هفت راه برای اختراع مجدد نمای خشک خود

با این وجود شاید عده ای با استفاده از این سبک نما به دلیل همخوانی نداشتن با فرهنگ ایرانی، مخالف باشند در صورتی که این گونه نیست، به همین خاطر خوب است که یک نگاهی به تاریخچه این سبک نما بیندازیم. همچنین در صورت آتش سوزی نیز مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهند. به خاطر تراکم مطلوب بتن معماری درجا و دست یابی به مقاومت مد نظر، ترکیب می بایست عملکرد (اسلامپ) صحیحی داشته باشد. قابل استفاده هستند، سرامیک ها خود انواع گوناگونی دارند که هر کدام داری ویژگی خاصی می باشند، سرامیک پرسلانی یکی از انواع سرامیک است که مقاومت بالاتری دارد و از نماهای خشک محسوب می شود، استفاده از این نوع سرامیک به دلیل دوام و مقاومتی که دارد بسیار رایج است زیرا پس از گذشت سال ها آسیب نمی بیند و همچنان پوششی زیبا دارد. استفاده از بتنهای پیش ساخته در نما باعث میشود که نحوه چیدن آنها به مانند بلوکهای معمولی بوده و سرعت بالایی داشته باشد. در اینجا مسئله نداشتن آگاهی از روش انتخاب سنگ مناسب نمای رومی پیش میاد اما جای هیچ نگرانی نیست، چون من در ادامه این مقاله با کسب اطلاعات از افراد با تجربه تمام راهنمایی های لازم جهت انتخاب سنگ نمای رومی مناسب را در اختیار شما قرار داده ام.

نمای خشک مشهد

امروزه سبک ها و طراحی های متنوعی برای نمای ساختمان پیش روی شما وجود دارد. کارشناسان شرکت در اولین فرصت ، مشاوره لازم روی موضوع مطروحه را ارائه خواهند نمود . مسلما پاسخ همه در این رابطه سنگ است ولی برای اطمینان بیشتر لازم دانستم به طور کامل به معرفی نمای رومی سنگی و نمای رومی سیمانی بپردازم و در نهایت نیز مقایسه ای بین این دو متریال انجام دهم؛ تا بهتر و با آگاهی بیشتری به انتخاب مصالح بپردازید. زیرا به طور کلی سنگ در نما علی الخصوص نمای رومی شکوه و زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد و از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار است. به طور کلی به منظور انتخاب صحیح متریال انواع نما از جمله نمای رومی، لازم که چند فاکتور اساسی مانند طول عمر و دوام، سازگاری با شرایط آب و هوایی، زیبایی و داشتن همخوانی با فضا، هزینه و… نصب انواع متریال نما به روش خشک و بدون ملات با استفاده از اتصالات مکانیکی در واقع یکی از سیستمهای جدید نماسازی به حساب میآید. از آنجا که امروزه نمای ساختمان های زیادی به این سبک طراحی شده، به راحتی با نگاه کوتاهی به آن ها می توانید متوجه این ویژگی ها شوید. علاوه بر این مهم ترین ویژگی نمای رومی تقارن میان دو طرف آن است.

همچنین در آخر نیز به معرفی تعدادی از مهم ترین سنگ های نمای رومی به همراه بیان رنج قیمت آن ها می پردازیم که شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خودتان سنگ موردنظرتون را انتخاب کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید. حال در ادامه علاوه بر بیان تاریخچه نمای رومی به معرفی ابزار نمای رومی و معرفی و مقایسه مصالح نمای رومی می نمای مدرن پردازیم. حال به طور کلی ویژگی های نمای رومی در زیر بیان می شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم با نگاهی به بناهای بازمانده در دوران قبل از اسلام ( امپراطوری ایران باستان) همچون تخت جمشید به وضوح متوجه استفاده از صراحی ها ، مجسمه های سنگی ،کتیبه ها و ستون های بلند سنگی که همان المان های نمای رومی اند، می شویم . 5- استفاده از سیمان با کیفیت مناسب و غیره. البته همه این محاسن در صورت انتخاب سنگ مناسب محقق می شود زیرا ویژگی های سنگ های مختلف با یکدیگر فرق دارد و هر سنگ مناسب مکان خاصی است. امروزه پانل های نما سرامیکی در برخی کشورها رونق زیادی پیدا کرده و قطعاتی با اشکال و طرح های مختلف به بازار عرضه شده است. به این مفهوم که در این نوع نما از ابزارها و المان های متعددی استفاده می شود که از جمله آن ها عبارتند از: ستون های سنگی بلند و تزیین شده که به شیوه های دوریک، کرنتین و یونیک (همانطور که در تصویر مشاهده می کنید) در قسمت های مختلف از جمله ورودی ساختمان تعبیه می شود و المان های دیگری مانند سرستون، صراحی، مجسمه و کتیبه است.

بعد از قالببرداری، سطح بتن اکسپوز با بهره گیری از شیوه های گوناگون اعمال میشود تا به شکل مد نظر برسد. امروزه حفاظ پنجره دو جداره به صورت مستقیم وارد بازار شدهاند و اهمیت بسیار بالایی در زمینه طراحی و اجرا پیدا کردند و یکی از دلایلی که بسیار پرطرفدار می باشند به دلیل وجود ساختار محکم و این حفاظ را می توان در هر جایی نصب نمود و همچنین می توان وارد وبسایت حفاظ نما شوید و حفاظ مورد نظر را از طریق طرح ها و مدل های جدید از داخل این وب سایت انتخاب کنید . فقط بایستی موقه نصب، و ملات ریزی، از سیمان خشکه استفاده ننمود.اما برای نقاط سردسیر، الزاما بایستی از سرامیک های پرسلانی که ضد یخ هم هستند، در نمای خارجی ساختمان استفاده نمود. یکی از مهمترین وجه تمایزهای این نما نسبت به نمای ملاتی این است که برای اجرای آن نیاز به ملات نیست. نمای خشک یکی از بهترین جایگزین های نمای ملاتی بویژه در ساختمان های مرتفع میباشد. در صورتی که بخش زیادی از شاسی کشی نماهای سنگی و سیمانی بوسیله پروفیل های نبشی و میلگرد با روکش های رابیتس اجرا می گردد. Data was created wi​th behsaznama Cont​en᠎t Ge᠎nera​to r ᠎DE MO!

دیدگاهتان را بنویسید