نمای خشک منابع: google.com (وب‌سایت)

از سرامیک های مخصوص نما به عنوان یک عایق ضد رطوبت نیز استفاده می شود. فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، نوع پوشش و بینش اجتماعی حاکم بر جامعه قم در اعصار گذشته، مجموعهای از اسباب، اشیاء و لوازم زندگی، ابزار کار، لوازم کشاورزی و صنعتی، پوشاک و شیوهٔ چینش اشیاء در منازل قدیمی قم از جمله بخشهایی است که در موزه مردمشناسی قم به نمایش گذاشته شدهاند. اما در حال حاضر در بین این پوشش ها دو پوشش سرامیک و سنگ های نما گوی سرقت را از دیگران ربوده اند. ازاین رو به عنوان نما ویلا ترکیب سنگ و همچنین نمای سنگ و آجر ساختمان دو طبقه و یا چندین طبقه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. نصب سریع و راحت، پایین آمدن هزینه ی نمای ساختمان ها، صرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها خصوصا پروژه های بلند مدت از دیگر مزیت های مهم نمای سرامیک خشک است. در ساخت سیمان سیاه از خاک رس و آهک ساخته میشود که سولفات آهن و سولفات منیزیم درون خاک رس به علاوه دوده ناشی از سوخت باعث به وجود آمدن رنگ سیاه میشود.

اجرای نمای خشک سرامیک

سرامیک خشک زیر مجموعه ای از سرامیک هاست که ویژگی های زیادی مانند کنترل دمای بالا، استحکام زیاد، عدم جذب آب و رطوبت و مقاومت بالا در برابر خوردگی دارد و این ویژگی ها باعث پرکاربرد شدن این محصول شده اند. در حال حاضر، می توان با دیدگاه های جدید مانند فناوری نانو، این مواد را در مقیاس اتمی، به گونه ای تغییر داد که دارای خواصی شوند که قبلاً فاقد آن بوده اند. در حال حاضر، پیشرفته یا سنتی بودن یک ماده بیشتر از اینکه به خود آن مربوط باشد، به مفاهیم و دیدگاه هایی بر می گردد که ماده بر آن اساس ساخته شده است و نوع نگاه به این مواد، پیشرفته یا سنتی بودن آن ها را تعیین می کند. سرامیک های خشک تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند و به همین دست افراد را موقع خریبد کاملا باز می گذارند. تابستان نشین و زمستان نشین دارند.

وجود قابلیت عایق بندی سرامیک نما آن را مناسب شهر های شمالی کشور که بارندگی زیادی دارند می نماید. سرامیک نما جهت زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها استفاده شده و علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت ظاهری نما، به دلیل قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها که دارد نظر مثبت بسیاری را به خود جلب نموده است. به دلیل اجرای مستقل نما و بدون ارتباط آن با بخش های داخلی ساختمان امکان اجرای این گونه از نماها در بازسازی و نوسازی نمای ساختمان های قدیمی وجود دارد. در کل سنگهایی که سنگیناند و تخلخل مناسبی ندارند برای استفاده در نمای خارجی در این مناطق مناسب نیستند. نمای سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان می باشد. سرامیک خشک مخصوص نما به دو شکل کلی زیر در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می شود. سپس کلیپس ها به کمک برجستگی هایشان توسط چسب مخصوص داخل این شیارها قیمت نمای خشک محکم می شوند.  Th is art᠎ic​le w as generated by behsaznama C onte nt G᠎en erator  DEMO .

طراحی داخلی معماری و کوراسیون داخلی انواع مختلفی دارد که هر کدام متناسب با انواع علاقه ها و قومیت ها و بازه های زمانی می باشند که ما 15 نوع طراحی دکوراسیون داخلی را از نمای داخل و خارج بررسی و مقایسه کرده ایم. نمای خشک یک نمای مدرن امروزی است در این نما از ملات سیمانی و دوغاب استفاده نشده است و با چهار چوب نگهداری می شوند. در صورت محکم نبودن اتصال سرامیک نما با وارد شدن کوچکترین ضربه به ساختمان و یا شوک حرارتی، سرامیک از نما جدا می شود. این نوع سرامیک ها برای نصب هیچ نیازی به ملات های ساختمانی مانند سیمان ندارند و روش نصب آن ها متفاوت از سرامیک های عادی است به همین دلیل است که به آن سرامیک خشک می گویند. اطلاق نام سرامیک خشک به دلیل قابلیت عدم جذب رطوبت توسط این پانل هاست که با حذف ملات از زیرسازی نما این امکان را فراهم آورده است که این نوع پانل ها را در ارتفاع های زیاد و حتی در برج ها با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط شرکت مجری مربوطه نصب نمود.

دیدگاهتان را بنویسید