نمای خشک ساختمان توضیح داده شد

که باعث می شود نما متوجه آن شود اما خود ساختمان آن را حس نمی کند. سنگ های جدا شده از معدن دارای ابعاد بزرگی هستند که حمل آنها را سخت می کند. نمای خشک فایبر سمنت به صورت صفحات سیمان الیاف دار یا فایبر سمنت است که کارکرد آن در ساختمان هایی است که اسکلت داخلی آنها به صورت بتنی و یا فلزی باشد.ساختار اصلی بدین صورت است که متشکل از الیاف سلولز و بافتی از سیلیکات و سیمان است. طراحی نمای ساختمان کامپوزیت بر مبنای استفاده از ورق های کامپوزیت آلومینیوم صورت می گیرد. مورد اولی که میتواند در دسته مزایای استفاده از نمای خشک قرار بگیرد، صرفهجویی در زمان میباشد. در ایران هم، همچنین نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70شمسی مورد استفاده قرار گرفت. ساختار و کارکرد نمای خشک کرتین وال به طوری است که ساختار خودایستا دارد، جرم بالای شیشه بر لامل های مربوط به آن سنگین می شود؛به همین دلیل بار مرده ای از نتیجه جرم شیشه ها و انرژهایی چون باد، طوفان، و…

مبارزه برای قیمت سنگ نمای خشک: راه سامورایی

با خرید فر توکار باکیفیت برای یک دهه یا بیشتر از خرید مجدد این کالا راحت میشوید، به همین دلیل هم در زمان انتخاب فر بهتر است تمام جزئیات و نکات لازم را بررسی کنید تا انتخاب شما با نیازهای آشپزی مطابقت داشته باشد. GFRC مخفف بتن الیاف شیشه بوده که به نمای خشک هم معروف است. پرت و دور ریز هم در نظر گرفته میشه. به دلیل اینکه پرت کار کمتر میشه. یکی از عامل های طرفداری نمای خشک کامپوزیت، سبک وزن بودن آن به دلیل استفاده از آلومینیوم در آن است.این نما به حدی سبک است که وزن آن در یک متر مربع، حدود 5 تا 8 کیلوگرم است که در برابر مصالح دیگر چون سنگ، شیشه و سیمان وزن سبک تری دارد. این ویژگی باعث شده که اگر نمای خشک کامپوزیت در ساختمان های با استفاده از بتن سبک استفاده بشود، باعث افزایش عایق صوتی آن ساختمان می شود. از آن زمان تا به حال، شرکتهای معماری زیادی طراحی و اجرای نمای خشک ساختمان را در دست دارند. رودی فولر مدیر تیم ملی آلمان، معتقد است تفاوت چندانی بین آلمان و آرژانتین که عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد، نصاب نمای سرامیک خشک وجود ندارد. برای نصب سنگ نما با چسب ابتدا سطح مد نظر را یک دست و صیقلی سنباده زده و یا به وسیله سیمان کاری سطحی صاف به وجود می آورند.

نمای خشکه چینی

البته راههایی برای کاهش جلب توجه این بستها نیز وجود دارد. در اجرا و نصب سرامیک روی نمای ساختمان ها از سیستم های پنهان و سیستم های نمایان استفاده میشود که تفاوت های زیادی در آنها وجود دارد. این نما، مقاومت بالایی را در برابر حرارت های بالا چون آتش سوزی از خود نشان می دهد.همچنین این نما در برابر شرایط آب و هوایی سخت نیز مقاومت دارد.این نما مانند باقی نماهای خشک بدون ملات، و با استفاده از پیچ و مهره و سایر اتصالات روی ساختمان نصب می گردد. 3. در برابر آب و رطوبت و همچنین نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارد. وزن سبکتر، مقاومت در برابر کشش و خمش، مقاومت در برابر آب و فایرپروف؛ آزادی عمل طراحان و معماران در امکان ابداع طرحهای جدید در انواع رنگها و بافتها را برای استفاده در سطوح مختلف ایجاد میکند. در نماهای سنگی از انواع سنگهای قیچی، مرمر و تراورتن میتوان استفاده کرد؛ استفاده از سنگهای پردوام و دارای مقاومت بالا در برابر یخزدگی و شرایط نامساعد محیطی مانند نور خورشیدو رطوبت، همچنین داشتن بافت مناسب و بدون ترکخوردگی ، عدم تغییر رنگ و جذب گرد و غبار، قابلیت اجرا و ترمیم آسان بر روی کلیه سطوح و نیز مناسب برای طراحی نمای ساختمان مهم است.

اتصالات نمای خشک

This conte​nt was g​en er ated with the he lp of G SA C᠎on te nt Ge​nera tor DE MO​!

چرا همه مرده اند در مورد نمای خشک اشتباه می کنند و چرا باید این گزارش را بخوانید

استفاده از شیشه به جای فلز و کابل به عنوان یکی دیگر از روش های مهار نمای اسپایدر به شمار می رود که باید توسط تیم طراحی و پیاده سازی اجرا شود و هدف از این نوع اجرا داشتن نهایت دید بدون حضور متریال های غیر در افق نگاه بیننده بوده است. نمای خشک را می توان با نگاه های متفاوتی تقسیم بندی کرد. از تجهیزاتی که برای انجام نما خشک ساختمان الزامی است می توان به مواردی نظیر عایق های حرارتی، چارچوب های بیس و یا نگهدارنده که بسیار مهم هستند، فضای خالی کافی و اتصالاتی که باید به کار رود اشاره کرد. اصلیترین دلیل استفاده از نما خشک ساختمان، مزایای متعددی است که به همراه دارد. همین دلیل ساختاری باعث شده که نمای خشک کرتین وال یکی از مرغوب ترین نماهای خشک شیشه ای از نظر سازه ساختمان باشد. در هر صورت، استفاده از نمای خشک خیلی رایج نیست و بیشتر پروژههای ساختمانی کشور همچنان از نماهای سنگی و ترکیب (آچر، سنگ و چوب) که نیاز به ملات و چسب مخصوص دارند، در نماسازی استفاده میکنند.

Post was g​enerated  with G᠎SA Con tent G​enerator Demov er sion.

دیدگاهتان را بنویسید