2023 است Yr اجرای نما

عوامل بسیار مهمی در انتخاب سنگ نما تراورتن در مناطق خشک و بیابانی وجود دارد. ولی سرامیک توپر فشرده تر است و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد. تنها در هنگام استفاده از این محصول دقت کنید پیش از استفاده از چسب از پلاستر سیمانی استفاده نمائید، ضمن آنکه از گستردگی چسب بر روی تمامی سطح اطمینان حاصل کنید چرا که وجود خلل و فرج در میان بافت ها موجب نفوذ آب ، رطوبت و هوا به میان بافت و خسارت به سازه خواهد قیمت اجرای نمای خشک شد. بعد از این مرحله نیز به کمک مجری نما، سرامیکها بر روی جداره خارجی ساختمان نصب میشوند. اجرای نما به وسیله آجر سنتی موجب ایجاد نمایی مستحکم و بسیار مقاوم برای ساختمان می شود . در این روش برای نصب سرامیک روی جداره خارجی ساختمان، از پیچ و مهره و اتصالات استفاده میشود. اگر قصد طراحی و اجرای یک نمای شیک و مدرن را داشته باشید و بخواهید صاحب یک ساختمان با نمای بی نقص و زیبا باشید، حتما انتخاب متریال مناسب برای ساختمان، از مهمترین تصمیماتی است که باید بگیرید. استفاده از سرامیک میتواند جلوهی ساختمان شما را چند برابر کند، اما این مصالح به جز جنبهی زیبایی، محاسن دیگری نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم، اما قبل از آن میخواهیم کمی با انواع و روشهای اجرای نمای سرامیک آشنا شویم.

نمای سنگ خشکه چینی

روش ملاتی از روشهای رایجی است که از گذشته تا به امروز از آن برای ساختمانسازی استفاده میشده است؛ که میگفت معایب آن، باعث شده تا امروزه کمتر از این روش در ساختمانسازی استفاده شود. نمای کامپوزیت نیز مانند سرامیک، روشهای اجرای مختلفی دارد که در ادامه قصد داریم شما را با این روشها آشنا کنیم. از آنجایی که سرامیک و کامپوزیت، از جمله متریالهای مدرن و پرکاربرد در صنعت نماسازی هستند، در این مطلب قصد داریم که به معرفی این دو متریال بپردازیم و این دو را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب را برای شما سادهتر کنیم. سرامیک و کامپوزیت از جمله متریالهای مدرن و پرکاربرد در صنعت نماسازی هستند، در این مطلب قصد داریم که به معرفی این دو متریال بپردازیم و این دو را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب را برای شما سادهتر کنیم. بیایید کمی با این متریال پرکاربرد آشنا شویم و مزایا و معایب آن را با هم بررسی کنیم. پس تا اینجا با نمای سرامیکی، انواع روش اجرا و محاسن و معایب آن آشنا شدید، حالا میرویم سراغ شناخت نمای کامپوزیت! روش نمایان یا ویزیبل و روش پنهان یا اینویزیبل که در ادامه با این دو روش آشنا میشویم. در طی مسیر ساخت یک سازه تمامی جزئیات ساختمان و نیز یکایک بخشهای مشهود و یا پنهان شده و زیربنایی آنقدر مهم هستند که یک سازنده ماهر را ترغیب به استفاده از ابزار و مصالح با دوام و جدیدتر می نماید.

از سوی دیگر، نماها میتوانند از ۸ تا ۲۵ درصد از هزینه های کلی ساخت بنا را به خود اختصاص دهند و بزرگترین جزء تعیین کننده عملکرد هر ساختمان به شمار میروند. اگرچه ممکن است که هزینه های ساخت و نصب نسبتا بالایی داشته باشد، اما در مجموع با توجه به کاهش سایر هزینه ها می توان گفت که جزو نماهای مقرون به صرفه می باشد. خانه های گلی و خشتی بخاطر صرفه جویی فوق العاده در انرژی، دوستدار محیط زیست بودن و همچنین هزینه اجرای پایین، می تواند یک فضای عالی برای زندگی خانوارها در فضای گرم و خشک با میزان رطوبت پایین فراهم کند. طراحی نمای سرامیکی جز به صرفه ترین نماهای ساختمانی است. بنابراین می توان به عنوان کم هزینه ترین نماها از آنها نام برد. نمای خشک سرامیکی به دلیل استحکام بالا و زیبایی که دارند، رایج ترین مصالح برای نمای خشک ساختمان به حساب می آیند. سرامیک در نمای ساختمان به دو روش خشک و ملاتی اجرا میشود. همانطور که گفتیم سرامیک خشک به دو روش visible و invisible اجرا میشوند. روش اینویزیبل، تنها چیزی که شما در نمای ساختمان مشاهده میکنید، درزهای بین سرامیکها هستند؛ و سرامیک ۲ها بوسیلهی شیارهایی که در سطح آنها ایجاد شده، بر روی صفحات زیری خود نصب میشوند. Art᠎icle has be en gen​erated with GSA C ontent᠎ Gen er ator Demov​er᠎sion!

اجرای نما میانبر – روشن راه

یکی از پر استفادهترین انواع بتنهای اکسپوز، بتن اکسپوز نما است که به وسیله نصب پنلهای پیش ساخته بتنی به عنوان نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. بتن استامپی یا چاپی را میتوان در انواع پروژهها از جمله پیادهروها و کف خیابان استفاده نمود. اما در روش های اجرای نمای خشک ساختمان بدلیل آنکه از مواد سخت شونده مانند ملات استفاده نمی گردد می توان در حین یا حتی چس اجرا به سادگی نسبت به رگلاژ و تنظیم خطاهای احتمالی حتی در اندازه های حد میلیمتر اقدام نمود بگونه ای که طی سال های بعد نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک بخش های نما فراهم خواهد بود. یکی از اصلیترین معایب نمای سرامیک ملاتی، سنگینی بیش از حد ساختمان به دلیل استفاده از ملات است دردسرهایی را به دنبال دارد. این روش بیشتر از سایر روشها به یک طراحی حرفهای توسط متخصصین نیاز دارد. در مرحله بعد یکسری زیرسازی آلومینیومی داریم که سرامیکها با توجه به دیتیل و جزئیاتی که دارند، روی این زیرسازیها قرار میگیرند. به همین دلیل این نوع پنجره ها طراحی و به بازار عرضه شدند و تا حد زیادی ایراد پنجرههای آلومینیومی را برطرف کردند.

دیدگاهتان را بنویسید