اگر می‌خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه نمای خشک خود را تغییر دهید!

جریان داشتن هوا در فضای بین نما و ساختمان، مانند شیش دوجداره عمل می کند. شرایط حرارتی هوا در فصل زمستان امکان بسیار زیادی را جهت استفاده از انرژی خورشیدی در گرمایش ساختمان بوجود میآورد و به همین دلیل تقریباً در کلیه زیرگروههای واقع در این پهنه اقلیمی درصد سالانه امکان بهرهگیری از انرژی خورشیدی بالاتر از درصد نیازهای دیگر است. حرارت و گرمای روز در بدنه ی دیوارها ذخیره می شود و شب که هوا سرد است گرما را به فضاهای داخلی پس می دهد و سبب تعدیل سرمای شب می گردد . اجرای نمای سنگ ساختمان اصولا با استفاده از سنگهای مقاوم و پایدار در برابر تغییرات آب و هوایی به نسبت سنگهای نصب شده در طراحی داخلی صورت میگیرد. در برابر عوامل طبیعی، تغییرات آب و هوایی و مشکلات محیطی مقاومت بالایی داشته باشند. کاهش خطای انسانی به دلیل تولید صنعتی مصالح، هماهنگی رفتار مصالح در برابر تغییرات دمایی، کاهش پرت مصالح به دلیل انجام محاسبات دقیق برای زیرسازی و طرح نما، وعواملی از این قبیل باعث افزایش کیفیت اجرای این نما می شود. نتایج نشان می دهند که عامل اصلی اتلاف حرارت ساختمان، جبهه جنوبی ساختمان که دارای نمای شیشه ای در برابر تابش مستقیم آفتاب می باشد است.

8 کلاس درباره اجرای نما لازم است یادگیری برای موفقیت

برش کاری، صیقل کاری و چکش کاری بر سطح آنها انجام شده و در برابر ضربه مقام شده باشند. ترک، لب پریدگی، شکستگی و شیار و حفره در سطح سنگهای به کار رفته برای نمای ساختمان وجود نداشته باشد. 4. رطوبتی که به علت وجود درخت در محیط ایجاد شده باعث هدایت هوای مطبوع به داخل ساختمان می گردد . با اجرای نمای خشک بین ساختمان و نما، فضایی باز می ماند. بعنوان مثال سنگهای مانند تراورتن و گرانیت در اجرای سنگ نمای ساختمان اگر اسکوپ نشوند زیاد دوام ندارند. از همین رو برای نفوذ ناپذیری سنگهای تراورتن که دارای تخلخل نسبتا بالایی هستند از رزین و اپوکسی استفاده میشود. البته این نظر بیشتر در مورد ساختمان های قدیمی که عموماً پنجرههایی کوچک داشته و به همین دلیل نفوذ آفتاب به داخل آن ها قابل چشمپوشی است صادق می باشد و در مورد ساختمان های معاصر با شیشه خور زیاد نمیتوان چنین نظری داشت. گروه صنعتی ایماژ نما با هدف ارائه خدمات در زمینه درب و پنجره های عایق و شیشه های دو جداره و خاص توریهای پلیسه و اجرای نماهای آلومینیومی با بهره گیری از نیروهای با تجربه و متخصص، راه اندازی شده است.

اجرای نما در 2023 – پیش‌بینی‌ها

اجرای نمای سنگ ساختمان با کامپوزیت، ورقههای آلومینومی و شیشه در قالب دو روش کلی اجرای نمای سنگ خشک و اجرای نمای سنگ تر توسط افراد متخصص صورت میگیرد. به دلیل عدم استفاده از روش های دوغابی در این روش، امکان اجرای این روش نما در بخش های مختلف نما، بالا و پایین نما و… اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب از روشهای سنتی و متداول اجرای نمای سنگی در ایران در هنگام نصب انواع سنگ نما به شمار میآید. اجرای نمای سنگی از نمونه طراحیهای بیرونی ساختمان است که با استفاده از سنگهای مختلف انجام میشود. در این بخش مقاله خود را با ارائه یک سری نکات در اجرای نمای سنگی به پایان میرسانیم. سرعت اجرا: با توجه به اینکه در نمای خوشک از چهارچوب های فلزی به عنوان قالب اجرای نما استفاده می شود، نما را بدون داربست میتوان آماده کرد. همینطور با توجه به اینکه اجرت اجرای نمای سیمان سفید نیز نسبت به هزینه اجرای سایر انواع نمای دیگر کمتر است معمولاً گزینه اول کارفرمایانی که با بودجه کمتر اقدام به ساخت ساختمان میکند است. ازجمله اینکه در این روش ابتدا یک عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات به دیوار متصل میشود و سپس یک چهارچوب یا اسکلت بر روی آن قرار داده میشود تا آجرنما بافاصله بر روی آن نصب گردد.

فیلم اجرای نمای خشک

Article has been gen erat ed by behsaznama Con​te​nt Generat᠎or Dem over sion᠎!

روش های مدرن اجرای نمای ساختمان به روش خشک، برای اولین بار در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا به نصب سنگ به روش خشک در ساختمان های با ارتفاع زیاد صورت گرفت. اجرای نمای ساختمان با متریال متفاوت و بر اساس نوع سنگ انتخاب شده برای نمای ساختمان در روشهای گوناگونی انجام میشود. پس از خشک شدن دوغاب یا ملات مخصوص، اجرای نمای سنگ ساختمان انجام میشود. پس از خشک شدن ملات سریعات اقدام به بندکشی سنگها کنید. با این حال نباید زمان اختلاط بیشتر از ۱۰ دقیقه شود چون سبب لغزیده شدن دانه های ماسه و سیمان و جدا شدن آنها از یکدیگر خواهد شد که نتیجه آن عدم یکنواختی بتن اکسپوز است. اوصل اجرای نمای سنگ ساختمان در اسکوپ کردن با ایجاد یک سری شیار بر پشت سنگ نما و پس از آن بسته شدن شیارها با آرماتور بندی گالوانیزه برای تماس بیشتر سطح سنگ با دوغاب و احتمال ریزش کمتر همراه است. سطح سنگ نما باید صاف، یکدست و با قابلیت ظاهری مناسب (طرح، رنگ و رگههای مشخص) باشد. مشخص است است که وجود تخلخل در بتن ، کرموشدگی و یا پله در بتن می توانند باعث از بین رفتن کیفیت کار بتن گردد.

مصالح نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نمای خشک در ایران وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید