چگونه با اجرای نمای خشک در 15 دقیقه بهتر شوید

از میان سنگهای موجود بیشک تراورتن اولین پیشنهاد هر متخصص سنگ برای بکارگیری در نما مختص مناطق مرطوب خواهد بود زیرا این سنگ بافت بسیار متراکمی دارد و از تخلخل مناسبی برخوردار است که باعث میشود چسبندگی خوبی به ملات داشته باشد که همین صفت منجر میشود این سنگ جذب آب و رطوبت بسیار کمی داشته باشد. برای مثال به ندرت پیش میآید شما بر روی سطح آجرنمای داخلی یا سنگ کف ساختمان شوره ببینید. در صورت وجود این سدیمها در مصالح نصب زیر کار مزید بر علت شده و املاح دیگر را به سطح میکشاند. نمای ساختمان بیرونی ترین بخش آن است که در معرض نمایش عموم قرار دارد و باید به بهترین نحو به آن رسیدگی شود. در این شکل گیری تدریجی، الحاقات بنا با نیازهای جدید ساکنین تطبیق یافته است. مرمریتهای پفکی و سنگ ادوی برای کفپوش در این مناطق پیشنهاد نمیشوند اما مرمریت مشکی نجف آباد، مرمریت فراز، مرمریت پرطاووسی و مرمریت صلصالی برای کفپوش قابل استفاده هستند. ولی در هر صورت برای استفاده از انرژی حرارتی حاصل از تابش آفتاب، پوشش سطوح خارجی به رنگ تیره انتخاب شده و ابعاد پنجره ها نیز نسبت به مناطق گرم و خشک افزایش یافته است. در سنگهای ساختمانی و آجرها، نمک های محلولی وجود دارند که در شرایط خاصی تبدیل به نمک جامد میشوند.

برای رفع هر ایرادی، اولین کار تشخیص دلایل ایجاد آن است.

یکی از عواملی که نیاز به سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرده است سخت بودن اجرا و همچنین مشکلات متعدد در اجرا بود که در اجرای نمای سنتی و ملاتی وجود داشت به عنوان مثال یکی از مشکلات رایج در این روش ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی بود از طرفی دیگر با پیشرفت تکنولوژی و توسعه تولیدات محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها و طراحی نما مدرن سبب شد که محصولاتی به روز و نوین تولید شود که هر یک دارای مزایا و ویژگی های خود می باشد . شوره زدن سنگ نما چه آسیبی به نما می زند؟ دانستن علت شوره یا سفیدک زدن سنگ نما به دلیل تاثیر منفی آن در ظاهر سنگ اهمیت بسیاری دارد. یکی از زیباترین و پرطرفدار ترین سبکهای طراحی نما، به ویژه در طراحی ویلا، سبک نمای مدرن است. برای رفع هر ایرادی، اولین کار تشخیص دلایل ایجاد آن است. در هر دو طبقه ساختمان نورگیری کلیه فضاهای اصلی از طریق پنجره های عریض و مرتفع چوبی انجام می شود که در زیر سرپوشیده ای نسبتا عمیق قرار گرفته است. هشتی در این بنا مستطیل شکل است و عامل تقسیم کننده جهت فضاهای مختلف شامل شترخانه و دالان می باشد.

ورودی متشکل از چند بند است که بند نخست آن مجزا شدن از گذر عمومی است، بند بعدی هشتی (مفصل تقسیم) و بند بعدی دالان و سپس حیاط سامل بدنه های مربوطه می باشد. بنابراین حتی گذر زمان نیز نمیتواند در جلوه و ظاهر زیبای نما تغییری به وجود آورد. ویژگی های دیگر این بنا در قسمت به اصطلاح شاه نشین وجود یک ایوان دوستونه و دو ردیف پله در طرفین و “درداخل سکو” و استفاده از همین راه پله “ورودی” به عنوان ورودی مشترک بین شاه نشین و فضای مسکونی واقع در طرفین آن می باشد. این فضا نیز به به خزینه و یک هشت وجهی که محل نظافت ویژه است مرتبط می شود. باتوجه به مطالب بیانشده سنگ تراورتن سنگی مناسب مخصوصا برای نمای خارجی در مناطق مرطوب و معتدله است. نکته قابل توجه دیگر برای مناطق مرطوب این است که رطوبت هوا باعث شده که در طول شبانهروز برخلاف مناطق گرمسیری اختلاف درجه حرارت کمی داشته باشد لذا ذخیرهسازی انرژی گرمایی ضرورتی ندارد بنابراین لازم نیست از سنگهایی استفاده شود که ظرفیت حرارتی بالا دارند.

نمای بتن اکسپوز – خشک

This c on tent was c re ated  wi th the help of G​SA Conten​t ​Ge​ne​ra to r ᠎DEMO​.

اجرای نمای خشک سرامیک

لازم به تذکر است که جهت دستیابی راحت به آب قنات، حیاط در سطحی پایین قرار گرفته و دالان از یک طرف امکان دستیابی به سطحی پایین تر را فراهم می کند و از طرف دیگر دید مستقیم به حیاط را قطع می نماید. انتخاب نوع سیستم نصب عایق بستگی به وضعیت ساختمان دارد. بوسیه نوارهای آب بندی یا چسب های سیلیکونی ویژه، آب بندی این نوع نما انجام میشود. در همین راستا اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که فرهای توکار جزو مدلهای استاندارد به حساب نمیآیند و هر چهار نوع فر توکار حدود ۶۰ سانتیمتر عرض دارند، اما ارتفاع آنها در اندازههای متفاوتی است. بایرامیکس برای اولین بار توسط یک گروه در ترکیه تولید و به دنیا عرضه شد. کلیه عناصر این خانه به صورت یک بلوک دو طبقه در ضلع شمالی یک حیاط وسیع شکل گرفته، و نمای آن نسبت به جنوب 15 درجه به سمت شرق چرخیده و اتاق های اصلی آن در همین جهت مستقر شده است. به دلیل سرمای شدیدهوای این مناطق در فصل زمستان، فرم های باز با فرم هایی که ضلع های شمالی – جنوبی آنها بلند تر از ضلع های شرقی-غربی آنهاست مناسب نیست و بهتر است فرم ساختمان فشرده و پلان آن مربع باشد.

نکات عالی سان تزو در مورد اجرای نمای خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نما های خشک.

دیدگاهتان را بنویسید