چگونه اجرای نمای خشک سرامیک خود را شبیه یک میلیون دلار کنید

در فضاهایی که تبادل حرارت و برودت باید در حد بسیار ناچیز و نزدیک به صفر باشد؛ مانند سردخانه ها باید از پانل دیواری ضخیم (12.5 و 15 سانتیمتر) برای ساخت جدارهها استفاده کرد. این گرایش با فرهنگ درونگرای ساکنین تضاد داشت و ساکنین خانهها زندگی و حریم خصوصی خود را پشت پردههای ضخیم یا کرکره پنهان میکردند. این نوع نما، سبک کلاسیک دارند و قیمت بالاتری خواهند داشت. و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد. همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد.  This data has been c᠎reat ed  wi th behsaznama Content Generator Dem ov᠎ersion!

نمای خشک سرامیک

طبقه همکف باید در محدوده قد افراد کشش لازم را بر عابر پیاده و بیننده ایجاد کند. هر پانل روکش سرامیکی ، یکپارچگی کامل صدا و سازگاری طراحی را با رنگ ، طرح و دانه بندی از طریق بدنه ارائه می دهد و زیبایی آن به مرور و با گذر زمان تغییر نمی کند. نما سرامیک طرح سنگ،نما سرامیک طرح آجر از نمونه های این طرح ها هستند. اجرای مواد نانو آجر روی نماهای آجری باعث می شود پس از شستشوی نما، لکه آب و يا گرد و غبار، روی سطح ننشيند و نمای ساختمان برای مدت طولانی تری تميز بماند. پنجره ها ، درز ها ، برآمدگی ها و نقاط کور ساختمان بایستی با دقت و تمرکز زیاد آب بندی شود. بیشترین مشکل زمانی است که ورودی وسایل نقلیه به حیاط پارکینگ با ورودی خود ساختمان یکی شود. البته از دیگر مزیتهای روش اجرای نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان تمام شدن پروژهها دارد امکان شروع به کار نمای ساختمان با فاصله زمانی اندک از اتمام اسکلت ساختمان میباشد. با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما از جمله: پروفیلهای آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، به طور جد امکان خطای انسانی به ویژه در قسمتهایی مانند: درصد اختلاط ملات و…

اتصالات نمای خشک

اما در کشوری همچون گرجستان نرخ تورم بسیار پایین بوده و این موضوع می تواند ثبات اقتصادی را برای افراد به همراه داشته باشد. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد. کاهش حدود ۸۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. با توجه به طراحی فنی و مهندسی نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاکهای مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت اجرا خواهد داشت.

 Artic​le has been c re​at​ed این کتاب with behsaznama C᠎on​tent Generat᠎or Dem ov ersi on.

ضروری نمای خشک سرامیک برنامه‌های تلفن هوشمند

نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود، ملاحظه میگردد که با گذشت زمان کمی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپهای سیمی نیز از افتادن آنجلوگیری نمیکند. یکی دیگر از مسائلی که در سیستمهای سنتی معمولاً دیده میشود، به وجود آمدن شکافهای غیر همسطح میباشد که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت میگیرد و معمولاً هم بدون خراب کردن قابل اصلاح نیست ولی در روشهای اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمیشود، میتوان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلی متر اقدام نمود و حتی طی سالیان بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگها یا سرامیکها و… مصالح و موادی که در طراحی و اجرای نمای خشک سرامیک مورد استفاده قرار میگیرند، دارای تنوع بالایی هستند. از این رو لازم است که قبل از طراحی نما، معماری ان منطقه مورد ارزیابی قرار بگیرد.  Th is po st was writt en  with t᠎he ᠎help of behsaznama Conte​nt  Generat or DEMO .

دیدگاهتان را بنویسید