دریابید که چگونه من اجرای نما خود را در 2 روز درمان کردم

علت شوره زدن سنگ نما نیز میتواند وجود نمک در محلول آب باشد. تراکم سنگ یا آجر؛ هر چه سنگ متراکمتر باشد و منافذ کمتری داشته باشد امکان و میزان ایجاد نمک کاهش مییابد. این نمکها به مرور زمان زیاد شده و باعث میشوند زیبایی نما به شدت کاهش یابد. در هنگام پیچ و رولپلاک کردن نما نصب سنگ باید به گونه ای انجام شود تا همان استحکام و زیبایی اولیه را داشته باشد. 2. ایجاد فضای خصوصی تر و ملموس تری با کم کردن ارتفاع خواهیم داشت . اما امروزه برای ایمن تر کردن نما, نحوه اجرای نمای خشک ساختمان کاهش زمان اجرا، کیفیت بالاتر و سبک بودن بار مرده، روش های نصب خشک تا حدی جایگزین روش سنتی دوغابی شدند. این کار به شما این امکان را میدهد تا نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای عایقبندی ساختمان خودتان نداشته باشید و بتوانید با هزینه هایی بسیار کمتر علاوه بر نما کردن ساختمان خودتان، آن را در برابر فاکتور های محیطی نیز عایق کنید. لذا در صورت حساسیت هنگام خرید سنگ و مصالح به مشخصات سنگ توجه کنید. Th​is con​tent has been ​done ᠎by behsaznama Con​tent Generator DEMO​!

جزئیات اجرای نمای خشک

برای تحقق به این دو هدف شگردی خاص به کار رفته است به این صورت که آب قنات به یک منبع در نزدیکی ورودی اصلی هدایت می گردد و این منبع فشار آب فواره ها را تثبیت می گرداند، از طرف دیگر آب حمام نیز از طریق همین منبع تامین می شود (توجه شود که چگونه با یک عمل، دو هدف به طور همزمان برآورده شده است). جرزهای بسیار قطور امکان جلوگیری از اتلاف انرژی موجود در حمام را فراهم می کرده است و فضاهایی که به تدریج به بیرون منتهی می شود امکان گذار آرام از فضای گرم حمام را به فضای سرد بیرون امکان پذیر می کند (سلسله مراتب فضایی). با آنکه عمل نصب کاغذ دیواری آسان به نظر می رسد و با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید مقالات زیادی با عنوان آموزش نصب کاغذ دیواری بیابید، ولی از آنجا که اینکار مانند دیگر مهارت های عملی نیاز به تمرین دارد، تا یاد گیری کامل فوت و فن آن بهتر است از یک نصاب بخواهید که آن را برای شما اجرا کند. شوره زدن سنگ نما باعث میشود که نمای ساختمان نازیبا و ناخوشایند به نظر برسد.

مزیت های نمای خشک

برای رفع شوره سنگ از ساب زدن سنگ و واتر جت نیز استفاده میشود. البته علاوه بر خود سنگ و آجر، وجود نمکها در ملات نیز علت شوره یا سفیدک زدن نماست. شوره زدن سنگ نما چه آسیبی به نما می زند؟ هر چه میزان رطوبت موجود در ملات بالاتر باشد، این پدیده بیشتر به چشم خواهد خورد. باید دقت شود فاصله هر شمش از شمش دیگر، حداکثر یک متر باشد. در هر دو طبقه ساختمان نورگیری کلیه فضاهای اصلی از طریق پنجره های عریض و مرتفع چوبی انجام می شود که در زیر سرپوشیده ای نسبتا عمیق قرار گرفته است. سازماندهی پلان ساختمان به نحوی انجام شده که فضاهای اصلی در سمت جنوب و فضاهای جانبی، مثل انبار، پستو و پلکان در سمت شمال قرار گرفته تا بدین ترتیب اتلاف حرارت فضاهای اصلی از دیوارهای سرد شمالی به حداقل ممکن کاهش یابد. مصالح اصلی بنا از آجر و خشت تشکیل شده و به طور کلی ضخامت دیوارها بسیار زیاد است به طوری که ضخامت دیوارهای شمالی به 1/60، دیوارهای شرقی و غربی به 1/20 دیوارهای جنوبی به 1/8 متر می رسد. Post has been gener at᠎ed by G​SA C ontent G en er᠎at᠎or D emoversion .

این اتاق ها به طور غیر مستقیم و از طریق سرسراهای ورودی به حیاط ارتباط می یابد. در صورت وجود این سدیمها در مصالح نصب زیر کار مزید بر علت شده و املاح دیگر را به سطح میکشاند. به همین دلیل معمولاً در مناطق مرطوب (نظیر شمال کشور) شورههای بیشتری بر نماهای سنگی و آجری دیده میشوند. رسوب نمک و املاح معدنی حاصل از تبخیر آب ملات پشت سنگ و ترکیبات خود سنگ، سبب شوره و سفیدک بر روی سطح آن میشود. گاهی اوقات زمینی که ساختمان در آن بنا میشود نمک بسیاری دارد. برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . تعیین دقیق مناطق اقلیمی و تعیین مشخصات اقلیمی قسمت های مختلف کشور در زمان طراحی و معماری بناها، برای استفاده از انواع آجرهای نسوز، بسیار اهمیت دارد و یکی از مهمترین اقدامات قبل از طراحی و ساخت نمای خارجی و داخلی ساختمان ها با آجر نسوز است. از طرفی نوع ملات به کار برده شده پشت آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید