نمای خارجی ساختمان: نباید باشد همانگونه که شما فرض می‌کنید است}

در برخی از مواقع گیره های نگهدارنده مصالح نما، پس از پایان کار نمایان و در برخی دیگر بصورت مخفی خواهد بود. در روش نمایان ابتدا زیرسازی آهنی به صورت عمودی و افقی بر روی نمای ساختمان اجرا می شود سپس سرامیک ها به وسیله کلیپس هایی بر روی نمای نصب می شوند. 2022-3-6 در زیرسازی سرامیک خشک هم قوطی عمودی و هم افقی جوش میدهند و گاهی این قوطیهای افقی را در دل عمودیها جوش میدهند یعنی نه جلوش نه پشتش (یک قاب را تصور کنید) این کار برای مدیریت شکم دادن قوطیها و رگلاژ صورت میپذیرد. از نمای کامپوزیتی میتوانید برای انواع ساختمان مسکونی و تجاری استفاده کرده و ساختمانتان را بهراحتی و در عین سادگی شیک و زیبا جلوه دهید. نمای رومی ساختمان ها به دلیل طراحی منحصر بفرد خود بر هر رهگذری تاثیر می گذارد که البته این مورد خود انتقادهای بسیاری را روانه اینگونه ساختمان ها کرده است و استفاده از معماری متناسب با فرهنگ ایران زمین را رواتر می داند. کتیبه های تخت جمشید و سر ستون های زیبای آنها دقیقا در طراح های رومی وجود دارد و به کرات از آنها استفاده می شود. This con tent has been ​done with the ᠎help  of behsaznama C᠎ontent G᠎en er at or᠎ D em​over᠎si᠎on.

اتصالات نمای خشک

اما واقعیت این است که سبک معماری رومی در نمای کلاسیک ساختمان در واقع فقط مخصوص به روم باستان نمی شود بلکه سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر میگیرد که شامل ایران باستان نیز می شود. نحوه اتصال زیرسازی در اسکلت فلزی بصورت مستقیم و در اسکلت بتنی همراه با رول بولت و پلیت های مخصوص خواهد بود . جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است. در اولین مرحله زیرسازی فلزی مطابق با طراحی نما و میزان حجم و فرم هر قسمت پیاده سازی و اجرا میگردد .اغلب زیرسازی فلزی بر اساس نقشه های از پیش طراحی شده ( شاپ دراوینگ ) که بیانگر تعداد و نحوه تقسیم بندی و سایز پانل ها است صورت میگیرد . در این قلعه یک ورودی وجود دارد که مسیر سه حالت را پیش روی شما قرار داده است. یکی دیگر از روشهای نصب سرامیک و سنگ بر روی نما، استفاده از چسب های ویژه می باشد. 40 و با فواصل منظم (با توجه به نوع چسب و همچنین ابعاد و اندازه قطعات نازک کاری متفاوت خواهد بود) شاسی کشی کرده و پس از آن با استفاده از چسب، قطعات را به شاسی کشی می چسبانند.

ببینید چه کسی در مورد نمای خارجی ساختمان صحبت می کند و چرا باید نگران باشید

هنگام وقوع زلزله، حرکات نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن می شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم و کافی پیرامون موضوع محتوا به دست آورده باشید. نمای بیرونی ساختمان اولین بخش از ساختمان محسوب می شود که درباره ساختار و سبک معماری و متریال های به کار برده شده در طراحی ساختمان اطلاعاتی را به بیننده می دهد و علاوه بر این نما خارجی ساختمان نشان دهنده دید و خلاقیت معمار می باشد بنابراین بهتر است شما در هنگام طراحی نما برای ساختمان های ویلایی و آپارتمانی حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید. امروزه نمای خارجی ساختمان در بحث معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که افراد قبل از هر چیز در مواجهه با ساختمان با مدل و سبک های طراحی نما برخورد میکنند. در این بخش تصاویری از جدیدترین مدل های نمای ساختمان های زیبا و لاکچری را مشاهده می کنید که می توانید برای طراحی نمای ساختمان خود از این تصاویر ایده بگیرید. بتن اکسپوز برای برخی از فضاهای خاص انتخاب خوبی است. بناهای مدرن از لحاظ به کارگیری رنگ نیز، نامحدود هستند اما بنا به دلایلی معمولا رنگهای خنثی به میزان زیادی در آنها به کار میروند؛ البته طراحان سبک مدرن در کنار رنگهای خنثی از رنگهای روشن نیز استفاده میکنند تا رنگها در کنار یکدیگر ترکیب خوبی را پدید بیاورند.

نمای خارجی ساختمان

به این نکته نیز توجه نمایید که طراحی نمای بیرونی ایده آل و مناسب برای یک ساختمان نه تنها ارزش اقتصادی ساختمان را افزایش می دهد بلکه باعث افزایش انرژی های مثبت در ساختمان و محیط پیرامون ان نیز می گردد ضمن آنکه تاثیرات بسیار مثبتی بر روی ساکنین ساختمان خواهد گذاشت.این نوع نما دارای ویژگی های معماری مدرن بوده و اصول طراحی آنها از قوانین معماری مدرن تبعیت می کند. سبک بودن مصالح : متریال های متعددی نظیر سنگ ، چوب ، شیشه و ورق کامپوزیت در ساخت نما کاربرد دارد که از میان آنها ورق های کامپوزیت بسیار سبک می باشد . بهعلاوه به دلیل وجود آبشخور برای آهوها میتوانید تعداد زیادی از این موجودات را در منطقه ببینید. نمای چوبی در مقایسه انواع نماهای ساختمانی زیباترین نمایی است که از آن برای طراحی ویلاها استفاده می کنند و در مقایسه انواع نمای ساختمان ویلایی به آن توجه ویژه ای می شود. از تغییرات رنگ مصالح به کار برده شده در نمای ساختمان محافظت و جلوگیری می کند و به نماهای چوبی جلا می دهد. برای افرادی که بیشتر میخواهند صرفه جویی مالی انجام دهند، مناسب بوده و سرعت اجرای بالا، تهیه آسان نمای سیمانی و اینکه ریزشی ندارند و اغلب پوسته نمیدهند، از دیگر مزایای این نما است.

اجرای نمای خشک سرامیک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد ادامه مطلب بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید