اگر اکنون اجرای نما را نزنید، بعداً از خود متنفر خواهید شد

مجموعه ی مهندسی نماهای خشک شابلون با بهره گیری از مدرنترین تکنولوژی های دنیای معماری و ساختمان و تامین نیاز جامعه از سال 1397 کارخانه ی تولید قطعات و اتصالات نمای خشک را تاسیس نمود و هم اکنون در تولید تجهیزات انواع نما نیز پیشتاز است. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. از آنجایی که چهارچوب های فلزی این نما به صورت آماده می باشد و برای نصب آن نیازی به داربست نیست، سرعت نصب آن بسیار بالا می باشد، چرا که در طبقه همکف تمامی اجزای آن را روی همدیگر سوار می کنند و سپس آن را بر روی دیوار اجرا می نمایند. یکی از مزایای استفاده از فایبر سمنت برای نماسازی، پنلی شکل بودن آن است که سرعت اجرا تا حد زیادی بالا می برد و ظرافت اجرا را نیز بیش تر می کند. توصیه میشود که ساخت از پایین به بالا صورت گیرد. 5. ارسال فایل طراحی نما برای کارفرما و در صورت تأیید ارسال برای کمیسیون نمای شهرداری منطقه مربوطه. علت طراحی این سیستم مقاومت نمای ساختمان دربرابر نیروی شدید باد در ارتفاعات بود و این روش مدرن مورد تأیید استاندارد های جهانی و مورد توجه بسیاری از معماران سرتاسر جهان قرار گرفت.

نمای خشکه چین

This ​da᠎ta has ​been created with G SA Co​nt en​t ᠎Generator ᠎DE᠎MO᠎!

نمای خشک شیراز

بادگیر : بادگیر به منظور تهویه و خنک سازی هوا مورد استفاده قرار می گیرد . از همین رو در عصر جدید در نمای ساختمان از سرامیک پرسلانی به عنوان نمایی مستحکم و کاربردی استفاده های فراوانی می کنند. در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه شیارزن ، شیارهای ویژه ای در دو جهت معکوس ایجاد می شود و سپس کلمپ ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند و سرامیک ها از طریق کلمپ روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند. در این روش، بست به گونهای نصب می شود که سرامیک در داخل آن قرار گرفته و توسط بست مهار شود. بست به زیرسازی و شبکه آلومینیومی مطابق شکل زیر متصل میشود. شیوه های به کار گرفته شده می بایست سطح بتن را مطابق با آیین نامه های معتبر اعم از CSP3-4 کد ICRI310.2 و سطح SA2 استاندارد ISO 8501-1 و ISO 12944-4 به صورت مطلوب آماده نماید. 1- اجرای آجر نما با استفاده از انواع چسب مخصوص (بدنه کار پلاستر سیمان زده می شود و آجر نما با استفاده از چسب به سطح پلاستر زده شده، چسبانده می شود).

با وجود مزایا بیشماری که اجرای نمای خشک دارد، همه پروژه ها نمی توانند از سیستم های نمای خشک استفاده کنند، زیرا تجهیزات زیرساختی از مواد گران تری مانند آلومینیوم و فولاد ساخته شده اند که اجزای ساختمانی گران تری نسبت به مصالح ساختمانی مورد نیاز برای سایر نماها هستند. مراحل نحوه چیدمان کاشی، یک: کاشی کاری نمای کلی کف، برای چیدمانی تلاش کنید که تعداد کاشی های کامل و اندازه هر کاشی بریده شده را به حداکثر برساند، وقتی نمیتوان از کاشیهایی با اندازههای نامناسب اجتناب کرد، آنها را در جایی قرار دهید که بعداً روی آنها را بپوشاند یا خارج از خطوط دید اصلی از درگاه قرار دهید، تا زمانی که تین ست حداقل ۲۴ ساعت خشک نشود، نباید روی هیچ کاشی پا بگذارید تمام برش هایی که نیاز به اره مرطوب دارند را برای آخرین بار ذخیره کنید سپس اره برقی را برای یک روز اجاره کنید. 1. ریلهای قائم آلومینیومی با درزبند که به دیوار پشتیبان به وسیله براکتها و بستهای مورد نیاز متصل شده است. این پروفیلها و براکتها به نحوی به دیوار پشتیبان متصل میشوند که قادر به تحمل انبساط و انقباض حرارتی و همچنین تغییر شکلهای تکیه گاه باشند به طوری که باعث ایجاد تنش و آسیب در پوشش نمای سرامیکی نشود.

نوع، موقعیت و تعداد مهارهای براکتها به دیوار پشتیبان بستگی به مشخصات مکانیکی اتصال و نیروهای منتقل شده از نمای سرامیکی به دیوار پشتیبان توسط اتصال دارد. مشخصات و الزامات سرامیکهای پورسلان یا سرامیک های تهویه شونده Terra Cotta در روش در استاندارد ملی ۲۵ ISIRI آورده شده است. این سیستم یک سیستم نمای تهویه شونده است که شامل پروفیلهای افقی میباشد که توسط شبکه ای از ریلهای عمودی سر جای خود محکم نگه داشته میشوند.مزایای اجرای نمای خشک چیست؟ با استفاده از یک کمچه دندانه دار، ملات شانه شده تا بستري یکنواخت روی سطح پشت بند تراشیده بدست آید. به طور کلی برای شستشو و نظافت نمای شیشه ای ساختمان از دو روش استفاده می شود که شامل شستشو با واترجت و شستشو به صورت ابر و تی و دستی می باشد که بستگی به میزان آلودگی و کثیفی نما دارد. مقدار پرتوی خورشید جذب شده در دیوار نیز،از عوامل مهم دیگری است که به جهت فراگیری و رنگ سطح خارجی دیوار بستگی دارد. فواصل سوراخ ریل به ارتفاع پنل استاندارد بستگی دارد. ᠎This w᠎as cre​at​ed wi th G SA  Co nt en​t Generator DE MO!

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید