاها بدهند. یکی از عوامل بسیار مهم در استفاده از آن، تناسب آن با دیگر مصالح به کار رفته در نما و یا محیط پیرامون آن است و اگر این تناسب رعایت شود قطعا زیبایی نما دو چندان می شود. This ​data has  be᠎en generated ᠎with the ᠎he​lp ​of behsaznama Con tent Gener᠎ator DEMO !

مجری نمای سرامیک خشک

پشت سنگ ها نباید گچ وجود داشته باشد، زیرا اگر این طور باشد، پس از ریختن دوغاب، گچ باد می کند و سنگ را از جا می کند. با وجود این که گزینه های بسیار متنوعی در میان سنگ های مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی وجود دارد، ممکن است به خاطر شرایطی مثل کم بودن نور طبیعی، رطوبت بیش از حد، نیاز به شستشوی زیاد، قرار گرفتن در برابر عوامل فرسایشی یا نیاز به براق بودن سطح سنگ، محدودیت هایی در انتخاب نوع سنگ به وجود بیاید. در انتخاب سنگ برای فضاهای داخلی باید به عواملی مثل نگهداری آسان، شستشوی آسان، مقرون به صرفه بودن و عایق بودن نیز توجه کرد. دیوارهای داخلی پارکینگ برای استفاده از سنگ هایی مثل مرمر، شرایط خوبی دارند، زیرا سنگ هایی که در این فضا نصب می شوند، در معرض نور آفتاب نیستند و با عوامل فرساینده و ضربه ها نیز کم تر سر و کار دارند. همان طور که می دانید نمای ساختمان مثل نقاشی می باشد که می توان سبک و المان های مختلفی در نما طراحی و اجرا کنیم به همین دلیل حتما قبل از انجام کار بودجه کارفرما در طراحی و اجرای نمای ساختمان خیلی مهم می باشد و ان را در نظر بگیریم و پس شرکت های ساختمانی در انجام طراحی نما باید با بودجه کارفرما در مشهد هماهنگ باشد.

اجرای نمای خشک در ایران

سرامیک طرح آجرنما امروزه در طرح های مختلف تولید می شود که از این سرامیک علاوه بر نما می توان در حیاط، پارکینگ و حتی داخل ساختمان نیز بهره گرفت. شرکت معماری ترجیح داد از بافت و سایه های مختلف آجر برای نما استفاده کند نه اینکه با آجرهای ساختمان های قدیمی و جدید سازگار باشد. این روش برای سنگ های با ضخامت بالاتر از 2 سانتیمتر و با تراکم کافی استفاده می شود. مورد دیگری که قیمت تجهیزات و اتصالات نمای خشک را به لحاظ قیمتی نسبت به سایر انواع زیرسازی های نما بالاتر می برد استفاده از کلیپس های استنلس استیل یک طرفه و کلیپس استنلس استیل دوطرفه double side tape می باشد و همچنین به کار بردن براکت های آلومینیومی نمای خشک می باشد. البته روش پیمی دارای چند روش زیر شاخه ای اعم از پیمی دو طرفه، یک طرفه وغیره می باشد که با توجه به شرایط پروژه و مصالح نما توصیه و اجرا می گردد. روش اجرای سیستم نمای خشک در نمای ساختمان به عنوان یکی از سیستم های نوین اجرایی در ساختمان است که باعث تولید و پیدایش مصالح گوناگونی در نمای ساختمان شده است . برای ساختمان های بلند به راحتی اجرا می شود. ​This ​po​st was done ​by behsaznama Conte nt Gener ator D emoversi on!

سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه ۸۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا می نماید. در این سیستم با استفاده از زیرسازی آلومینیومی حجم زیر سازی آهنی تا حد زیادی کاهش یافته و امکان نصب کلیپس ها بر روی پروفیل های رانر عمودی آلومینیومی بصورت چرخشی فراهم می گردد و ضمن ایجاد سرعت نصب بالا باعث افزایش کیفیت و دقت در اجرا نیز می گردد. با پیشرفت فناوری های جدید تولید سنگ، انواع جدیدی از سنگ ها عرضه شده اند که برای کاربرد در دکوراسیون فضاهای داخلی، خیلی مناسب و زیبا هستند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نمای خشک در ساختمان وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید