نه ایده‌ها درباره اجرای نمای خشک که اساسا کار می کند

به دلیل کاهش وزن نما، بار وارده بر اسکلت اصلی ساختمان از کاهش چشگیری برخوردار خواهد شد و در نتیجه میزان کمتری از میلگرد و بتون در ساختمان مصرف می شود که باعث کاهش هزینه های ساختمانی می گردد. با توجه به نقشه های اجرایی، اولین اقدامی که باید صورت پذیر، پیاده سازی تراز و میزان پیش آمدگی های زیرسازی بوسیله ریسمان کشی می باشد. تمام مصالحی که قصد استفاده از آنها در نما را داریم بایستی قبل از نصب طبق نقشه های اجرایی تهیه و کالیبره شوند. زیرسازی نمای خشک ، بخشی از مرحله اجرایی نما می باشد که جهت ایجاد سطحی صاف در زیر نازک کاری نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت ۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد. ۳- اکثر دیتیل های اجرایی مربوط به سرامیک خشک پرسلانی مجوف چه به لحاظ ویزیبل و چه اینویزیبل برای این نوع سرامیک خشک پرسلانی نیز امکان پذیر است. در اجرای نمای خشک در ابتدای امر نیاز به محاسبات و طراحی های مهندسی شده هست و غیر از طراح و ناظر پروژه، پرسنل اجرایی پروژه می توانند کارگران ساده باشند. This data has been wri​tten by G SA Cont ent Gene​rator ​DEMO​!

6 اجرای نمای خشک اسرار کاملاً محافظت شده با جزئیات واضح توضیح داده شده است.

با تکمیل شدن خط افقی و تراز مورد نیاز جهت شاسی کشی، پروفیلهای افقی و عمودی را با توجه به نقشه اجرایی مورد نظر، نصب و جوشکاری می نمایند و پس از آن، در صورت نیاز به نصب توری رابیتس، زیرسازی آن (بطور معمول به کمک میلگرد) انجام شده و توری های رابیتس را توسط سیم های مفتولی گالوانیزه به آن شاسی کشی خواهند بست. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. این نوع بند استفاده از تکه های پوشش نما در اندازه متوسط و بزرگ را مجاز می سازد. به دلیل اجرای مستقل نما و بدون ارتباط آن با بخش های داخلی ساختمان امکان اجرای این گونه از نماها در بازسازی و نوسازی نمای ساختمان های قدیمی وجود دارد. مقاومت بالا: برخلاف مصالح و روشهای سنتی، اجرای نمای خشک ساختمان به معنای داشتن نمایی سازگار در برابر تغییرات دمایی است. در اجرای نماهای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات ساختمانی و همچنین وجود مصالح نما با ابعاد و پنل ها با سایزهای مشخص و برشکاری شده در کارخانه ها ضایعات مصالح تا حد چشمگیری کاهش می یابد و در نتیجه برشکاری های کمتر آلودگی های صوتی به حداقل می رسد.

در نقشه های فاز 2 زیرسازی نما، تمامی مقاطع و مشخصات آنها، ضخامت و ابعاد پلیت ها، محل اتصال اصلی شاسی کشی به سازه اصلی، نوع و ابعاد جوش مورد نیاز آنها نیز مشخص خواهد شد. اجرای نمای کامپوزیت نیز یکی دیگر از روش های اجرای نمای خشک محسوب می شود که این روزها مورد استقبال ویژه قرار گرفته است. استفاده از پیچ و اتصالات فلزی محکم در نصب نمای خشک و درصورت رعایت اصول و استانداردهای مربوط به اجرای نما، مانع از بروز اتفاقاتی مثل سقوط غیرمنتظره قطعاتی از نما خواهیم بود. با نهایی شدن طرح اولیه شاسی کشی فولادی، مهندسین محاسب باید مقاطع مورد نیاز را با درنظر گرفتن وزن نما و مشخصات هندسی آن، طراحی و محاسبه نمایند. سازه های نصب با پروفیل ها و سطح مقطع های متفاوتی تولید و برای کاهش هزینه ها در ابعاد مورد نظر در طرح، برش خورده و به محل پروژه ارسال می شوند. این عملیات با توجه به نوع مصالح نازک کاری نما، متفاوت خواهد بود و نیز می توان با توجه به طرح معماری مورد نظر، برجستگی ها و فرورفتگی های نما را بوسیله شاسی کشی فولادی ایجاد نمود.

10 روش برای دوری از اجرای نمای خشک فرسودگی شغلی

همچنین از نظر قیمت هم این مقاطع نسبت به مواردی که از طریق روش دیگری ساخته میشوند، مقرون به صرفه تر هستند. اجرای نمای خشک آجری یکی از مدرن ترین روش های اجرای نما می باشد که امروزه از طرف معماران، ساختمان سازها و… برای مثال ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی در اجرای نمای ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود و از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگیهای خود، طراحان و مهندسان ساختمانها را به خود جذب کردند. برای مثال باید از چهارچوب واتصالاتی استفاده شود که در برابر سرما و گرما و بخار آب و هم چنین گازهای سمی که در هوا هستند مقاوم باشند. به عنوان مثال نوع زیرسازی نماهای چوبی، نمای کامپوزیت و نماهای سنگی و سیمانی با هم تفاوت دارند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت منبع.

دیدگاهتان را بنویسید