چگونه در اجرای نما در 60 دقیقه پیشرفت کنیم

شخص یا شرکت اجرا کننده نظافت نمای بیرونی ساختمان باید با نحوه پاکسازی و جرم زدایی انواع سطوح مختلف آشنا باشد و از برای تمیز کردن نما از مواد هایی استفاده کند که موجب آسیب رساندن به سطوح نمای ساختمان نشود. که به وسیله محلول آب و سرکه صنعتی ،الکل و مواد اسیدی و قلیایی به فراخور سطوح مربوطه و با T مخصوص و دستمال نانو یا پنبه ای صورت نما خشک می پذیرد . ویدئو زیر نمونه ای از شستشوی نمای ساختمان ترموود می باشد که با دسترسی طناب و بدون نیاز به داربست توسط متخصصی شستشو نما ارتفاع کاران شرکت آرین ایراتا انجام شده است و نمای ساختمان برای اجرای بازسازی و ترمیم زیرسازی شده است. عدم تقارن در نمای پست مدرن بسیار مهم است و شما مجاز هستید تا هر نوع المان را بدون رعایت تقارن استفاده کنید بنابراین نزدیک شدن به خواسته های کارفرما در این سبک راحتتر است. این آجرها ویژگیها منحصر به فردی دارد که از آن جمله میتوان تنوع رنگی بسیار زیاد، مقاوم در برابر گرما، سرما و فرسایش، سازگار با محیط زیست، مقرون به صرفه بودن، طرحها و الگو بسیار زیاد، رنگ طبیعی و ثابت در برابر اشعه خورشید، زیبا و چشمنواز، سبک و کم وزن، مقاوم در برابر یخزدگی و … Data w as cre​at ed ​wi᠎th behsaznama Con tent  G ener ator Dem oversion!

اجرای نمای خشک

سرامیک فول بادی به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. در قالب های بتنی که به صورت پیش ساخته در کارخانه آماده می شوند، کارشناسان کارخانه به میزان حرارت و آماده بودن قالب ها برای خط برش توجه زیادی می کنند. این نوع بتون، برای اولین بار در ساخت ساختمان تجاری Corbusier مورد استفاده قرار گرفته و توجه مهندسان و معماران را به خود جلب و به سرعت مراحل رونق و گسترش در ساخت سازه های مختلف را طی کرد. همانطور که گفته شد، اولین مورد استفاده از این نوع بتون، در ساخت ساختمان تجاری Corbusier هم نام با معمار شناخته شده سوئیسی می باشد. این نوع معماری که بعدها به نام سبک بومی یا بدوی شناخته شد، نمایانگر ارزشهای جوامع محلی و ساخته شده با مصالح بومی منطقه بود. این ساختمان زیبا، به نام خانه گالری، یادآور صنعتگری و میراث نمادین مجموعه های معبد قدیمی در شهر است. زیرا علاوه بر این که به عنوان زیبا سازی نمای سازه های مختلف کاربرد دارد، امکان اجرای دکوراسیون در طرح و رنگ های مختلف را نیز امکان پذیر می سازد.

کارخانه های بتن سازی پنل های بتنی را بر اساس استاندارد های موجود تولید می کنند. این نوع بتن به صورت پنل های آماده در کارخانه تولید می شود و برای استفاده در سازه های نه چندان بزرگ قابل استفاده است. در گام بعدی به دلیل عدم نیاز به تعمیر، ترمیم و نگهداری این نوع نما، در بسیاری از هزینهها به خوبی صرفه جویی میشود. برای اینکه پنل ها به خوبی به سطح مورد نظر نصب شوند، شرایط مناسب را برای آن سطح ایجاد کنید. ساختمان های ویلایی در مناطقی با شرایط اقلیمی مختلف ساخته میشوند. این نوع بتن به معماران اجازه می دهد طرح های مورد نظرشان برای نمای ساختمان را به راحتی پیاده سازی کنند. در هنگام استفاده از این نوع بتن باید به نکات زیر توجه کنید. با توجه به قیمت بالای سنگ و باری که سنگ به ساختمان تحمیل میکند، جهت اجرای نمای ساختمان در بعضی کشورها استفاده از سرامیک رواج قابل ملاحظهای پیدا کرده است. مصالح را با توجه به نوع اتصالی که با بدنه ساختمان ما دارند، در جای خودشان محکم می نماییم. به همین دلیل پیمانکاران پروژه به جای استفاده از پنل های آماده از این روش استفاده می کنند. این پنل ها در هر ابعادی تولید می شوند و بسته به محل مورد استفاده، اندازه آن ها می تواند متفاوت باشد.

نمای خشک بتنی

انواع مختلف مواد نما بسته به سبک به کار رفته در نمای خشک، مصالح مختلفی در ایران و خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد. بتن اکسپوز به دو صورت پیش ساخته و اجرا در محل پروژه قابل استفاده است و بسته به محل مورد استفاده از آن، می توان از یکی این دو نوع استفاده کرد. هشدار این محصول حاوی حلال های آلی و قابل اشتعال می باشد. بنابراین استفاده داز بتن اکسپوز، در پروژه های بزرگ، انتخاب و الویت اول بوده و صرفه اقتصادی بالایی دارد. با استفاده از بتن اکسپوز به صورت پیش ساخته و یا درجا، سطح پروژه صاف و یک دست شده و نیازی به اجرای نازک کاری نخواهد بود. بتن نمایان که به آن بتن تزئینی نیز گفته می شود، به دلیل سطح صاف و صیقلی، همچنین مقاومت و طول عمر بالا، در نما سازی پروژه های مختلفی به کار گرفته می شود. بتن اکسپوز که به آن بتن نما نیز گفته می شود به دلیل سطح صاف و یکدست بودن، به راحتی قابل رنگ آمیزی است. از پنل هایی که شکستگی یا ترک خوردگی دارند استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید