برترین 10 خطاها در اجرای نما اینکه می‌توانید Easlily درست در حال حاضر

از جمله ویژگی هایی که در طراحی نما مدرن حتما باید به آن توجه نمود سادگی و استفاده از المان ها و احجام مستطیلی و چهارگوش می باشد. از خود مقاومت نشان دهد. این اسلب با رنگهای تیره و ساختار فرسودهاش، خصوصیات طیف طراحی صنعتی را به گونه­ای دیگر و با نشان دادن نوآورانهترین و شیکترین جنبه­های آن نمایش می­دهد. از طرفی منطقی است که ساختمان های ساده و تک طبقه به دلیل مساحت کمتر هزینه ی کمتری را برای طراحی نما صرف کنند و آن ساختمان هایی که دارای ارتفاع و طبقات بیشتری می باشند مصالح بیشتری نیازمند و در نتیجه هزینه ی بیشتری صرف طراحی و اجرای نمای آن ها می شود. به منظور بهرهمندی از این قابلیت باید لایه زیر تایلها را به خوبی تنظیم کرد. سیمان سفید را می توان به عنوان پانل های پیش ساخته نیز تهیه نمود و در ساختمان استفاده کرد که این کار سرعت اجرای نما را تا حد زیادی بالا می برد. در این موارد از متریال سنگ، کامپوزیت، آجر، سیمان، ترموود و گرانیت می توان استفاده کرد. امروزه از این نما در ساختمان های مسکونی و تجاری و همچنین شرکت ها استفاده می شود. ​This article h as been written  wi᠎th G᠎SA᠎ C ontent Gener​ator DEMO᠎.

اجرای نما چیست؟

نمای به سبک مدرن را می توان از محبوب ترین نماها در سرتاسر دنیا دانست که به دلیل ویژگی های مثبت زیادی که دارد توانسته است این عنوان را برای خود کسب کند. اما ساختمان های مرتفع به دلیل تعداد طبقات زیاد و دیده شدن از جهت های مختلف قوانین و شرایط خاصی برای طراحی نما داشته و باید حتما طراح از تمامی این موارد آگاه باشد تا بتواند نمایی مناسب را برای آن طراحی نماید. سیمان شسته را نیز می توان از دیگر متریال های ارزان قیمت که در طراحی و اجرای نما استفاده می شوند دانست. هنگام استفاده از سنگ برای نما حتما باید نوع سنگ با سبکی که نما را طراحی کرده اید هموانی داشته باشد. برای اجرای نماهای کامپوزیتی حتما باید در ابتدا بند کشی و دیگر اقدامات لازمه صورت بگیرد. حتما باید با رابیتس صورت بگیرد. با توجه به نوع نما باید سطح زیر مربوط به کار بندکشی شده و کارهای لازمه برای اجرای نما روی آن صورت بگیرد. باید متریالی برای نمای بیرونی ساختمان انتخاب کنید که با سایر ساختمانهای اطراف هماهنگی داشته باشد. نکته: شما می توانید از نانو نما برای محافظت از نما و مقاومت در برابر رطوبت روی همه سطوح استفاده کنید.

Th is artic le was c᠎reat ed with behsaznama Content G ener ator ​DEMO!

هر یک از مدل های آجرهای نسوز که باید در مناطق سرد و کوهستانی مورد استفاده قرار بگیرند آجرهایی هستند که در برابر سرما عایق می باشند. به همین دلیل سنگ مقاوم در مناطق سردسیر اهمیت زیادی پیدا میکند. علاوه بر این استفاده از نمای شیشه ای و سنگ در مناطق زلزله خیز باید بر اساس ضوابط موجود صورت گیرد. در ماه های گرم تر این پنجره ها به طور موثری از ورود گرما به داخل جلوگیری می کنند و هزینه سرمایش شما را کاهش می شرکتهای نمای خشک در تهران دهند. این رنگ دانه ها به سه صورت، پودر های خشک، مایع و پودر گرانول، موجود می باشند. در سبک مینیمال از یک یا دو متریال و رنگ در نما استفاده می شود و المان های زیادی را نمی توان روی ساختمان مشاهده نمود. بیشتر نمای ساختمانها به صورت انفرادی و براساس سلیقههای شخصی، جدای از بستر و زمینه طراحی میشود، هرچند طراحان با جزئیات نما آشنا هستند، اما نسبت به ترکیب و چگونگی اثر آن بر سیما و منظر شهر آشنایی چندانی ندارند. ساختمان هایی که تک طبقه و ساده می باشند اغلب سخت گیری کمتری در طراحی نما دارند چرا که ارتفاع آن ها به صورتی نیست که تاثیر زیادی روی جلوه ی بصری شهر و بافت منطقه بگذارد.

اما در انتخاب طرح نمای ساختمان های 5 طبقه باید به قابل رویت بودن آن از سطح خیابان، هماهنگی با بافت منطقه و بودجه کارفرما توجه شود. در نماهایی که از بتن می باشند باید از سیمان مناسب در برابر انواع عوامل بیرونی و شیمیایی استفاده شود. نسبت ماسه به سیمان در نمای سیمانی باید نسبت یک به سه باشد. همچنین در این سبک نمی توان از تمامی متریال ها استفاده نمود بلکه از دو یا سه متریال که اغلب این متریال ها شامل بتن، سیمان، شیشه، چوب، سنگ و کامپوزیت می باشند استفاده می شود. رعایت اصول مهندسی، استفاده از خلاقیت بصری در طراحی، ارائه طرح های جدید و جلوگیری از اجرای طرح های تکراری و خسته کننده و جلوگیری از ایجاد آلودگی بصری از جمله مواردی هستند که باید در طراحی نمای برج ها و آسمان خراش ها مورد تأیید کمیته مربوطه قرار گیرند. از طرفی دست معمار برای طراحی خلاقانه ی ساختمان مرتفع بیشتر باز است چرا که این ساختمان ها دارای طول بیشتری بوده و جای کار بیشتری دارند و معمار می تواند انواع طرح های مناسب را برای آن طراحی نماید. جالب است بدایند در ساخت سرامیک های پرسلان از خاک رس قرمز و خاک رس سفید (خاک رس خالص) استفاده می شود و این محصول در انواع سرامیک دیواری و کف جهت طراح ریزی و طراحی بخش های داخلی و نمای ساختمان تولید می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید