برخی از افراد با نصب نمای خشک اکسل می کنند و برخی نه – شما کدام یک هستید؟

یکی از پر استفادهترین انواع بتنهای اکسپوز، بتن اکسپوز نما است که به وسیله نصب پنلهای پیش ساخته بتنی به عنوان نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. در مقابل باید بدانید که در فصل تابستان دمای هوا در این مناطق زیاد است. پنل هایی که برای نمای خارجی ساختمان به کار میرود، باید از مقاومت لازم در برابر شرایط متغیر آب و هوایی برخوردار باشند و مانع از ورود آب به لایههای زیرین سازه شوند. با وجود اجرای بتن اکسپوز طبق استانداردها و اعمال تمام تمهیدات لازم ممکن است مشکلات و صدماتی همچون ﻟﺐ ﭘﺮ ﺷﺪن ﺗﺎﯾﻞ پیش آید و نیاز به ترمیم بتن اکسپوز باشد که در این موارد با توجه به اﺑﻌﺎد، ﻣﺤﻞ، ﺿﺨﺎﻣﺖ، ﺳﺎزه ای ﯾﺎ ﻏﯿﺮﺳﺎزه ای ﺑﻮدن، تکنیک مناسب برای ترمیم انتخاب و اجرا میشود. نحوه اجرای بتن اکسپوز چگونه است؟ اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر روشهای اجرای نما میباشد. این عنصر ضد آب بود و بسیار در برابر خوردگی مقاوم می باشد. چرا که سرامیک در برابر سرما و رطوبت مقاوم است و به همین دلیل در مناطق شمالی بیشتر طرفدار دارد. This art​ic le h᠎as been written ​by G SA᠎ C᠎ontent Gen᠎erator D em᠎oversi᠎on!

دتایل نمای خشک سنگ

با استفاده از الیاف شیشه در بتن، محصولی مقاوم به نام بتن تقویتشده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete)، که مخفف آن میشود GRC یا GFRC ایجاد میشود. Thermal Break یا همان ترمال بریک از ریشه کلمه Thermal می آید و در زبان اصلی آن به معنی شکست حرارتی است. اولین بار استفاده از بتن اکسپوز در ساخت ساختمان تجاری Corbusier دیده شد که در دانشگاه هاروارد واقع است که این پروژه توانست توجه مهندسان و طراحان ساختمان را به خود جلب کند و مورد علاقه آنان قرار گیرد. اما به طور کلی باید ازعان داشت که استفاده از بتون اکسپوز در مقیاس وسیع و در نمای ساختمان برای اولین بار در آمریکا به ثبت رسیده است. از آنجایی که بازدهی و طول عمر یک سازه بستگی به کیفیت و نوع متریال دارد انتخاب و اجرای متریال ارزان قیمت می تواند بر کاهش طول عمر ساختمان تأثیر بگذارد البته قابل ذکر است هزینه ساخت و ساز را کاهش می دهد. ویژگی خوب در متریال سنگ این است که از این نوع مصالح ساختمانی میتوان در هر کاربری استفاده کرد و استفاده از آن فقط به نظر کارفرمای بهترین شرکت معماری بستگی دارد.

کیفیت محصولات، نصب مهندسی و تلاش برای جلب رضایتمندی حداکثری، مهمترین عوامل استقبال مناسب از این محصول بینا در بین سازندگان پیشرو و مهندسین معمار بوده است. از جمله مهمترین ویژگی های آن مقاومت آن در مقابل حریق، یخ زدگی و اشعه آفتاب، عایق صوتی و حرارتی، سازگاری با انواع آب و هوا، مناسب بودن برای محیط زیست. اگر پنجره ترمال بریک از جنس “آلومینیوم” باشد، استفاده از آنها چه مزیت هایی برای ساختمان دارد؟ از اینرو بتن اکسپوز پیش ساخته با حفظ ویژگی های مذکور، امکان تولید با سلایق و ایده های طراحان و معماران را دارد. ۲- زمان نصب بتن اکسپوز سریعتر از سنگ است. این نما به علت ویژگی های خاصی که آن را منحصر به فرد نموده است تنوع رنگی گسترده و متفاوت آن بوده و وزن بسیار کم این متریال از دیگر ویژگی ها به حساب می آید. تراز بودن قالب ها بسیار مهم است. ۱-با توجه به امکان آسیب رسیدن به دیوارها در مکانهای ورزشی، بتن اکسپوز با مقاومت خوبی که دارد بهترین گزینه است. استفاده از پنل های بتن اکسپوز در هر شرایطی امکانپذیر است در زیر قصد داریم مواردی را نام میبریم که در آن شرایط بهترین گزینه انتخاب پنل بتن اکسپوز است.

تمام ویژگیهایی که عنوان کردیم باعث شده که بتن اکسپوز به یکی از بهترین متریال های مورد استفاده در نمای دیوار داخلی ساختمان، کف پله، کف ساختمان، زیر ساخت بناها تبدیل شود. سرعت اجرای این روش برای نصب بالاتر است اما بتن اکسپوز درجا نسبت به سایر بتن های موجود در بازار گرانتر است که یکی از معایب آن محسوب میشود. این متریال به دلیل ویژگیهایی که دارد برای کاربردهای مختلفی مناسب است. در این مقاله در خصوص مصالح مناسب برای اقلیم های مختلف مطالبی را بیان کردیم. این ویژگی سرامیک باعث شده که در اغلب کشورها به جای سنگ در نمای ساختمان از سرامیک کنند چرا استفاده از سنگ به دلیل وزن زیاد برای ساختمان های بلند مشکلاتی ایجاد می کند.البته متریال سیمان نیز یکی از گزینه ها برای استفاده در نماست برای آشنایی بیشتر با طراحی نمای سیمانی می توانید از صفحه آن دیدن کنید. پوشش های سنگ در داخل و یا خارج ساختمان کاربرد دارد ، اما با توجه به نیاز های ویژه در کاربرد های بیرونی ، مانند داشتن خاصیت ضد آب ، برای استفاده در نمای ساختمان مناسب تر هستند.در نصب نمای خشک سنگ ، که به عنوان سیستم مکانیکی اجرای نما نیز عنوان می شود ، از پیچ و مهره فلزی جاسازی شده برای هدف اتصال سنگ به نما استفاده می شود.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نمای خشک در ایران دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید