اجرای نما – مرده یا زنده؟

در این قسمت سعی داریم در خصوص اقلیم گرم و خشک و چرایی استفاده از آجر نما نسوز در نمای ساختمان های این مناطق توضیحاتی ارائه دهیم. درضمن نمای ساختمان های بلند نباید موجب آلودگی چشمی در شهر شود. توجه به ویژگی های اقلیمی ، اصول کلی طراحی و اجرای ویلای پایدار را تعیین می کند به همین خاطر دو هدف اصلی و مهم به طراحی ویلا پایدار محقق می شود که یکی از آنها صرفه جویی در مصرف انرژی و دیگری آسایش حرارتی در فضای داخلی می باشد . با این وجود که در طراحی ویلا ، بازشوها و پنجره های عریض آن را از سایر ساختمان های مسکونی متمایز ساخته است اما برای طراحی ویلا پایدار در این اقلیم ، بازشو ها و سطوح شفاف باید کنترل شده و در ابعاد محدود طراحی و اجرا شوند . اکثراً پروژه های ویلا سازی در مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی معتدل انجام می شود البته نواحی کویری با آب و هوای گرم و خشک ، برای طراحی ویلا و ساخت آن بسیار جذاب می باشند . رنگهای خاکستری و قهوهای که در کنار هم قرار میگیرند، اساس پالت رنگی نوین میلار را تشکیل میدهند و تمی الهامگرفته از مواد اکسید شده و رنگ و رو رفته ایجاد میکنند. ​Po᠎st h᠎as ​be en c᠎re ated by behsaznama C᠎onte nt Gen erat or Demover sion.

هفت تخصصی (انجام) روش اجرای نمای خشک Loss Remarkably Properly

علاوه بر این موارد انتخاب سنگ برای اجرای نمای سنگی در ساختمانهای مختلف باید بر اساس شناخت دقیق و اصولی صورت گیرد. ترکیب رنگ این اسلب بر اساس سایه­رنگ­های مختلف خاکستری و سبز است. ظاهر این اسلب که به لطف وجود رگه­های خاکستری و سایه­رنگ­های گرم از نظر زیبایی شناسی دلچسب است، روکش مات صافی دارد که آن را برای مدرن ترین فضاهای امروزی ایده آل می­سازد. این یکی، بیان دوباره خصوصیات سیمان معمولی با الهام از حی زیبایی شناسی صنعتی است. این اسلب با الهام از فلز نقره، ترکیب ظریفی از سایه­رنگ­های سفید و خاکستری نما خشک ارائه می دهد. کرتا با الهام از کفپوش های سیمانی کلاسیک تولید شده است. حفاظ پنجره آهنی از آهن آلات روز تهیه می شوند و قیمت کامل آن بستگی به ابزارآلاتی است که در آن به کار رفته و همچنین ارتباط مستقیم با بازار روز دارد. در بازسازی و ساخت ویلا اجرای نمای دو پوسته نیز استراتژی جدیدی می باشد که با استفاده از متریال نوین باعث ایجاد آسایش حرارتی در فضاهای داخلی بنا میگردد .این نما ترکیبی از روکشی از کامپوزیت های نسل جدید و متریال های سنتی است. سرامیک در دسته مستحکم ترین متریال ساختمانی است که برای قسمت های مختلف از جمله نمای ساختمان کاربرد دارد.

طرح نمای خشک

برای ساخت ویلای پایدار در اقلیم گرم و خشک متریال های مناسب عبارتند از خشت و گل ، سنگ و آجر که دارای ظرفیت حرارتی بالایی بوده و مانند یک عایق حرارتی عمل می کند . میزان بارندگی در آن مناطق بسیار کم است به همین خاطر اختلاف دمای روز و شب و عدم رطوبت در آنجا بسیار زیاد می باشد . یکی دیگر از ویژگیهای این اقلیم بام تخت یا گنبدی می باشد به دلیل عدم بارش های زیاد در این اقلیم نیازی به سقف شیب دار نبود و اغلب بام ها به شکل مسطح طراحی و اجرا می گردد.فرم گنبدی شکل به دلیل نسبت کم سطح به حجم برای کاهش تبادل حرارتی جداره بیرونی بنا فرم مناسبی محسوب می شود . در این شرایط، پنلها به راحتی در محل طراحی شده تنظیم میشوند. طراحی نما ویلا با سنگ می باشد و کل سقف دارای پوشش عایق می باشد. البته انتخاب سنگ هایی که برای نمای درون ساختمان بکار برده می شوند با انتخاب سنگ هایی که برای بدنه و نمای بیرونی ویلا کاربرد دارند، متفاوت است؛ به صورتی که در مورد اول از سنگ های ظریف تر و دارای تنوع رنگی بیشتر استفاده می کنیم، در حالی برای اجرای نما و بدنه ویلا، از سنگ های دارای مقاومت بالاتر استفاده خواهد شد. This data has been writt en by behsaznama Con te nt  Gen erat or DEMO.

پروفیلهای مورد استفاده در زیرسازی تا حد امکان باید از آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند البته استفاده از ضدزنگ موجب افزایش مقاومت آنها در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگزدگی میشود. چوب ترو بسیار مقاوم در برابر عوامل محیطی و خارجی از جمله آب و آتش و طوفان و شرایط جوی است. که در انواع مختلف سازه های آلومینیومی چون درب و پنجره .و میزو صندلی و اجراهای ساختمانی قابل سفارش و ارائه هست. مزایا و معایب اجرای نما در انواع مختلف : در ساختمان سازی نمای ساختمان به عنوان شناسنامه آن بنا به حساب میآید و در مرحله آخر ساخت عضو موثری در یک ساختمان تکمیل شده است. در قسمت قبل در خصوص انواع اقلیم های موجود در ایران و اقلیم گرم و مرطوب مطالبی ارائه دادیم. این مقاومت بهاندازهای است که اجازه نفوذ حشرات را نمیدهد و در برابر آسیبهای ناگهانی مانند آتش، آب و پوسیدگیهای احتمالی مقاومت بینظیری دارد. وقتی یک تیغه پلی آمیدی بین پروفیل آلومینیوم پنجره معمولی دوخته می شود، یک نوع پروفیل آلومنیوم عایق در برابر سرما و گرما خواهیم داشت که به آن، پروفیل پنجره ترمال بریک می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید